۱۳۹۷ دی ۲۲, شنبه

وزیر خارجه فرانسه خواهان توقف تمامی فعالیتهای موشکهای بالستیک رژیم ایران شد




وزیر خارجه فرانسه خواهان توقف تمامی فعالیتهای موشکهای بالستیک رژیم ایران شد


ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه ۲۱ دیماه۹۷ در سخنانی از رژیم ایران خواست که تمامی فعالیتهای مرتبط با برنامه موشکی خود را متوقف کند.
رویترز در گزارشی از سخنان لودریان نوشت: ”وزیر خارجه فرانسه از رژیم ایران خواست فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با برنامه توسعه موشکهای بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارند را متوقف کند.“
همچنین به‌دنبال ادعای رژیم آخوندی که طی هفته‌های آتی دو ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهد؛ فرانسه امروز از رژیم ایران خواست تا فوراً تمامی فعالیتهای مرتبط با موشکهای بالستیک خود را که همخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست می‌توانند تسلیحاتی اتمی حمل کنند را متوقف کند.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد: اگنس وان در مول سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت فرانسه یادآور می‌شود که برنامه موشکی رژیم ایران همخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

وان در مول به اظهارات آخوند حسن روحانی که در روز پنجشنبه گفته بود دو ماهواره را با استفاده از موشکهای ساخت رژیم ایران به مدار می‌فرستد پاسخ می‌داد.

اگنس وان در مول، سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، روز ۱۲ آذرماه ۹۷ در موضعگیری دیگری در رابطه با آزمایش موشکی رژیم ایران اعلام کرده بود آزمایش موشک میان‌برد از سوی رژیم ایران که قابلیت حمل کلاهک‌های مختلف دارد اقدامی تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات است.
سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، در بیانیه‌یی گفته بود آزمایش موشکی شنبه گذشته رژیم ایران باعث نگرانی پاریس شده است. فرانسه «این اقدام تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات را محکوم می‌کند».
سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه همچنین گفته بود: اقدام (رژیم)ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و از تهران خواست تا فوراً تمام فعالیت‌های موشکی بالستیک خود را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارد متوقف کند.

لازم به یادآوری است روز پنجشنبه ۱۳ دیماه ۹۷ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی به رژیم ایران هشدار داد تا برنامه‌های پرتاب موشکهای بالستیک و فضایی خود را کنار گذاشته و از پرتاب آنها خودداری کند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: ‌آمریکا قصد ندارد کنار ایستاده و نظاره‌گر این باشد که سیاست‌های مخرب رژیم ایران ثبات و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار دهد.

پمپئو به رژیم ایران گفت همه فعالیت‌های مربوط به موشکهای بالستیک را متوقف کند تا بیش از این دچار انزوای عمیق اقتصادی و دیپلماتیک نشود و در پرتاب‌های موشکی تحریک‌آمیز خود تجدید نظر کنند.
وزیر خارجه آمریکا نیز در توییت خود گفت: "رژیم ایران هم اینک یک موشک میان‌برد بالستیک شلیک کرده است که قادر به حمل کلاهک جنگی متعدد می‌باشد.
وی افزود این آزمایش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می‌کند. وی با اشاره به تأیید شورای امنیت در مورد توافق‌نامه بین‌المللی هسته‌یی افزود”ما این عمل را محکوم می‌کنیم".

پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در آذرماه ۹۷ در گفتگو با خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس گفت: ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود.



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#