۱۳۹۷ دی ۱۹, چهارشنبه

بسیاری از بنادر خارجی ورود کشتی‌های رژیم ایران را ممنوع کردند


بسیاری از بنادر خارجی ورود کشتی‌های رژیم ایران را ممنوع کردند



یکی از کارگزاران رژیم در امور کشتیرانی اعتراف کرد بسیاری از بنادر خارجی ورود کشتیهای ایرانی را ممنوع کردند و محدودیتهایی را ایجاد کردند که برخی از این بنادر جزو بنادر کشورهای دوست و برادر ایران هستند.. مسعود پلمه افزود:‌ بسیاری از شرکتهای خارجی در صنعت دریایی و بندری پس از خروج آمریکا از برجام ایران را ترک کردند و همین که ۲۰شرکت حمل‌ و نقل خارجی دیگر به ایران خدمات نمی‌دهند وارد آبهای ایران نمی‌شوند به‌معنای آسیب پذیری اقتصاد کشور مان در شرایط جدید تحریمها است.
این کارگزار رژیم با بیان این‌که بندر و دریا سرمنشا تحول و توسعه اقتصادی در کشورها تلقی می‌شود گفت: ۹۵درصد تجارت ایران متکی بر دریا است و کشور ما از آنجایی که اقتصاد وارداتی دارد بیش از ۹۵درصد واردات و صادرات را از طریق دریا انجام می‌دهد.
وی اثرگذاری تحریمها بر روی کسب و کار دریا و بندر اشاره کرد و افزود: اولین نقطه برخورد تحریم با اقتصاد ایران در بحث دریا بود و تمام شرکتهایی که به نوعی با آمریکا در ارتباط بودند ایران را ترک کردند.
این کارگزار رژیم همچنین تأکید کرد: لیستی که در دوره تحریمهای قبلی علیه صنعت دریایی کشور وجود داشته مجدداً احیا شده است و نام اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه بندری و دریایی در این لیست دیده می‌شود.
مسعود پلمه تاثیر تحریمها روی شرکتهای دریایی رژیم را این‌گونه بیان کرد: تقریباً ۴۰درصد نیروهای فعال در این بخش تعدیل شده‌اند و در ترمینال‌های بندری با توجه به کاهش میزان صادرات و واردات سه شیفت کاری به یک شیفت کاری کاهش پیدا کرده است.
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز تاثیر فزاینده تحریمها را بر بخش دریا و بندر برشمرد: در شرایطی که با کاهش قابل‌ توجه واردات مواجه هستیم و شرایط کسب و کار در تمام کشور با بحران مواجه شده طبیعی است که صنایع دریایی و بندری را هم تحت تاثیر قرار دهد چرا که تجارت و حمل نقل مرتبط با یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید

تحریم ایران، تلاش شرکتهای حمل‌ و نقل کشتیرانی برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران

با نزدیک شدن به سررسید ۳و ۶ماهه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران، تلاش شرکتهای تجاری برای تبعیت از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران سرعت یافته است.

در این رابطه سایت اسپوتنیک نیوز، ۹خرداد۹۷گزارش داد:
دولت آمریکا به خطوط کشتیرانی بین‌المللی تا ماه نوامبر به‌منظور خاتمه دادن به تمام عملیات‌شان در ایران و پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌یی با رژیم ایران که به برجام نیز شناخته می‌شود، مهلت داده‌است.
به گفته وال استریت ژورنال، شرکتهای حمل‌ و نقل جهانی، از جمله شرکت دانمارکی مرسک و شرکت حمل‌ و نقل مدیترانه‌ای مستقر در سوئیس، حتی قبل از این هم شروع به بیرون کشیدن از بازار ایران کرده‌اند، چرا که این واقعیت وجود دارد که تحریم‌ها علیه رژیم ایران در عرض چند ماه توسط واشنگتن اعمال خواهد شد.

سورن سوکو Soren Skou، مدیر اجرایی شرکت مرسک گفت که تحریم‌های ضد رژیم ایران در کل صنعت حمل‌ و نقل به‌طور شدید اعمال خواهد شد.

سوکو خاطرنشان کرد: " من فکر نمی‌کنم هیچ خطوط کشتیرانی که در سطح جهانی عمل می‌کند، در صورتی که تحریم‌ها با تمام قدرت بکار برده شوند، قادر به انجام تجارت در (رژیم)ایران خواهند بود. "...

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور