۱۳۹۷ دی ۲, یکشنبه

به خاطر گزارشهای ساختگی و مجعول یک خبرنگار مشهور از اشپیگل اخراج شد نگاهی به شبکه خبرنگاران دوست اطلاعات آخوندها و لجن‌پراکنی آنها علیه مجاهدین در سال قیام




به خاطر گزارشهای ساختگی و مجعول یک خبرنگار مشهور از اشپیگل اخراج شد

نگاهی به شبکه خبرنگاران دوست اطلاعات آخوندها و لجن‌پراکنی آنها علیه مجاهدین در سال قیام



مجله اشپیگل و رسانه‌های آلمانی و بین‌المللی گزارش کردند یک خبرنگار مشهور که تابه‌حال ۴جایزه مهم خبرنگاری را هم برده بود، در رابطه با گزارشهای ساختگی و مجعول در طول سالیان، از اشپیگل اخراج شده است.
اشپیگل آنلاین در روز ۲۰دسامبر در یک گزارش طولانی ۷۰۰۰کلمه‌ای در سایتهای انگلیسی و آلمانی خود گزارش کرده است این خبرنگار که سالها برای اشپیگل گزارش و مقالات متعدد تهیه می‌کرد و همین چند هفته پیش، جایزه خبرنگاری سال ۲۰۱۸ آلمان را هم برده بود، پذیرفته است که در موارد متعدد داستانهای نادرستی را منعکس می‌کرده است. اشپیگل فقط از سال ۲۰۱۱ تابه‌حال بیش از ۶۰گزارش از این خبرنگار منتشر کرده بود.
اشپیگل در این‌باره می‌نویسد که گزارشهای او یا ساختگی بود و یا موضوع را به‌شدت دستکاری کرده است.
وی برای چند رسانه‌ دیگر آلمان نیز در گذشته گزارشهایی تهیه کرده بود و آنها هم گفته‌اند که با موارد مشابه برخورد کرده‌اند.
آنچه این خبرنگار را لو داد، گزارشی بود که او از "شکارچیان مرز" در اشپیگل چاپ کرد. این گزارش درباره گروهی از شهروندان آمریکایی است که با اسلحه در مرز مکزیک به شکار پناهجویانی می‌روند که می‌خواهند وارد خاک آمریکا شوند. متعاقباً این گروه به اشپیگل ایمیل زد که این خبرنگار چگونه توانسته گزارشی درباره گروه ما عرضه کند بدون این‌که با ما مصاحبه کرده باشد.
یکی از اعضای هیات تحریریه اشپیگل گفته است که این خبرنگار "بیمار است و نیاز به کمک دارد".
اکنون اشپیگل اعلام کرده است که باید یک کمیسیون از کارشناسان تشکیل شود که بتواند اخبار جعلی یا دستکاری‌شده را پیگیری و نتیجه را منتشر کند به‌خصوص که پدیده‌ "اخبار جعلی" که در د۲سال اخیر به‌شدت در رسانه‌ها مطرح شده و ضربه‌ای شدید به اعتبار رسانه‌هاست.
اشاره به پدیده اخبار جعلی و مطرح شدن آن در ۲ سال اخیر پس از مقابله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با خبرها و گزارشهای دروغین رسانه‌ها بر سر زبانها افتاده است.
در یک نمونه دیگر اشپیگل آنلاین، در ۲۸اردیبهشت ۹۷ برای خوشامد آخوندهای جنایتکار حاکم بر ایران گزارش بی‌پایه‌ای علیه مجاهدین خلق تحت عنوان «مجاهدین خلق در ایران، دوستان جدید آمریکا» به قلم یک پاکستانی منتشر کرد. این گزارش در پی قیامهای مردم ایران در نقاط مختلف کشور یک مرهم سفارشی برای تسکین سوز دل آخوندها و پاسداران وحشت‌زده از قیام بود چرا که آکنده از اکاذیب و چرندیاتی بود که اطلاعات آخوندها از طریق بریده مزدوران تحت عنوان اعضای سابق و اعضای جدا شده از مجاهدین دیکته کرده بود. در این گزارش مجاهدین یک گروه تروریست استالینیست مارکسیست و دشمن ایران(به‌خاطر عملیات فروغ جاویدان) معرفی شده بودند که اعضای آنها باید سوگند عضویت بخورند. سخنرانانی را هم به گردهمایی خود دعوت می‌کنند و به آنها پول می‌دهند تا به به رئیس‌جمهور مدره ایران حسن روحانی دشنام بدهند! مردان را هم وادار به طلاق اجباری کرده‌اند و بدتر از همه این‌که بر سرنگونی دولت ایران اصرار می‌ورزند و آمریکای ترامپ نیز به آنها چشم دوخته است.
از عجایب روزگار این‌که جوابیه بخش مطبوعاتی مجاهدین به اشپیگل آنلاین به‌رغم نامه‌نگاری‌ها و تذکرات و درخواستهای متعدد که تا دسامبر ۲۰۱۸ ادامه داشت، هنوز در اشپیگل آنلاین منتشر نشده و مزدور پاکستانی «به فرموده» به لجن‌پراکنی ادامه می‌دهد.
وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات و وزارت‌خارجه رژیم در سال قیام با تمام توان خود شبکه مزدوران و خبرنگاران جیره‌خوار را برای لجن‌پراکنی‌های آخوندهای انگلیسی‌تبار علیه مجاهدین در الجزیره انگلیسی، در کانال ۴ انگلیس و ایندیپندنت و گاردین بکار گرفتند.
جالب این‌که هیچ‌کدام از جیره‌خواران در شبکه خبرنگاران دوست نظام و رسانه‌های علاقمند به پول بادآورده و غارت شده از ملت ایران و کارگران حقوق ناگرفته، هرگز و هیچگاه تا امروز حاضر نشدند حتی یک سطر از جوابیه‌های بخش مطبوعاتی مجاهدین و اطلاعیه‌های کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت را منعکس کنند. زیرا معاملهٔ کثیف آنها را با سفارت رژیم و پرس.تی.وی به خطر می‌انداخت و باعث می‌شد رژیم پول توافق‌شده را نپردازد و یا از میزان آن بکاهد.
اطلاعیه‌های کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در این خصوص بسیار گویاست از جمله:
جوابیه سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین به ایندیپندنت انگلیس به تاریخ ۲۹سپتامبر ۲۰۱۸ در پاسخ به لجن‌پراکنی‌های مزدوری به‌نام برزو در آگاهی و یک مستخدم اطلاعات آخوندها در آلبانی به‌نام اولسی یازچی که در گزارش در آگاهی در ایندیپندنت همراه با یک جفت مزدور دیگر به نامهای سینگلتون و خدابنده، به مقام محقق ارتقاء یافته که منظور همان بازجویی اطلاعاتی است.
- درباره مأموریت مزدوری به‌نام رضا مرآت که برای تهیه گزارش از اشرف ۳ در اوت ۲۰۱۸ به آلبانی رفته بود و از این پیشتر با قسم به عمامه ملا عدد شمارش‌شده گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت را در گاردین ۴هزار نفر نوشته بود که از کشورهای اروپای شرقی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به آنجا آمده بودند، سخنگوی بخش مطبوعات در نامه‌ای به سردبیر و رئیس بخش بین‌المللی گاردین به تاریخ ۲اکتبر ۲۰۱۸ می‌نویسد: «گاردین نباید فرصت سوءاستفاده به چنین مزدوری بدهد و باید برای گزارش از اشرف ۳ یک خبرنگار بی‌طرف بفرستد مگر این‌که در آستانهٔ ورشکستگی مبالغ کلانی از رژیم در پوش ”پرس تی.وی“ یا غیر آن گرفته باشد».
- نامه مجدد سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین به سردبیر گاردین به تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۸ درباره لجن‌پراکنی‌های رضا مرآت که سالها در ایران تحت عنوان خبرنگار کاربر ارشاد و اطلاعات آخوندها بوده است.
- یادداشت مشاور حقوقی مجاهدین در آلبانی به سردبیر گاردین در تاریخ ۱۷اوت ۲۰۱۸ درباره دشمنی هیستریک مزدوری به‌نام رضا مرآت که به‌دلیل ارتباطاتش با رژیم ایران و مأموران اطلاعات از حداقل بی‌طرفی ژورنالیستی در مورد مجاهدین برخوردار نیست. بنابراین گاردین نباید فرصت سوءاستفاده و بهره‌برداری به رژیم ایران بدهد.
- دستگیری دیپلمات تروریست وزارت اطلاعات و رئیس ایستگاه اطلاعاتی در اتریش و سایر مزدوران،
اخراج وزیر شیلات از دولت نروژ و حزب مربوطه به‌خاطر افتادن در چنگ اطلاعات آخوندها از طریق یک زن مأمور، همان وزیر ماهیگیری که برای گل‌آلود کردن آب و بالا بردن قیمت خودش با حماقت ادعا کرده بود مجاهدین می‌خواهند او را بکشند و آن زن مأمور هم می‌ترسد که مجاهدین او را در داخل ایران بکشند!
- اخراج دیپلمات تروریست دیگر از فرانسه، حسین شهرابی فراهانی با کد پرسنلی ۷۴۷۲۷ در وزارت اطلاعات مأمور به خدمت در سفارت در فرانسه در موضع رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات به‌جای احمد ظریف که توسط مقاومت ایران افشا‌ شده بود،
- و بسا مهمتر، اخراج سفیر رژیم در آلبانی و رئیس ایستگاه اطلاعات آخوندها در این کشور،
نمونه‌هایی هستند که چشم‌انداز افشا و آجر شدن نان شبکهٔ خبرنگاران دوست رژیم را روشن می‌کند. خودفروختگانی که تحت‌امر ایستگاههای اطلاعاتی دژخیمان بر علیه مقاومت ایران برای هموار کردن راه تروریسم عمل و لجن‌پراکنی می‌کنند.


طالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور