۱۳۹۷ اسفند ۲۱, سه‌شنبه

سارق انقلاب،‌ سارق عیدی و شادی مردم: فریدون سلیمی



سارق انقلاب،‌ سارق عیدی و شادی مردم: فریدون سلیمی


سارق انقلاب، همان انقلابی که بهار ۵۷ یا بهارآزادی نام گرفت، بعد از ۴۰ سال در حال سرقت عید و شادی مردم هست. درآستانه عید یکی از مشکلات اصلی مردم؛ فقر و گرانی روزافزونی که حاصل جنایتهای حاکمیت آخوندی است می‌پردازیم. به اعتراضات حق طلبانه اقشار محروم جامعه علیه حکومت آخوندی که بیش از همه ظلم و نابرابری رالمس می‌کنند و با سفره‌های خالی به پیشواز عید می‌روند.
درهمین رابطه آقای فریدون سلیمی درگفتگو با تلویزیون ایران آزادی به موضوع فوق پرداخته وبه سئوالات پاسخ می‌دهد
فریدون سلیمی: در آستانه شب عید گرانی کالاها و مواد غذایی بیداد می‌کند و اکثریت مردم برای تأمین حداقل نیازهای بخور و نمیرشان ناتوان هستند و قدرت خرید ندارند. اگر پای صحبت هموطنان در همین ایام بنشینید از فرط فشار قلب آدم فشرده می‌شود یکی از آنها گفته: از روزی که چشم به‌دنیا گشودم، در کشورم شاهد فقر، بی‌عدالتی و نابرابریهای اجتماعی بودم. از هیچ‌کدام از عیدها هیچ موقع لذتی نبردم و احساس شادی و سروری نداشتم. واقعاً بیان دل همه مردم ایران هست و از نشانه‌های عید این است که مردم لباس نو پوشیده و به دید و بازدید می‌روند. اما در کشوری که به‌گفته خود سردمدارانش ۳۳ درصد جمعیت یعنی حدود ۲۶ میلیون نفر دچار «فقر مطلق» هستند. درکشوری که حداقل۱۳میلیون نفرش کارگر هستندکه طبعاً دراین خط فقر بسر می‌برند، آیا متصورهست که عیدی داشته باشند ؟‌ و لباس نویی بر تن کنند ؟‌ و توان دیدو بازدیدی داشته باشند؟‌ قطعنا نمی‌توانند.
نشانه دیگر عید، شیرینی و آجیل و میوه‌ای است که در ابتدای سال باید در سفره‌ی مردم و دید و بازدیدهای عید وجود داشته باشد. اما با این وضعیت مالی مردم و با گوشت قرمز کیلویی ۱۳۰ هزارتومان چنین چیزی متصورهست ؟‌ علاوه بر اینها این روزها مردم با کمبود مواد غذایی هم مواجه هستند. مثلاً شاهد هستیم روز گذشته در تبریز به دلیل نبودن آرد نانواییها تعطیل بودند و شبها از ساعت یک و دو نیمه شب در صفهای طویل برای خرید مرغ می‌ایستند و اینکه مرغ تهیه کنند ، روز شنبه در ساری نیز هم‌چنان صف‌های طولانی مرغ برقرار بود و مردم ساعت‌ها در انتظار رسیدن به مرغی یخ زده می‌ایستند و در شبکه‌های اجتماعی شاهد چنین تصاویری هستیم و این وضعیت اسفناک مردم ایران و ناتوانی قدرت خریدشون در آستانه نوروز است.

کلیپ کنفرانس

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت  ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید