۱۳۹۷ آذر ۱۶, جمعه

فری ریپابلیک آمریکا: کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران تظاهرات می‌کنند



فری ریپابلیک آمریکا: کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران تظاهرات می‌کنند

سایت فری ریپابلیک از سایت‌های اصلی جمهوریخواهان آمریکا در روز پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ مطلبی  پیرامون ۲۶امین روز تظاهرات کارگران فولاد اهواز درج کرد.
فری ریپابلیک با عنوان «کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران تظاهرات می‌کنند» نوشت: «کارگران گروه صنعتی ملی فولاد ایران در اهواز، استان خوزستان، برای  ۲۶امین روز متوالی برای اعتراض، به خیابانهای اهواز ریختند.
در روز چهارشنبه ۵ دسامبر، کارگران شعار دادند: «هیهات من الذله» کارگران به سمت خیابانهای اصلی شهر رفته  و شعار می‌دادند  «کارگران بیدارند  و از ستم بیزارند».
کارگران گروه ملی فولاد ایران در ماه نوامبر در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه دستمزد خود دست به گردهمایی زدند. اکثر کارگران تنها نان‌آور خانواده‌های خود هستند. کارگران کارخانه فولاد اهواز چند ماه است که حقوق و دستمزدشان پرداخت نشده است.
زندگی هزاران کارگر و خانواده‌هایشان به دلیل ناکامی شرایط کار در کارخانه و اقدامات فاسد مدیران آن، به خطر افتاده است.
در حالیکه هیچ پاسخ مشخص از سوی دولت دریافت نکرده‌اند، کارگران از سه هفته پیش دست به اعتصاب و اعتراض مستمر زده‌اند.
رژیم ایران تلاش کرده است تا کارگران را از ادامه اعتراضات خود با روشهای مختلف محروم کند.
مقامات رژیم همچنین معترضین را تهدید می‌کنند و آنها را به عوامل خارجی نسبت می‌دهد.
اما برای کارگران اهواز، که از حقوق اساسی خود محروم شده‌اند، تهدیدات رژیم بی‌اثر است.
تظاهرات کارگران، مورد حمایت  طبقات و اقشار مختلف در جامعه ایران و در سراسر جهان قرار گرفته است. در اعتراضات خود، کارگران شعار می‌دادند:
«اگر مشکلات ما حل نشود ، اهواز شورش خواهد کرد.»
«همشهری به گوش باش. ما کارگریم نه اوباش»
زنان به طور گسترده در اعتراضات کارگران در اهواز شرکت کردند  و شعار می‌دهند:
«ما فرزندان کارگران هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم»
کارگران به طور مستقیم  بالاترین مقامات رژیم را  در شعارهای خود مورد هدف قرار می‌دادند. در شعارهای خود، کارگران سوء استفاده از اقتدار دینی توسط رژیم برای غارت ثروت مردم را محکوم کردند و شعار می‌دادند: «آنها از امام حسین سخن می‌گویند، اما به دزدی افتخار می‌کنند.
حسین، سومین امام شیعه و نوه حضرت محمد، یکی از نمادهای مسلمان شیعه است. وقتی تظاهرات به بازار امام رسید، یکی از کارگران به تاجران  گفت: «آنها حتی فروشگاه‌های شما را مجبور کرده‌اند تا بسته شوند و آنها زندگی ما را نابود کرده‌اند.»
یکی از کارگران  گل رز قرمزی  را به دانشجویانی که در روزهای اخیر از تظاهرات کارکنان اهواز حمایت کرده بودند، هدیه کرد  و گفت: «این گل برای دانشجویانی است که صدای ما را شنیدند و با ما همبستگی کردند. همانطور که معترضان در سراسر شهر حرکت کردند، بسیاری از شهروندان اهواز به آنها پیوستند و از خواسته‌های آنها حمایت کردند.
مقامات ایرانی تمایلی به مقابله مستقیم با کارگران ندارند. در روز شنبه، تعدادی از عناصر  لباس شخصی رژیم ایران در بین معترضین حضور داشتند اما هراس داشتند  که اقدامی بکنند.
پس از اعتراضات گسترده در ایران رژیم برای سرکوب اعتراضات دست به خشونت زد، که منجر به یک درگیری مستقیم میان معترضین و نیروهای امنیتی شد.
رژیم ایران به طور فزاینده‌ای ناتوان از مقابله با خشم و نارضایتی مردم ایران است. در همین حال، اعتراضات کارگران، معلمان، رانندگان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه ایران، شتاب گرفته است.»

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange