۱۳۹۷ آذر ۱۳, سه‌شنبه

مایک پمپئو: رژیم ایران پولهای به‌دست آورده‌اش را در اختیار تروریستها و دیکتاتورها قرار می‌دهد



مایک پمپئو: رژیم ایران پولهای به‌دست آورده‌اش را در اختیار تروریستها و دیکتاتورها قرار می‌دهد


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۳آبان۹۷ طی سخنانی در اجلاس ناتو در بروکسل گفت:‌ رژیم ایران بعد از امضای توافق اتمی به جامعه کشورها نپیوست و ثروتهای به‌دست آورده‌اش را در اختیار تروریستها و دیکتاتورها قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: رژیم ایران آشکارا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه اتمی‌اش دروغ گفته و تحریمهای سازمان ملل را زیرپا گذاشته است.

 خزانه‌داری آمریکا پیشتر در روز ۲۹آبان۹۷ با اعلام تحریم‌های جدید خود علیه رژیم آخوندی، شبکه‌یی متشکل از مهره‌ها و نهادهایی که از طریق قاچاق نفت برای رژیم اسد، صدها میلیون دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران فراهم می‌کردند، تحریم و لیست‌گذاری کرد.
در میان مهره‌های تحریم‌شده، اسامی دو تن از مقامات ارشد بانک مرکزی رژیم آخوندی به‌چشم می‌خورد.
رویترز گزارش داد: این لیست‌گذاری، افراد و نهادهای مربوطه را عملاً از سیستم مالی بین‌المللی قطع می‌کند.
مایک پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا در کنفرانس خبری خود دربارهٔ این تحریم‌ها اعلام کرد: ایالات متحده... یک شبکه بین‌المللی را تحریم کرد که رژیم ایران و روسیه از آن استفاده می‌کردند تا میلیون ها بشکه نفت را به رژیم اسد منتقل کنند. این تبادلاتی بود که طی آن صدها میلیون دلار به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌شد. به (رژیم) ایران اجازه داده نخواهد شد نظام مالی بین‌المللی را مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری قرار بدهد تا درآمدهای نفتی را لاپوشانی کند و با آنها فعالیتهای تروریستی را تأمین (مالی) کند.


در بیانیهٔ وزارت خزانه‌داری آمریکا دربارهٔ تحریم و لیست‌گذاری ۹هدف از یک شبکه بین‌المللی که میلیون‌ها بشکه نفت برای رژیم سوریه فراهم می‌کرد، آمده است: در ازای(میلیونها بشکه نفت دریافتی)، رژیم اسد جابه‌جایی صدها میلیون دلار آمریکایی به نیروی قدس سپاه پاسداران را برای ادامهٔ انتقال این پول‌ها به حزب‌الله و حماس تسهیل می‌کند».
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز این تحریمها را مقابله با طرح پیچیده‌یی که (رژیم) ایران برای سرپا نگه‌داشتن رژیم اسد و ادامه فعالیتهای شرورانه‌اش از آن استفاده می‌کرد، دانست و گفت: مقامهای بانک مرکزی (رژیم) ایران به سوء‌استفاده از سیستم مالی بین‌المللی ادامه می‌دهند.
بیانیهٔ خزانه‌داری آمریکا، می‌افزاید:«(این) لیست‌گذاریها... عوامل تعیین‌کننده در این شبکه را هدف قرار می‌دهد (و) نقش مهمی را که مقامات بانک مرکزی (رژیم) ایران در تسهیل این طرح ایفا می‌کنند برجسته می‌کند.
رژیم ایران به تأمین مالی تروریسم ادامه می‌دهد و صدها میلیون دلار را برای نیروهای نیابتی منطقه‌یی خود و سازمانهای تروریستی لیست‌گذاری شده توسط آمریکا تأمین می‌کند. همهٔ اینها در حالی است که مردم ایران از فساد حکومت رنج می‌کشند».

سیگال مندلکر Mandelker معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این رابطه گفت: « این نمونهٔ دیگری از استفادهٔ این رژیم از درآمد ناشی از میلیون‌ها بشکه نفت برای تأمین مالی ترویستها و رژیم قاتل اسد، با ضرر رساندن به مردم (ایران) است. ایالات متحده به‌طور فعال در پی اعمال تحریم علیه هر طرفی است که در فرستادن نفت به سوریه دست داشته باشد و یا تلاش کند از تحریم‌های ما علیه نفت (رژیم) ایران بگریزد».

خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از بیانیهٔ خود دربارهٔ نقش بانک مرکزی رژیم برای کمک به رژیم اسد در خریداری نفت، افزود: « بانک مرکزی (رژیم) ایران برای پنهان‌کردن دست‌داشتن در این تبادلات مالی، این پرداختها به بانک میر بیزنس را با استفاده از شرکت تدبیر کیش مستقر در ایران انجام می‌دهد. به‌رغم اشاره به کالاهای انسان‌دوستانه در اسم تدبیر کیش، این شرکت به‌طور مکرر برای تسهیل تبادلات غیرقانونی در حمایت از این طرح نفتی مورد استفاده قرار گرفته است. بانک میر بیزنس در تاریخ ۵نوامبر ۲۰۱۸لیست‌گذاری شد و یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت بانک ملی (رژیم) ایران است که به‌خاطر عمل کردن به‌عنوان کانال پرداخت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران لیست‌گذاری شده است.

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت ادامه توسعه برنامه موشکی رژیم ایران تهدیدی برای این منطقه و فراتر از آن و در مغایرت با خواستهای شورای امنیت سازمان ملل است. به گزارش آسوشیتدپرس برایان هوک، اصرار رژیم ایران بر این‌که برنامه موشکی‌اش تدافعی است را رد کرد.
وی گفت:‌ گفتگوهای آمریکا با اروپایی‌ها حول تحریمهای موشکی از کشش بیشتری برخوردار شده است. این گفتگوها روی اعمال مجازاتهایی علیه شرکتها و کسانی متمرکز است که در برنامه رژیم ایران شریک هستند.



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange