۱۳۹۷ آذر ۱۲, دوشنبه

بحران آخر، بحران مرگ؛ قیام در داخل زمینه‌ساز سرنگونی


بحران آخر، بحران مرگ؛ قیام در داخل زمینه‌ساز سرنگونی



بحران آخر رژیم ولایت فقیه از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد. شروع قیام ایران و تداوم آن، به سیاست‌های جهانی نیز سمت و سو می‌دهد. در چنین شرایطی نقش آلترناتیو شورای ملی مقاومت برای به‌زیر کشیدن رژیم ولایت فقیه هر روز برجسته‌تر می‌شود.
اسماعیل محدث
رژیم بحران زای ولایت فقیه آیا قادر است از اوضاع کنونی، که بحران های داخلی و خارجی گریبانش را گرفته است، بیرون بیاید؟ مهمترین مشخصه‌ی این بحران بی سابقه نقطه‌ی شروع آن است: به میدان آمدن مردم در دی‌ماه سال گذشته در گسترده ترین شکل، در بیش از ۱۵۰ شهر بزرگ و کوچک کشور و ادامه‌ی آن به خصوص از طرف کارگران و معلمین، به خاطر مشکلات همه گیر اقتصادی که تمامیت رژیم را لرزاند و می لرزاند و به بخش بزرگی از سیاست بین المللی راهکار جدید و کارساز را نشان می دهد.
اگر کشور را در یک بحران استثنائی و بی سابقه اقتصادی و سیاسی فرض کنیم، راه حل برون آمدن از این بحران انقلاب نام دارد. یکی از راههای درکِ بحران بی سابقه‌ی رژیم ولایت فقیه، ایجاد و بروز آلترناتیوهایست، که اساساً فاقد مشخصات لازم برای درک موقعیت انقلابی کشور و هدایت آن به سوی پیروزی می باشند. پرداختن به این نوع «آلترناتیو» مورد ادعا، آنان را مطرح کرده و از فشار بر رژیم ولایت فقیه می کاهد، به همین خاطر از پرداختن به آن درمی‌گذریم و آن را نشانه‌ی ضعف رژیم ضدبشری آخوندی و قدرت آلترناتیو قدیمی و جدی، یعنی شورای ملی مقاومت ایران تلقی می کنیم. در این مقطع اگرچه افشای «آلترناتیو» دست ساز ضروری می باشد، اما توضیح و پخش برنامه‌ی آلترناتیو جدی، که در پلاتفرم ده ماده ای مریم رجوی سرجمع شده است، ضروری تر می باشد.
سؤال اول را باز تکرار می کنیم: آیا موقعیت بحران کنونی برای رژیمی که در چهار دهه با بحران زندگی کرده است استثنائی است و با بحران های قبلی تفاوت دارد؟ آیا رژیم دجال آخوندی این بار هم نخواهد توانست این بحران را از سر بگذراند؟ آیا رژیم ولایت فقیه برای برون رفت از بحران اقتصادی همه گیر مردم ایران، که سریعاً به بحران سیاسی و امنیتی می رسد، راه حلی دارد و یا اصولاً می تواند داشته باشد؟
اگر به شاخص بین المللی، که خود عامل و معلول شرایط داخلی و تحت تأثیر جوشش مردم و کارگران و زحمتکشان است، در رابطه با ایران توجه کنیم، می توانیم به عمق بحران کنونی برسیم. در حالیکه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، روز دوشنبه، ۲۸ آبان، اعلام کردند که تصمیم فرانسه برای تحریم وزارت اطلاعات رژیم آخوندی و دو عضو این وزارتخانه را در تمام کشورهای اتحادیه اجرا خواهند کرد؛ در حالیکه دولت دانمارک، به خاطر کشف طرحی برای ترور در خاک دانمارک و دست داشتن وزارت اطلاعات رژیم در این طرح، سفیر رژیم در کپنهاگ را احضار کرده و سفیرش از تهران را فرا می خواند؛ عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه رژیم آخوندی در جواب این افتضاح، با اشاره به ناتوانی اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، اظهار می دارد که: «اگر اروپا فکر می‌کند منطقه غرب آسیا بدون برجام امن‌تر است، می‌تواند امتحان کند… منطقه ما کلکسیونی از مسائل و مشکلات دارد. آیا اروپا تحمل موج جدید تروریسم و مهاجرت و شروع بحران هسته‌ای را دارد؟ بی‌شک هزینه از بین رفتن برجام برای اروپا بیش از آمریکاست. اگر اروپا تصور می کند برجام برای حاکمیت و امنیت و اعتبارش مهم است باید آماده پرداخت هزینه برای آن باشد.» اظهارات عراقچی علاوه بر بروز سرشت پلشت رژیم آدمخوار آخوندی که راهی به غیر از پیمودن مسیر تهدید و تروریسم در مقابل خود نمی بیند، پایان صبر غیرقابل توجیه کشورهای اتحادیه اروپا را هم، که دیگر حاضر نیستند در مقابل رفتار غیرمتعارف رژیم منفعل باشند، را نیز به نمایش می گذارد.
در مورد شاخص داخلی، که هزاران نمونه از گرانی و فساد و بی کفایتی در مقابل چشم همه قرار می‌دهد، فقط به تظاهرات و اعتصاب مداوم کارگران شجاع نیشکر هفت‌تپه که با حمایت گسترده بازاریان، معلمان، خانواده‌های کارگران، دانش‌آموزان شهر شوش ادامه می‌یابد، اشاره می کنم و برای تحلیل اوضاع به برخی از شعارهایشان در کف خیابان قناعت می کنم:
«کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»
«کارگر، معلم، اتحاد اتحاد»
«نترسید، نترسید، ما همه باهم هستیم»
«نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد»
«نه تهدید نه تسلیم ما همه باهم هستیم»
«به خونه‌مون نمی ریم، حقمون رو می گیریم»
«دشمن ما همین‌جاست دروغ می گن آمریکاست»


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange