۱۳۹۷ دی ۲۰, پنجشنبه

واکنش فرانسه به اقدام تروریستی رژیم ایران در خاک این کشور




واکنش فرانسه به اقدام تروریستی رژیم ایران در خاک این کشور


سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۱۹دیماه در پاسخ به این سؤال که آیا فرانسه به‌دنبال حملات مظنون عمدی در اروپا توسط رژیم ایران اقدامی می‌کند گفت:شورای اتحادیه اروپا امروز با توافق تمامی کشورهای عضو تصمیم گرفت تا گروهها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی از جمله یک نهاد و ۲شخص مسئول توطئه در حمله به گردهمایی مجاهدین خلق در ویلپنت در ۳۰ژوئن۲۰۱۸را در لیست اروپایی خود اضافه کند. این گروه حامی سرنگونی رژیم ایران است.
این تصمیم اروپا که بر اساس یک قانون ملی گرفته شده، توسط فرانسه در دوم اکتبر تصویب شده است تا داراییهای این نهادها و اشخاص را منجمد کند؛ منعکس‌کننده همبستگی و عزم کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد که علیه یک عمل خصمانه و غیرقابل قبول در خاک اروپا به‌صورتی متحد عمل می‌کنند.
بیشتر بخوانید
توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در هم شکسته شد
نیویورک تایمز
بلژیک زوج را متهم به طراحی حمله به گردهمآیی فرانسوی می‌کند
بروکسل- مقامات روز دوشنبه گفتند که یک زوج ایرانی‌الاصل “درست بموقع” دستگیر شد در حالیکه آماده می‌شد که از بلژیک به فرانسه برود تا یک گردهمآیی بزرگ یک گروه اپوزیسیون ایرانی که در این آخر هفته برگزار شد را بمب‌گذاری کند.
دفتر دادستان فدرال گفت که شهروندان بلژیک متهم به “تلاش برای قتل تروریستی و آماده‌سازی یک جرم تروریستی” علیه گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق شدند. رودی جولیانی وکیل پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در میان سخنرانان گردهمآیی شنبه در شهر ویلپنت در نزدیکی پاریس بود.
اریک ون‌درسیپت، دادرس فدرال گفت که مأمورینی که این زوج را روز شنبه بازداشت کردند و خودرو آنها را مورد بازرسی قرار دادند، نیم کیلو گرم ماده منفجره تی.ای.تی.پی. و یک چاشنی پیدا کردند.


تلویزیون اورینت:
رسانه‌های فرانسوی خبر دادند که تلاش برای حمله تروریستی به گردهمایی سالیانه مقاومت ایران که در پاریس برگزار شده بود شکست خورده است. بر اساس رسانه‌های فرانسوی پلیس بلژیک گروهی را دستگیر کرده است که با کمک دیپلماتهای ایرانی برای حمله تروریستی به گردهمایی طراحی کرده‌اند از جمله کسانی که دستگیر شده است خانمی است که در سال ۲۰۰۹از ایران به بلژیک آمده است. مقاومت ایران قبلاً نسبت به‌عملیات تروریستی که ممکن است رژیم ایران و اطلاعاتش علیه اپوزیسیون انجام بدهند هشدار داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه
پلیس بلژیک دو نفر را به اتهام طراحی برای حمله به گردهمایی ایرانیان دستگیر کرد
دادستان افشا کرد که دو تبعه بلژیک ایرانی تبار در حال برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی ایرانیان که 30ژوئن در فرانسه برگزار شد، بودند.
این دو متهم که در حال حمل ۵۰۰گرم ماده انفجاری دست‌ساز خانگی بودند توسط پلیس بلژیک در روز شنبه دستگیر شدند. علاوه بر این یک و سیله انفجاری نیز در خودرو آنها پیدا شده است.
وزاتخانه در بیانیه‌یی گفت « دفتر دادستانی فدرال بر اساس اطلاعات دریافتی از سرویس امنیت دولتی اقدام به تحقیقات در رابطه با این توطئه تروریستی کرد. به‌عنوان بخشی از این تحقیقات امیر س متولد۲۶آوریل ۱۹۸۰و همسر وی نسیم ن. متولد ۲۰سپتامبر ۱۹۸۴هر دو بلژیکی ایرانی تبار توسط یک کارآگاه دادگاه از شهر Antwerpen که در زمینه پرونده‌های تروریستی تخصص دارد دستگیر و در بازداشت قرار گرفتند، ».

سایت اکسپتیکا
بلژیک ۲نفر را به‌خاطر توطئه برای حمله به اپوزیسیون در فرانسه متهم کرد
وکلای پیگرد در بلژیک روز دوشنبه یک زوج[شوهر و همسر] را در رابطه با یک توطئه حمله با بمب به یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی در فرانسه در آخر هفته برگزار شده بود متهم ساختند.

سایت رادیو آلمان
دستگیری دو ایرانی به ظن طراحی حمله تروریستی به همایش مجاهدین
یک زن و شوهر ایرانی در بلژیک به اتهام داشتن برنامه‌ا‌ی برای انجام یک حمله تروریستی به همایش مجاهدین خلق در پاریس، توسط پلیس دستگیر شدند. یک دیپلمات ایرانی نیز در آلمان در همین رابطه دستگیر شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش کوتاهی که روز دوشنبه ۲ژوئیه (۱۱تیرماه) از بروکسل، پایتخت بلژیک منتشر کرده، از دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار خبر داده است.
اداره دادستانی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که این دو نفر تصمیم داشتند با انفجار بمب، به همایش سالانه مجاهدین خلق که روز شنبه ۳۰ژوئن، در شهر ویوپنت، واقع در نزدیکی پاریس برگزار شده بود، سوء‌قصد کنند.
افزون بر آن خبر دستگیری فرد دیگری در پاریس و همچنین خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان نیز از سوی همین خبرگزاری منتشر شده است. گفته می‌شود که این دستگیریها نیز مربوط به برنامه حمله به همایش سالانه مجاهدین خلق در پاریس بوده است. دیپلمات ایرانی که در آلمان دستگیر شده، در شهر وین فعالیت می‌کرده است.



مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور