۱۳۹۷ دی ۲۲, شنبه

یانیه مشترک آمریکا و لهستان در مورد اجلاس ورشو علیه دخالتهای رژیم ایران




یانیه مشترک آمریکا و لهستان در مورد اجلاس ورشو علیه دخالتهای رژیم ایران


آمریکا و لهستان بیانیه مشترکی پیرامون برپایی اجلاسی در لهستان برای ارتقای یک آینده صلح و امنیت در خاورمیانه با تمرکز بر مقابله با دخالتهای حکومت آخوندی انتشار دادند.
در این بیانیه به تاریخ ۲۱دیماه۹۷ آمده است: ما خشنودیم که آمریکا و جمهوری لهستان به‌طور مشترک میزبان اجلاس وزیران برای ارتقای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه در ورشو هستیم که در ۱۳و ۱۴فوریه (۲۴و ۲۵بهمن) برگزار می‌شود. ما در ایجاد یک خاورمیانه صلح‌آمیز و باثبات‌تر منافع مشترک داریم. این اجلاس وزیران مجمعی از کشورهایی خواهد بود که نسبت به بی‌ثباتی در این منطقه نگرانند و ارزیابیها و ایده‌های خود برای یک راه به جلو ارائه می‌کنند.
بیانیه مشترک آمریکا و لهستان می‌افزاید: این اجلاس به طیفی از مسائل شامل تروریسم و افراط‌گرایی، توسعه موشکی و تکثیر و امنیت و تجارت دریانوردی و تهدیدات گروه‌های دست‌نشانده رژیم ایران در سراسر این منطقه می‌پردازد.

با اعلام تشکیل اجلاس لهستان جواد ظریف گفت: دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند: در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد این کشور اکنون میزبان سیرک مذبوحانه ایران‌ستیزان شده است.

به گزارش رویترز روز جمعه ۲۱ دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی با تمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً رژیم ایران در ماه آینده در لهستان باشد.
پمپئو که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت این گردهمایی از ۱۳ تا ۱۴فوریه در لهستان خواهد بود که با « تمرکز روی ثبات و صلح و آزادی خاورمیانه و امنیت در این منطقه خواهد بود که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی‌ثبات کننده ایران می‌باشد».

پمپئو که هم‌اکنون در میان سفر ۸روزه به این منطقه است، افزود که آمریکا تلاشهای خود را برای فشار بر ایران تشدید کرده و در پی متقاعد کردن متحدان این منطقه می‌باشد که (آمریکا) متعهد به جنگ با داعش با وجود تصمیم اخیر ترامپ در بیرون کشیدن نیروها از سوریه می‌باشد.

پمپئو اضافه کرد که این اجلاس در حالیکه دولت ترامپ به‌دنبال فشار بر تهران می‌باشد شامل نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران خواهد بود...

اجلاس جهانی به میزبانی آمریکا و لهستان

موج ترس و سراسیمگی در خلافت خامنه‌ای


اجماع جهانی برای اقدام علیه رژیم در لهستان به‌دنبال سفر خاورمیانه‌یی وزیر امور خارجهٔ آمریکا موجی از واکنشهای هسیتریک و هراس‌آلود در رژیم آخوندی برانگیخت. به‌دنبال اعلام مشترک آمریکا و لهستان برای برگزاری نشستی در ۲۴و ۲۵بهمن در ورشو تلویزیون رژیم صبح امروز در بخشهای مختلف خبری اظهارات سراسیمه ظریف وزیر خارجه روحانی را پخش کرد:
وزیر امورخارجه تلاش آمریکا برای برگزاری نشستی علیه ایران را سیرک ضدایرانی ناامید کننده توصیف کرد.
ظریف با انتقاد از همراهی لهستان با دولت آمریکا افزود در حالی که ایران در زمان جنگ جهانی دوم لهستانیها را نجات داد این کشور حالا میزبان سیرک ضدایرانی ناامید کننده است.

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی مشترک با لهستان اعلام کرد نشست ورشو با اولویت مسائل خاورمیانه به‌ویژه‌ ایران برگزار می‌شود. گفته می‌شود وزیر خارجه آمریکا در سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از کشورهای عربی برای حضور در نشست ضدایرانی دعوت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در قاهره اعلام کرد برای مقابله با تهران دشمنی‌های دیرینه کنار گذاشته شود.

پاسدار شمخانی دبیر شورایعالی امنیت رژیم که بر عکس ظریف می‌خواست زهر«ناامید کننده» این اجلاس را برای حفظ روحیهٔ نیروهای مایوس نظام مثل ظریف بگیرد در یک جلسهٔ ترحیم گفت: «آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به «سمینار» و «کنگره» می‌رسد، مفهومش این است که قافیه را باخته است». (ایلنا- ۲۲دی)

عراقچی معاون ظریف هم در واکنشی سخیف تلویحا تهدید کرد که مزار لهستانیهای پناهنده از ۱۹۴۲ در ایران ممکن است جایگزین شود. وی گفت: «قبرستانها در ایران بعد از ۳۰سال قابل جایگزینی هستند، اما مردم تهران ۷۷سال است که احترام مهمانان خود را نگاه داشته‌اند».(فارس - ۲۲دی)

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نیز در اظهاراتی ضدونقیض از یک سو اجلاس لهستان را «جنگ روانی» توصیف کرد که «می‌تواند به عرصهٔ شکست آمریکا تبدیل شود» و از سوی دیگر خواستار «برخورد قاطع» نظام با لهستان شد. وی در توضیح معنی «برخورد قاطع با لهستان» گفت: «چیزی فراتر از گلایة ساده»(باید باشد)!(ایسنا ۲۲دی).

یک رسانه حکومتی عصر ایران-۲۲دی هم در روز ۲۲دی با ابراز نگرانی نوشت: «آماده شدن یک کشور تقریباً مهم و پرجمعیت اتحادیه اروپا برای میزبانی از یک کنفرانس ضد (نظام ایران) در حالی که هنوز ظاهراً اروپایی‌ها درباره کشور میزبان سازوکار مراودات اقتصادی با ایران (SPV) به تفاهم نرسیده‌اند، در نوع خود جالب توجه است».
این منبع حکومتی با اشاره به بن‌بست رژیم در انزوای فزایندهٔ جهانی نوشته‌ است: « دولتمردان جمهوری اسلامی نیز در واکنش به خبر برگزاری کنفرانس لهستان در ماه آینده موضوع را تنها از زاویه روابط دوجانبه بین نظام و لهستان از سویی و روابط خصمانه واشنگتن – تهران دیدند و سعی نکردند موضوع را اروپایی- جمهوری اسلامی کنند؛ آن هم در شرایطی که تحریم‌های جدیدی از سوی اتحادیه اروپا علیه دستگاه اطلاعاتی نظام تصویب شده».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#