۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

پشت‌پرده کمبود شکر/ ۱۰۰ هزار تن شکر مازاد بر نیاز داریم اما شکر در بازار نیست!











پشت‌پرده کمبود شکر/ ۱۰۰ هزار تن شکر مازاد بر نیاز داریم اما شکر در بازار نیست!


اخیرا تصاویر و فیلم‌هایی از صف شکر در برخی از شهرهای کشور منتشر می‌شود که حکایت از کمبود شکر در فروشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی دارد، اما بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد حدود ۹۹ درصد شکر موردنیاز کشور در داخل تولید شده و با حجم واردات انجام شده در ۱۰ ماهه سال جاری، حتی شکر مازاد بر نیاز یکساله کشور ذخیره شده است.
به گزارش «نود اقتصادی» اخیرا تصاویر و فیلم‌هایی از صف شکر در برخی از شهرهای کشور منتشر می‌شود که حکایت از کمبود شکر در فروشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی دارد، اما بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد حدود ۹۹ درصد شکر موردنیاز کشور در داخل تولید شده و با حجم واردات انجام شده در ۱۰ ماهه سال جاری، حتی شکر مازاد بر نیاز یکساله کشور ذخیره شده است. در سال جاری همانند سال ۹۶ بیش از ۲ میلیون تن شکر در داخل تولید و در ۱۰ماهه سال جاری نیز ۱۵۴هزار تن شکر وارد کشور شده است.
بر این اساس از آنجا که میزان مصرف سالانه شکر در ایران ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، درحال حاضر با در نظر گرفتن ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار تن (جمع تولید و واردات) ذخیره شکر، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن شکر مازاد بر نیاز یکساله کشور هم در انبارها ذخیره شده است.
حال مشخص است در پشت‌پرده این کمبود دلالان هستند که با سوءاستفاده از ضعف نظارت نهادهای دولتی، قصد دارند با ایجاد جو روانی، قیمت شکر را به چند برابر برسانند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید