۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

دیدگاه :مردمی تحریم شده توسط حکومت خویش؛ چهل‌سال غارت و دیگر هیچ



دیدگاه :مردمی تحریم شده توسط حکومت خویش؛ چهل‌سال غارت و دیگر هیچ


مردمی تحریم شده توسط حکومت خویش؛ این وصف حال مردم ایران است؛ آنهم نه برای دیروز و امروز بلکه به‌طور مشخص در چهل سال گذشته. زیرا در حالی که «برخی از مردم نان خود را در میان زباله‌ها جستجو کرده و با ناله روزگار سپری می‌کنند»، کسانی هستند که با «حقوق‌های ۴۵ میلیون تومانی و پاداش‌های پایان خدمت یک میلیارد تومانی»، منابع عمومی را به‌جیب می‌زنند و این تازه تنها بخشی از «ثمره سوءمدیریت، عدم نظارت، غارت بیت المال، خروج سرمایه از کشور، رانت و فساد» حاکم بر ایران است.
علی قربانی، روز یکشنبه در «نطق میان دستور خود» بخشی از واقعیت امروز ایران را اعلام می‌کند؛ شرایط انفجاری جامعه، اجزای حکومت را وادار می‌کند تا به بخشی از رنج عمومی اشاره کنند؛ شاید به این ترتیب بتوانند شعله‌های عصیان عمومی را کم اثر کنند.
به گفته این عضو مجلس، «بیش از ۸۰ درصد مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت بوده و تنها ۲۰ درصد ناشی از تحریم‌ها و مشکلات خارجی است». او تصریح کرد که کشور مشکل کمبود اعتبارات ندارد «چرا که براساس آخرین آمار، نقدینگی جاری کشور بالغ بر ۱۷۵۰ هزار میلیارد تومان است». مشکل حتی در «کاهش فروش نفت نیست» زیرا «مگر در دولت‌های نهم و دهم بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار نفت نفروختیم که برابر با فروش نفت از زمان مظفرالدین شاه قاجار تا سال ۸۴ بود اما به دلیل اعمال سیاست‌های غلط دولت[های] نهم و دهم در پایان دولت با منفی ۶ درصد رشد اقتصادی، تورم ۴۰ درصدی و دو برابر شدن تعداد فقرا روبرو شدیم.»
پس شاید بتوان نتیجه گرفت که مشکل تنها در دولت‌های نهم و دهم یعنی عصر احمدی‌نژاد بوده است؟ اما باز هم پاسخ منفی‌ست زیرا به‌گفته قربانی، «مگر سیاست‌های غلط ارزی در دولت روحانی در سال ۹۷ میلیاردها دلار را به باد نداد؟» «مگر ۱۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص نیافت، اما به دلیل سوء مدیریت و رانتخواری عده‌ای سودجوی خائن به کشور طی یک سال گذشته گوشت گوسفند ۹۸ درصد، گوشت گاو ۸۸ درصد، گوشت مرغ ۸۷ درصد، برنج ۷۵ درصد و رب گوجه‌فرنگی ۲۳۱ درصد گران شد؟»
پس می‌توان نتیجه گرفت که مشکل موجود در کشور نه در این دولت و آن دولت بلکه در تمامیت نظامی‌ست که نقشه مسیری جز غارت عمومی ندارد. در ذیل چنین وضعیتی، «در حالی که میانگین تورم در دنیا ۲ درصد است، تورم نقطه به نقطه در ایران در بهمن‌ماه از ۴۳ درصد گذشته است» و «۸۵ درصد بازنشستگان» به «زیر خط فقر» «سقوط» کرده‌اند و «بیش از ۸۰ درصد کارمندان زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند» آنهم در حالی که یک‌سال پیش و زمانی که دلار زیر ۵ هزارتومان بود خط فقر یک خانوار چهار نفره شهری حدود چهار میلیون تومان بود.
این عضو مجلس تایید می‌کند که «در حال حاضر در کشور ۱۲ میلیون بیکار رسمی و غیررسمی وجود دارد» و تصریح می‌کند که در همین کشور «از محل صندوق ذخیره فرهنگیان به ۴ نفر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام پرداخت می‌شود اما فرهنگیان برای دریافت یک وام ۲۰ میلیون تومانی باید از هفت خوان رستم بگذرند.»
قربانی از همه‌ی این فاجعه یک نتیجه می‌گیرد؛ «این شرایط ثمره سوءمدیریت، عدم نظارت، غارت بیت المال، خروج سرمایه از کشور، رانت و فساد و پرداخت حقوق‌های ۴۵ میلیون تومانی و پاداش‌های پایان خدمت یک میلیارد تومانی است». [خانه ملت ۱۹ اسفند ۹۷]
و همه‌ی این حرف‌ها را تازه کسی می‌زند که جزئی از همین نظام است پس وای به‌حال واقعیتی که در چهل سال گذشته بر ما رفته است و می‌رود. پس شاید به همین دلیل است که حکومت‌گران یکدیگر را از قیام گرسنگان بیم می‌دهند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید