۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

مایک پمپئو از وزیر خارجه آلبانی به‌خاطر اخراج سفیر رژیم ایران قدردانی کرد





مایک پمپئو از وزیر خارجه آلبانی به‌خاطر اخراج سفیر رژیم ایران قدردانی کرد





سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز اول دی ۹۷گزارش داد مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز با دیتمیر بوشاتی وزیر خارجه آلبانی تماس گرفت تا از دولت آلبانی به‌خاطر اخراج دو مقام رژیم ایران از جمله سفیر این رژیم در آلبانی قدردانی کند.
این اقدام در پاسخ به توطئه‌یی با حمایت رژیم ایران برای انجام حمله‌یی تروریستی در آلبانی بود.
به‌دنبال بازداشتهای اخیر که توطئه‌های مورد حمایت رژیم ایران در دانمارک و فرانسه را برهم زد، اقدام آلبانی پیامی است روشن که ترویسم ایران در خاک اروپا قابل‌قبول نیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا همچنین روز ۲۹آذر در یک مصاحبه رادیویی در آمریکا، بار دیگر اقدامات تروریستی حکومت ‌آخوندی در اروپا را به‌شدت محکوم کرد.
وزیر خارجه آمریکا گفت: ما رژیم ایران را اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم در دنیا و یک تهدید از طریق نیروهای نیابتی‌اش به حساب می‌آوریم

پمپئو وزیر خارجه آمریکا نخست‌وزیر آلبانی ادی راما را به‌خاطر اخراج دو مأمور رژیم ایران مورد ستایش قرار داد.
وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید که این دو عامل، حملات تروریستی در آلبانی را برنامه‌ریزی می‌کردند. کشورهای اروپایی تنها امسال، سه توطئه ایرانی را خنثی کرده‌اند. کشورهای جهان برای تحریم رژیم ایران باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا این‌که رفتار نابود کننده‌اش را تغییر دهد.

سفارت آمریکا در آلبانی در بیانیه‌یی نوشت:
ما دولت آلبانی را به‌خاطر اقدام علیه رژیم ایران و توطئه‌های تروریستی آن در خاک آلبانی که امنیت اروپا را تهدید می‌کند،تحسین می‌کنیم.
دولت آلبانی رهبری واقعی خود را در تلاشهای مشترکمان برای فرستادن یک پیام واضح به ایران که اقدامات تروریستی‌اش در اروپا یا هر کجای دیگر غیرقابل قبول بوده و تحمل نخواهد شد، بارز کرده است. ما دوش به دوش با آلبانی،‌ متحدمان در ناتو و شریک استراتژیک مان ایستاده‌ایم.

لازم به یادآوری است چهارشنبه شب ۱۹دسامبر۲۰۱‍۸اخراج دو دیپلمات تروریست اطلاعاتی رژیم در آلبانی به‌خاطر درگیر بودن آنها در فعالیتهایی که امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد اعلام شد.
وزارت اروپا و امور خارجه در آلبانی خاطرنشان کرد تصمیم اخراج دیپلمات تروریستهای اطلاعاتی در مشورت با کشورهای متحد گرفته شده است زیرا فعالیتهای آنان در آلبانی در نقض استاتوی دیپلماتیک جریان داشت
آسوشیتدپرس گزارش کرد آلبانی دو دیپلمات رژیم ایران را به دلایل امنیتی اخراج کرده است. آسوشیتدپرس خاطرنشان می‌کند که آلبانی محل سکونت بیش از ۲۰۰۰تن از اعضای گروه اپوزیسیون در تبعید مجاهدین خلق می‌باشد که از عراق به آنجا منتقل شده‌اند.
متعاقباً جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: نخست‌وزیر آلبانی ادی راما سفیر رژیم ایران را اخراج کرد و به رهبران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد. ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم و این در حالی است که آنها به مقابله با رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان برخاسته‌اند.
آخرین خبر حاکی از این است که یکی از دیپلمات تروریستهای اخراجی محمدی‌نیا سفیر رژیم آخوندها در آلبانی است. این فرد که یک مأمور اطلاعات این رژیم و از اعضاء هیأت مذاکره برجام با آمریکا بود قبلاً توسط مقاومت ایران افشا‌ شده بود.
یادآوری می‌کنیم که ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در ۳۰فروردین ۱۳۹۷توطئه تروریستی علیه گردهمایی نوروزی مجاهدین در آلبانی را که با حضور خانم مریم رجوی و شهردار جولیانی برگزار می‌شد افشا کرد. ادی راما گفت من معتقدم در رابطه با مجاهدین ما کار درستی انجام دادیم... ما جزو گروه کشورهای اروپایی – آتلانتیک هستیم که به شیوه مشابه مورد تهدید هستند. من معتقدم تمام این کشورها علیه تهدیدهای تروریستی اقدام می‌کنند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور