۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۶اسفند ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۶اسفند ۹۷


روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه ششم اسفندماه، مهم‌ترین عنوانهای خود را به قبول یا رد لوایح FATF اختصاص داده‌اند. در کنار آن بحرانهای اقتصادی اجتماعی و دعوا بر سر تقسیم تقصیر در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. برخی از نمودهای انزوای جهانی رژیم در سایر عنوانها دیده می‌شود.
ابرار: لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه‌یی برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند
مردم‌سالاری: مشکل جدید برای مسافران ایرانی: آیا پس از صربستان و گرجستان نوبت روادید عمان است؟!
وطن امروز: تأکید بر بازی مشترک آمریکا و اروپا علیه ایران؛ تلنگر خانم صدراعظم

بحران پذیرش یا رد FATF دو جناح را به صف‌بندی متقابل کشانده است.
کیهان: لوایح مرتبط با FATF تکمیل کننده پازل تحریم است
سیاست روز: بحران مسئولیت پذیری مسولان، این قسمت عراقچی: امضای برجام دقیقاً به چه کسی ربط دارد؟!
مستقل: مطهرنیا، کارشناس مسائل سیاسی: تشتت در پذیرش FATF ابعاد فساد دو جناح را هویدا می سازد

بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم به‌صورت جدال باندی در برخی از تیترها دیده می‌شود:
اسکناس: تحلیل مشاور اقتصادی سابق رئیس جمهور نشان می‌دهد؛ توپ تورم در زمین دولت
ثروت: علینقی خاموشی: مشکل اصلی اقتصادی کشور دوزیست بودن مقامات دولتی است
جهان صنعت: سوء‌استفاده از اعتماد مردم؛ سیاست‌های صنعت خودرو شفاف نیست

روزنامه‌های باند خامنه‌ای به در مورد لوایح FATF باند رقیب را مورد حمله قرار داده‌اند:
کیهان خامنه‌ای در پاسخ به اظهارات ظریف نوشته است: « ظریف به جای هشدار و تهدید، باید به این سؤال پاسخ دهند که آن روزی که با اطمینان می‌گفتند که تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام-دی ۹۴- لغو می‌شود و یا آن روزی که مقامات ارشد دولت می‌گفتند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است، آیا این اظهارات بر اساس واقعیات بود؟!».
سیاست روز نوشته است: « ظریف! لطفاً به این پرسش پاسخ دهید که اگر قرار بر پیوستن به اف.ای.تی.اف بود و این سازمان با کنوانسیونهای خود مناسبات اقتصادی و بانکی را باز می‌کرد، چرا اصرار بر مذاکره بر سر فناوری هسته‌یی ایران انجام شد که به یک توافق یکطرفه کشید؟ چرا همان زمان که اصرار بر مذاکرات هسته‌یی وجود داشت، گفته نشد که اگر برجام هم امضا و اجرا شود، در صورت نپیوستن ایران به اف.ای.تی.اف این توافق بی‌خاصیت خواهد بود؟»
وطن امروز هم از بالا گرفتن بحران درونی رژیم خبر داده و نوشته است:« واضح است اختلاف درباره شیوه‌های بدتر نشدن اوضاعی است که به‌خاطر سیاست‌های مدیریتی دولت روحانی به‌ویژه سیاست خارجی محمدجواد ظریف بر کشور تحمیل شده است». این روزنامه افزوده است: « دلیل آن که معتمدان نظام در مجمع تشخیص مصلحت‌، به مصلحت کشور نمی‌دانند دیگر به خارجی‌ها اعتماد و آخرین راه‌کارهای مقابله با تحریم‌ها را نیز دودستی تقدیم خارجی‌ها کنند، تنها به‌واسطه ناتوانی محمدجواد ظریف در دادن پاسخ به سؤالات کلیدی آنها نیست، دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد.
واقعیت آن است که شخص وزیر امور خارجه دیگر اعتباری نزد معتمدان نظام ندارد». این روزنامه در ادامه افزوده است: «ما هم‌چنان طبق فرمایش ۵-۴سال قبل رهبر انقلاب که فرمودند به این افراد خائن نگوییم، به آنها خائن نمی‌گوییم و دلایلی برای اثبات این خیانت نیز در اختیار نداریم، با این حال اما حقیقتاً نمی‌توان نسبت به برخی اقدامات شخص وزیر امور خارجه به دیده شک و تردید نگاه نکرد! چگونه می‌توان اصرار آقای ظریف بر تداوم مسیری را که هزینه‌های هنگفت آن در ۳سال گذشته بارها برای ما ثابت شده، ناشی از فهم محاسباتی او دانست؟
بگذارید اگر اینها را خائن نمی‌دانیم، حداقل آنها را مشکوک بدانیم!».
در باند روحانی روزنامهٔ ‌ آرمان نوشته است: « نگاه مخالفان به FATF یاسی است؛ پذیرش FATF برای کشور و مردم مفید است... تاکنون هیچ نرمش خاصی از سوی کشورهای اروپایی نسبت به ایران مشاهده نشده است.
انتظار ایران از اقداماتی که اروپا باید انجام دهد با بی‌رنگی و ناامیدی نسبی روبه‌رو شده است... منافع کشور اقتضا می‌کند تا FATF از سوی ایران مورد پذیرش قرار گیرد ».
جهان صنعت هم از اوجگیری بحران خبر داده و نوشته است: « اصرار وزارت امور خارجه ایران برای پیوستن ایران به FATF در حالی ادامه دارد که نه تنها سایه بلاتکلیفی از بالای سر پالرمو و سی اف تی کنار نرفته بلکه با توجه به این‌که گروه ویژه اقدام مالی در نشست اخیر تا تیرماه ۹۸فرصت پیوستن به این لایحه را داده اما این پیشنهاد از طرف برخی در حال مطرح شدن است که تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATF چهار ماه دیگر به تعویق بیفتد»‌.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید