۱۳۹۷ دی ۲۲, شنبه

سناتور ژان پیر میشل: لزوم یک سیاست قاطع در برابر تروریسم رژیم ایران




سناتور ژان پیر میشل: لزوم یک سیاست قاطع در برابر تروریسم رژیم ایران


    سناتور ژان-پیر میشل از مؤسسان کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک طی مقاله‌یی با عنوان «لزوم اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر تروریسم [رژیم] ایران» در پایگاه اینترنتی کنترپوئن Contrepoint نوشت: سیاست مماشات اروپا نظام "ولایت فقیه" در ایران را در ادامه جنایات خود تشویق کرده است. این رژیم که در محاصره چندین بحران در داخل و در صحنه بین‌الملل قرار گرفته، هیچگاه تا این اندازه خود را تنها ندیده و همانند همه دیکتاتورهایی که بقای خود را در خطر می‌بینند، روی تشدید سرکوب در داخل و توسعه برنامه موشکی بالستیک و تروریسم در خارج، حساب باز کرده است.

     

    اقدامات تروریستی رژیم ایران در آلبانی و پاریس

    سناتور میشل با لیست کردن اقدامات اخیر تروریستی رژیم در کشورهای اروپایی و آمریکا از جمله در آلبانی و پاریس نوشت: آلبانی روز چهارشنبه ۱۹ دسامبر، سفیر تهران در تیرانا را در ارتباط با "تروریسم" اخراج کرد. این تصمیم مورد استقبال جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه، قرار گرفت. آنها از این بابت به ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی، تبریک گفتند. جان بولتون در حساب توئیتر خود نوشت: "این اقدام پیامی بود به سران ایران که حمایتشان از تروریسم تحمل نخواهد شد".
    آلبانی حدود ۳۰۰۰تن از اعضاء مجاهدین خلق ایران، تشکل اپوزیسیون دموکراتیک، را در خاک خود پناه داده که کارزارهای تبلیغاتی تهران برای بی‌اعتبار ساختن آنان را به‌دنبال داشته است.

    در ادامه این مقاله با اشاره به توطئه شکست خورده بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت در پاریس ‌آمده است: روز ۲اکتبر، سه وزیر دولت فرانسه (کشور، خارجه و اقتصاد) در یک اطلاعیه مشترک اعلام کردند که هیچ تردیدی در دست داشتن رژیم ایران در تلاش برای انجام سوءقصد در ویلپنت وجود ندارد و تأکید کردند که "این عمل دارای چنان وخامتی است که نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند".
    فرانسه یک دیپلمات ایرانی را اخراج و تصمیم گرفت پیش از دریافت توضیحات تفصیلی درباره سوءقصد خنثی شده در ویلپنت، سفیری در تهران تعیین نکند...
    خانم مریم رجوی، به‌طور خاص خواستار قرار دادن نام وزارت اطلاعات رژیم در لیست نهادهای تروریستی اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا شد.

    سناتور ژان-پیر میشل در پایان مقاله خود می‌نویسد: بازیهای ریاکارانه رهبران سیاسی در اروپا باید پایان یابد. خامنه‌ای مانند هر مستبد دیگری جز زبان قاطعیت نمی‌فهمد. برای متوقف‌ساختن تروریسم او و همچنین دخالتهای بی‌ثبات کننده‌اش در خاورمیانه و برنامه تهدید کننده اتمی و موشکی آن، واکنش مقامات فرانسوی و اروپایی باید هم سطح جنایات تدارک دیده شده توسط آخوندها، باشد.

    بیشتر بخوانید


    مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
    پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#