۱۳۹۷ اسفند ۵, یکشنبه

بازنشستگان از مطالبه حقوق‌شان بازنمی‌ایستند


بازنشستگان از مطالبه حقوق‌شان بازنمی‌ایستند


بر اساس اخبار رسیده بازنشستگان اعلام کرده‌اند پنجم اسفند باز هم در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد. این در حالی است که در چند ماه اخیر، اعتراضات بازنشستگان در شهرهای مختلف افزایش یافته است. در این اعتراضات اقشار مختلفی از بازنشستگان کشوری و لشکری شرکت کرده و خواستار حقوق و مطالبات خود شده‌اند. در این بین بازنشستگان کارگری پیوسته تجمعات اعتراضی برگزار کرده و بر سر خواسته‌ها و مطالبات برحقشان جنگیده‌اند.
تظاهرات بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن و هفت‌تپه وبازنشستگان تهران و مشهد و بسیاری از کارخانه‌های دیگر هم‌چنان ادامه دارد و کارمندان بازنشسته دولت و حتی بازنشستگان لشکری در ماههای اخیر تظاهرات زیادی داشتند.

نگاهی به برخی حرکات اعتراضی بازنشستگان

- در شهریور ۹۷ تجمع فرهنگیان بازنشسته مقابل مجلس ارتجاع ۲۴مهر ۹۷‌ تجمع بازنشستگان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران
- ۲۲دی‌۹۷ جمعی از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. سنوات ایام خدمت کارگران بازنشسته کیان تایر که از سال ۹۰ تا ۹۷ پرداخت نشده رقم آن ۱۷میلیارد تومان است.
- ۲۳دی ۹۷ جمعی از فرهنگیان بازنشسته در اعتراض به برآورده ‌نشدن مطالبات خود، در مقابل ساختمان مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در میدان ونک تهران، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و شعار می‌دادند: «ای مدیران بی‌دین، سهم ما رو زود بدین!»، «بانک سرمایه مال ماست، پولهاش همه به یغماست!».
- ۲۳دی ۹۷ تجمع اعتراضی بازنشستگان و فرهنگیان در تهران با شعار: معلم زندانی، آزاد باید گردد!
- ۲۴دی۹۷ جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته مقابل سازمان بازنشستگی فرهنگیان تجمع کردند.
- ۳بهمن ۹۷ تجمع اعتراضی بازنشستگان مقابل مجلس رژیم در تهران با شعار: بیگانه را رها کن، فکری بحال ما کن!

قیام و مطالبات بازنشستگان مقابل مجلس ارتجاع
قیام و مطالبات بازنشستگان مقابل مجلس ارتجاع

- ۱اسفند ۹۷ بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه بار دیگر برای دریافت حق سنوات خود در مقابل ساختمان امور مالی شرکت تجمع اعتراضی کردند و دهها تجمع در شهرهای مختلف که فقط به تعدادی از آنها اشاره شد.
نگاهی کوتاه و حتی گذرا به زندگی بازنشستگان کشور مان، دل هر آدمی را که ذره‌ای شرف دارد و هنوز صدای وجدان خود را می‌شنود به‌درد می‌آورد.

مهم‌ترین مشکل بازنشستگان

مهمترین و اصلی‌ترین مشکل این قشر جامعه، مشکل مالی و معیشت است. ضمن این‌که مشکلاتی از قبیل بیمه و خدمات بهداشتی و... نیز در شمار خواسته‌های آنان است.
در مصاحبه‌ای که از تلویزیون حکومتی پخش می‌شد یکی از بازنشستگان می‌گفت: «حقوقی که دریافت می‌کنیم حقوق بخور و نمیری است، گاهی به موقع پرداخت می‌شود و گاهی با تعویق پرداخت می‌شود».
وی با اشاره به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری و تورم فعلی کشور اظهار کرد: «حقوق ما هم‌پای تورم افزایش نمی‌یابد گاها برای برخی از هزینه‌ها مجبور به دریافت وام هستیم که آن هم در جای خود مشکلات و مسائل خود را دارد».
اکثر بازنشستگان در مصاحبه‌های خود صریحاً گفته‌اند که بازنشستگی تازه آغاز مشکلات است.
تکریم بازنشستگان، حفظ حرمت آنان و ارائه خدمات سریع، آسان و با کیفیت حق طبیعی آنهاست ولی رژیم آخوندی هرگز بویی از این مقولات نشنیده و ماهیتاً با این مسایل بیگانه است.
خبرگزاری حکومتی خبرنگاران بسیجی اخیراً نوشته بود: «بیش از ۹۵درصد از بازنشستگان حقوقشان زیر ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان است».

بازنشستگان دیگر کشورها و بازنشستگان ایران

در اکثر کشورهای جهان دوران بازنشستگی، دوران آرامش و به دور از هر نوع دغدغه و نگرانی از تأمین هزینه زندگی است. در این کشورها بازنشستگان از جایگاه و منزلت اجتماعی بالایی برخوردارند.
اما در رژیم آخوندی برای بازنشستگان، دوران بازنشستگی آغاز دوران فشارهای روحی و روانی و نگرانی و حتی تن‌دادن به کارهای شاق و طاقت‌فرسا و در دوران کهولت است.
بی‌تردید روزی این مصائب و درد و رنج‌ها پایان خواهد گرفت و هر ایرانی به‌خصوص سالمندان ما در جایگاه شایسته و خاص خود قرار خواهند گرفت. به‌ویژه که اکنون بازنشستگان ما با آگاهی سرشار و تجربه والایی که در تجربه زندگی در دو دیکتاتوری شاه و شیخ دارند به‌خوبی می‌توانند تجارب ارزنده و گرانبهای خود را در اختیار جوانانی قرار دهند که اینک جان بر کف در خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های میهن، سنگر به سنگر برای کسب آزادی و آبادی میهن مبارزه می‌کنند تا پیروزی نهایی مردم بر استبداد، وابستگی و ارتجاع را حاصل کنند.
بی تردید آن روز دور نیست.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange