۱۳۹۷ اسفند ۹, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی –پنجشنبه ۹اسفند ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی –پنجشنبه ۹اسفند ۹۷



در روزنامه‌های حکومتی روز پنجشنبه نهم اسفند ماه مهم‌ترین مطالب به داستان استعفای ظریف و پس گرفتن استعفا اختصاص پیدا کرده. در واکنش‌های روزنامه‌های دو باند حاکم آنچه دیده می‌شود تعمیق بحران درونی نظام است. کشمکش بر سر اف.ای.تی.اف و بستهٔ اروپا از جمله مسائلی است که در روزنامه‌های پنجشنبه دیده می‌شود. در کنار اینها برخی از خبرهای انزوای رژیم و دزدی و غارت و بحرانهای اجتماعی – اقتصادی هم دیده می‌شود.
ابرار: در نشست شرم الشیخ، مرکل ایران را به «خصومت علیه کشورهای دیگر» متهم کرد
ابرار اقتصادی: هنوز ۸۰درصد روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود
اسکناس: چاق‌تر شدن قاچاق با ارز دولتی
رسالت:‌ مجتهد شبستری: مسئولان رانت‌باز تهدیدی برای نظام هستند

واکنش‌ها به استعفا و بازگشت ظریف در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع نشان تعمیق بحران در درون نظام دارد.
کیهان خامنه‌ای نوشته است:« باید پرسید آیا هزینه عدم هماهنگی رئیس‌جمهور با وزیران مختلف (و نه فقط ظریف)، از جیب روحانی پرداخت می‌شود یا نظام؟!؛ استعفای ظریف با استقبال و ذوق‌زدگی رسانه‌های ضد انقلاب مواجه شد. متأسفأنه اقدام غیرمتعارف و عجولانه ظریف، سفر بسیار مهم «بشار اسد» به تهران را تحت‌الشعاع قرار داد...، ظریف برگشت اما هزینه‌ها ماند. در حقیقت اقدام غیرمتعارف و عجولانه ظریف، خسارتهایی را در پی داشت».
سیاست روز ظریف را چینی بند زده خوانده و نوشته است: « هر چند همگان اعتقاد داشته و دارند که استعفای ظریف در جایگاهی که قرار دارد اشتباه بود. ما نیز چنین اعتقادی داریم و آن را یک اشتباه محاسباتی در زمانی حساس می‌دانیم» و سپس افزوده است: « بودن یا نبودن ظریف در وزارت‌خارجه با استعفایی که کرده است، «علی‌السویه» است. ظریف خود را شکست اما «چینی بند زن» اگر هم چینی شکسته خوب را بند زده باشد، آیا کارآیی سابق خود را خواهد داشت؟».
سیاست روز هم نوشته است:« در روزهایی که مردم به‌خاطر نبود تدابیر مدیریتی شاهد لجام‌گسیختگی در افزایش قیمت کالاها و به نوعی انفجار قیمت اقلام معیشتی هستند، حاشیه‌سازی‌هایی مانند استعفای ظریف، آن هم به‌خاطر عدم دعوت از او برای حضور در یک دیدار غیررسمی و غیردیپلماتیک، می‌تواند ناامیدی مردم از اتخاذ تدابیر دستگاه اجرایی نسبت به مدیریت وضعیت اقتصادی و معیشتی را منجر شود».
جوان هم نوشته است: « برخی در داخل و بیشتر خارجی‌ها این استعفای به واقع آبکی را نشانه وخامت اوضاع نظام اسلامی تعبیر کردند و حتی از رئیس‌جمهور ایران هم خواستند شجاعانه و با مهابت به پیروی از وزیر خود، استعفا دهد؟!».

در روزنامه‌های هم‌سو با روحانی نیز به گوشه‌هایی از تعمیق بحران در اثر استعفای ظریف اذعان شده است.
آرمان نوشته است: « تعدد و تنوع تصمیم‌گیریهای خارج از دولت، برای دستگاه اجرایی مشکلاتی به‌وجود آورده است که تبعاًت منفی زیادی در پی داشته و خواهد داشت. حتی طرف‌های خارجی از این تعدد نظرات و سیاست‌ها، دچار سردرگمی شده‌اند و نسبت به دستگاه رسمی سیاست خارجی حس بی‌اعتمادی پیدا کرده‌اند... دولتهای خارجی استعفای آقای ظریف را می‌توانند نشان‌دهنده ضعف دیپلماتیک در ایران تلقی کنند که به‌لحاظ منافع ملی و اعتبار سیاسی بین‌المللی، برای کشور هزینه خواهد داشت».

FATF موضوع موضوع فشار روزنامه‌های باند روحانی به مجمع تشخیص و باند رقیب است:
ایران ارگان دولت روحانی نوشته است:« انتظار می‌رود اعضای مجمع بی‌توجه به اعمال فشارها و گاهی تهدیدها، واقعیت‌های کشور و مناسبات موجود حاکم بر ارتباطات بین‌المللی اعم از سیاسی و اقتصادی و بانکی را مدنظر قرار دهند و به‌خصوص توجه داشته باشند در صورت رد این لوایح آیا راه‌کارها و جایگزین‌هایی وجود دارد که به کشور آسیبی وارد نشود؟».

بحرانهای اقتصادی اجتماعی و وحشت از شرایط انفجاری موضوع حمله به باند روحانی از طرف روزنامه‌های باند خامنه‌ای است.
وطن امروز نوشته است:« صف‌های گوشت، صف خرید ارز، افزایش نجومی قیمت ارز و کاهش شدید ارزش پول ملی، افزایش قیمت روزانه خودرو، گرانی نفسگیر مسکن، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکت‌های متعدد، تعطیلی‌های متعدد بنگاههای اقتصادی، تعطیلی سریالی دامداریها و مرغداریها و افزایش لحظه‌ای نقدینگی و متورم شدن حجم پول، تورم غیرقابل انکار حتی با آمارهای خنده‌دار دولتی و... وضعیت آشفته‌ای در کشور به وجود آورده و خوراک رسانه‌یی برای دشمنان ایران فراهم کرده است اما مسئولان دولتی یا سکوت کرده‌اند یا با حاشیه‌سازی درباره چیزهایی صحبت می‌کنند که رعایت قواعد «زمان و مکان مناسب» در آن دیده نمی‌شود».

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید