۱۳۹۷ اسفند ۷, سه‌شنبه

نشست سرنوشت‌ساز کشورهای مخالف مادورو برای حل بحران ونزوئلا



نشست سرنوشت‌ساز کشورهای مخالف مادورو برای حل بحران ونزوئلا



نشست گروه لیما، روز دوشنبه ۲۵ فوریه، با حضور خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا و همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.
نشست گروه لیما، روز دوشنبه ۲۵ فوریه، با حضور خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا و همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد. موضوع نشست این گروه که اکثریت اعضای آن، از مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هستند، یافتن راه حل برای بحران ونزوئلا اعلام شده است.
هوگو دی زلا، معاون وزیر امورخارجه پرو، در افتتاحیه این نشست گفت: “در گروه لیما، ما تلاش می‌کنیم که راه حل بحران ونزوئلا صلح آمیز باشد.”
این در حالی است که در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها به ویژه در مرزهای ونزوئلا، خوان گوآیدو از جامعه جهانی خواسته بود برای حل بحران ونزوئلا “همه گزینه‌ها” را در نظر بگیرند.
اما روز دوشنبه، همزمان با برگزاری نشست گروه لیما، یک سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار آن شد که از گزینه نظامی در حل بحران ونزوئلا پرهیز شود.
همچنین جوزپ بورل، وزیر امورخارجه اسپانیا نیز روز یکشنبه مخالفت کشور خود را با مداخله نظامی خارجی در ونزوئلا اعلام کرده بود.
این در حالی است که یک مقام بلندپایه دولت آمریکا روز یکشنبه گفت که مایک پنس در نشست لیما “تدابیر مشخص” و “اقدامات روشنی” را برای خروج از بحران ونزوئلا اعلام خواهد کرد.
قرار است که معاون رئیس جمهوری آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا در حاشیه نشست لیما در بوگوتا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.
این دیدار دو روز پس از امتناع دولت ونزوئلا از پذیرش کمک های انسان دوستانه آمریکا صورت می گیرد. آمریکا در واکنش تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد.
همچنین برگزاری نشست لیما در بوگوتا در حالی است که نیکلاس مادورو از قطع کامل روابط با کلمبیا خبر داده است.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید