۱۳۹۷ آذر ۱۶, جمعه

خط فقر ۱۰ میلیون تومانی و هزینه ۵۰۰ میلیاردی برنامه اتمی



خط فقر ۱۰ میلیون تومانی و هزینه ۵۰۰ میلیاردی برنامه اتمی


خط فقر ۱۰ میلیون تومانی در تهران از طرف یک عضو مجلس مطرح می‌شود. این در حالی‌ست که خلافت اسلامی! از سال ۲۰۰۲ تا کنون ۵۰۰ میلیارد دلار در برنامه اتمی هزینه کرده است.
۵۰۰ میلیارد دلار برای برنامه اتمی
چهارشنبه ۱۴ آذر، مجمع استراتژی عربی در همکاری با مرکز الاهرام برای مطالعات سیاسی و استراتژیک، گزارشی درباره مجموع هزینه‌های برنامه اتمی نظام ایران از سال ۲۰۰۲ تاکنون را منتشر کرد.
براساس برآورد صورت گرفته در این گزارش، خلافت اسلامی! در این بازه زمانی ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه برنامه اتمی کرده است؛ [مجاهدین ۱۴ آذر ۹۷] رقم شگفت انگیزی که به طور طبیعی آثار خود را در پایین کشیده شدن استاندارد زندگی اقتصادی مردم ایران نشان می‌دهد.
خط فقر ۱۰ میلیون تومانی
دامنه‌ی فقر به طور فزاینده‌ای جمعیت بیشتری از مردم ایران را در بر می‌گیرد همچنان که آثار آن تعمیق می‌شود. اخیرا رسول خضری اعلام کرد که خط فقر به ۵ میلیون تومان در شهرستان‌ها و به ۱۰ میلیون تومان در تهران نزدیک می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس البته تصریح کرد که «دولتمردان این خطوط را برای آرامش جامعه پایین‌تر می‌آوردند». به‌عبارت دیگر یعنی آنها آمارهای غیرواقعی به افکار عمومی ارائه می‌دهند.
واقعیت آمار در ایران
واقعیت این است که پژوهش در ایران به‌خصوص اگر در ارتباط با مراکز رسمی صورت بگیرد یا مربوط به موضوعات کلان و تعیین کننده کشور باشد، تنها پژوهش نیست بلکه یک موضوع امنیتی نیز محسوب می‌شود.
کم نیستند فعالین و پژوهشگرانی که به‌خاطر کار در یک زمینه مشخص یا انتشار اطلاعاتی که برخلاف منافع خلافت اسلامی!‌ست روانه زندان‌ها شده‌اند.
با همین شاخص می‌توان در آمار ارائه شده از طرف رسول خضری نیز با دیده شک نگریست. شاید او هم همه‌ی واقعیت را نمی‌گوید.
جمعیت فقرا در ایران
با این حال این عضو مجلس اشاراتی می‌کند که حکایت از گستردگی فاجعه‌ی فقر در ایران دارد. خضری تصریح می‌کند که قدرت خرید بالای ۸۰ درصد جامعه به یک ششم تقلیل پیدا کرده است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه می‌افزاید: «بسته‌های حمایتی دولت به ۱۱ میلیون نفر از اقشار کم درآمد داده شده است درحالی که کمیسیون ۲۰ تا ۴۰ میلیون نفر را پیش بینی کرده است». [شفقنا ۶ آذر ۹۷]
به‌عبارت دیگر خضری تایید می‌کند که از نگاه مجلس ۲۰ تا ۴۰ میلیون نفر از مردم نیازمند بسته‌های حمایتی هستند. یعنی تا نیمی از جمعیت کشور نیازمند چنین کمک‌هایی برای بقای معیشتی‌شان می‌باشند. اما اگر همین آمار را در برابر دیگر آماری که خضری ارائه داده است قرار دهیم کمی بیشتر به واقعیت ماجرا پی‌خواهیم برد.
وقتی قدرت خرید بیش از ۸۰ درصد جامعه به یک ششم کاهش پیدا کرده است پس جمعیت فقیر و نیازمند به بسته‌های حمایتی می‌بایست بسیار بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور باشد.
هرچند خضری در اظهاراتش اشاره‌ای به نوع فقری که مطرح کرده است ندارد اما از شواهد بر‌می‌آید که منظور او فقر مطلق است؛ فقر مطلق به مفهوم عدم برخورداری افراد از حداقل‌های معیشت است.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید


پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات


سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange