۱۳۹۷ دی ۱۶, یکشنبه

فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را متوقف کرده است




فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را متوقف کرده است



آمار منتشر شده در پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می‌دهند فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را متوقف کرده است. فرانسه به‌طور معمول ۳۰۰هزار تا ۸۰۰هزار تن نفت از ایران به‌طور ماهانه وارد می‌کرد این رقم در ماه اوت به ۴۰هزار تن کاهش یافته و در ماه سپتامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.
رسانه‌های حکومتی نسبت به کاهش واردات نفت فرانسه از ایران واکنش نشان داده و نوشتند:‌ در حالی فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت ایران را متوقف کرده است که این کشور یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌یی بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریمهای آمریکا محافظت کند.
بر اساس این گزارش ترکیه نیز واردات نفت خود را در ۹ماه اول سال ۲۰۱۸میلادی کاهش داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳درصد افت داشته است.

لازم به یادآوری است خبرگزاری رویترز در تاریخ اول دی ۹۷ گزارش داد شرکت ملی نفت چین واحدهای بانکی خود را از انجام بسیاری از خدمات مالی مربوط به رژیم ایران منع می‌کند زیرا که از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران نگران است.
بنا‌ به این گزارش شرکت ملی نفت چین، با افزایش فشار آمریکا به مؤسسات بین‌المللی برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران، مراودات بانک «کونلون»، را متوقف می‌کند.

همچنین خبرگزاری رویترز، در تاریخ ۷دیماه۹۷نوشت: کل صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی شامل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه نوامبر به ۶۶۴هزار و ۸۰۰بشکه در روز سقوط کرده است که کمترین میزان طی پنج سال گذشته است. متوسط صادرات رژیم ایران به این کشورها در سال گذشته تقریباًً ۱.۷میلیون بشکه بود.

خبرگزاری رویترز روز ۲۶آذر۹۷ خبر داد واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر ۲۷۶هزار بشکه در روز بوده است، که در مقایسه با ماه اکتبر، کاهشی ۴۱درصدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز همچنین روز چهارشنبه ۲۱آذر۹۷،خبر داد شرکت نفتی چینی چاینا نشنال پترولیوم (CNPC) که به گفته‌ کارگزاران رژیم قرار بود جایگزین توتال شود، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در پروژه گاز طبیعی پارس جنوبی را معلق می‌کند.
علت این عقب‌نشینی فشارهای آمریکا و تلاش برای کاهش تنش میان پکن و واشنگتن عنوان شد. حوزه پارس جنوبی دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در جهان است.

لازم به یادآوری است که آمریکا چهارم نوامبر ۲۰۱۸ تحریم‌های نفتی رژیم ایران را به اجرا گذاشت و به هشت کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا اجازه داد که برای شش ماه آینده به‌صورت محدود نفت از ایران وارد کنند.طی ماه نوامبر ژاپن برای دومین و کره جنوبی برای سومین ماه متوالی نفتی از ایران نخریده‌اند و تا اوایل سال آینده قصد خرید ندارند.

مطالب  مرتبط:

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور