۱۳۹۷ اسفند ۲۲, چهارشنبه

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا :‌ رژیم ایران "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" در جهان است


سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا :‌ رژیم ایران "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" در جهان است

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در جلسه کمیته فرعی مجلس تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، رژیم ایران را "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" دانست.
سیگال مندلکر گفت:‌ آمریکا به فشار حداکثری خود علیه رژیم ایران ادامه می‌دهد تا با تروریسم، تکثیر تسلیحات و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این رژیم مقابله کند.
مندلکر گفت آمریکا روشی گسترده و تام برای مقابله با فعالیت‌های مالی نامشروع رژیم ایران طراحی کرده است. وی از تشکیل چند مکانیسم سازمانی برای دسترسی به اهداف خبر داده است.
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:‌«بخشی با عنوان واحد تاثیر استراتژیک راه می‌اندازیم که روی فعالیت‌هایی مانند ایران، داعش، روسیه، کره شمالی، واحد پول مجازی، حقوق‌بشر و فساد متمرکز شده است».
او افزود:‌«یک بخش دیگر، طرح ادغامی است. ما فعالیت بخش امور تروریسم و اطلاعات مالی را با دیگر نهاد‌های مرتبط در مورد مقابله با رژیم ایران هماهنگ کردیم. هسته ائتلاف مقابله با فعالیت مالی رژیم ایران با دیگر نهادها مرتبط است و طی برنامه‌یی با تمامی فعالیت‌های نامشروع ایران و دیگر بازیگرانی که مورد حمایت ایران هستند، مقابله می‌کند.»‌
سیگال مندلکر در شرح اولویت‌های استراتژیک برای آمریکا در جهان، رژیم ایران را در صدر این فهرست آورده و گفته است: «ما تمامی فعالیت‌هایی که بانک مرکزی ایران انجام می‌دهد تا در خفا هزینه‌های تروریستی را گردش دهد، برملا کرده‌ایم. حدود پنج ماه پیش شبکه‌یی بین رژیم ایران، روسیه و سوریه که مسئول انتقال نفت به رژیم اسد بود و همچنین انتقال پول نقد به سپاه قدس، حزب‌الله و حماس را انجام می‌داد. همان روز ما دست به کار شده و در اقدامی هماهنگ هشداری برای تمامی انتقال‌های دریایی صادر کردیم و به تمامی کشورهای خارجی، مسئولان بندرها و شرکت‌های بیمه خطر هر گونه تسهیل در انتقال نفت به سوریه را بازگو کردیم.»
مندلکر همچنین گفت: «بخش دیگری از این فشارها روی فعالیت‌های نامشروع رژیم ایران در قالب شرکت‌های هوایی است.»

‌معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین اضافه کرد: «ما به‌طور منظم در تماس با متحدان اروپایی هستیم و به آنها گفته‌ایم هر گونه برقراری ارتباط خاص مالی با ایران، خطر دور زدن تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت که عاقبت آن بسیار سنگین خواهد بود. از جمله قطع ارتباط با نظام مالی ایالات متحده و توانایی برقراری معامله با آمریکا.»‌

وی افزود: ما به‌طور منظم در تماس با متحدان اروپایی هستیم و به آنها گفته‌ایم هر گونه برقراری ارتباط خاص مالی با رژیم ایران، خطر دور زدن تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت که عاقبت آن بسیار سنگین خواهد بود. به اروپا گفتیم به‌طور جدی از برقراری ارتباط مالی با ایران پرهیز کند
 

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید