۱۳۹۸ آذر ۷, پنجشنبه

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران


گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران


عفو بین الملل:‌
با افزایش آمار کشته‌ها
جهان باید استفاده رژیم ایران از نیروی مرگبار (علیه معترضین) را بشدت محکوم کند

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران -عفو بین الملل: افزایش آمار جان باختگان،
نشانه نگران کننده ای است که چقدر رفتار مقامات رژیم ایران، با معترضین غیرمسلح، بیرحمانه بوده است امری که تعرض منزجر کننده آنها به جان انسانها را برملا می کند

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران

عفو بین الملل: نیروهای امنیتی رژیم ایران به افراد غیر مسلح در خیابانها
از پشت بامها و هلی کوپتر شلیک کردند
اینترنت را بستند تا جهان نتواند، آنچه را که در ایران رخ داد، ببیند

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران – سازمان عفو بین‌الملل معتقد است که تعداد کشته‌شدگان به میزان قابل توجهی بیشتر است و به تحقیقات هم‌چنان ادامه می‌دهد. یک مقام سازمان عفو بین‌الملل:”افزایش تعداد کشته‌ها نشانه‌ای هشدار دهنده از چگونگی رفتار ظالمانه‌ای است که در حق معترضان غیرمسلح توسط مقامات ایرانی اعمال شده و تجاوز دهشتناک آنها به زندگی بشر را آشکار می‌کند.”
پاسخ محتاطانه و خاموش جامعه بین‌المللی در قبال قتل غیرقانونی معترضان به طرز ناراحت‌کننده‌ای ناکافی است. آنها باید این قتلها را با شدیدترین کلمات محکوم کنند و این وقایع را آنچنانکه هستند توصیف کنند
شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی رژیم ایران به‌طور عمدی از سلاح گرم علیه معترضان غیرمسلحی استفاده می‌کرده‌اند که تهدیدی برای جانها نداشتند.
فیلمهای تأیید شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی از فاصله کم عمداً به معترضان غیرمسلح تیراندازی می‌کنند. در برخی موارد، به معترضان در حالی که فرار می‌کردند و به‌وضوح هیچ‌گونه تهدیدی برای نیروهای امنیتی ایجاد نمی‌کردند، شلیک می‌شده است. فیلمهای دیگر نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی از پشت‌بام ساختمانهای دولتی از جمله ساختمان دادگستری، به سمت معترضان تیراندازی می‌کنند.
نیروهای امنیتی مسئول این سرکوب شامل نیروی پلیس رژیم ایران، سپاه پاسداران و مأموران لباس‌شخصی از نیروهای شبه‌نظامی بسیج و دیگران هستند.
در یک روش همخوان با قتل معترضان قبلی، مقامات خانواده‌های قربانیان را تهدید کرده‌اند که در صورت برپایی مراسم عزاداری برای عزیزان خود یا گفتگو با رسانه‌ها، دستگیر می‌شوند.
عفو بین‌الملل هم‌چنین گزارش‌هایی مبنی بر انتقال معترضان زخمی از بیمارستان به مراکز باز داشت توسط مقامات دریافت کرده است، که با ممانعت از رسیدن رسیدگیهای پزشکی فوری به آنها، جانشان را در معرض خطر قرار داده است.

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
کنگره جهانی اتحادیه کارگری تی یو سی گلوبال

کنگره جهانی اتحادیه کارگری تی یو سی گلوبال TUC GLOBAL
در برگیرنده ۶میلیون عضو در انگلستان و ولز
حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرد

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
کنگره جهانی اتحادیه کارگری
تی یو سی گلوبال، همراه با جامعه بین المللی اتحادیه های جهانی، در همبستگی با مردم ایران بوده و سرکوب وحشیانه تظاهرات سراسری توسط مقامهای رژیم ایران را محکوم می کنیم.

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
اتحادیه های صنفی در افریقای جنوبی

کنگره اتحادیه های صنفی افریقای جنوبی OSATU
با دو میلیون عضو
همبستگی خود را با قیام مردم ا یران اعلام کرد
و سرکوب وحشیانه قیام آفرینان را محکوم کرد

گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
انجمن حقوق بشری گروه برای همه در ایتالیا

بیانیه انجمن حقوق بشری گروه برای همه در ایتالیا
در حمایت از قیام مردم ایران

ما از موج قیام سراسری و اعتراضات مردم ایران برای دستیابی به حقوق پایه‌ای دموکراتیک و اقتصادی خودشان حمایت می کنیم. میلیون ها نفر از مردم و کارگران ایرانی در زیر خط فقر زندگی می کنند.
ما بر این باوریم که تا رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران بر سرکار است فقر و گرانی و بیکاری و سرکوب برای مردم ایران ادامه دارد و اعتراضات مردمی و خیزشهای جوانان ایران نیز ادامه خواهد داشت.
ما از سازمان ملل متحد و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر میخواهیم تا سرکوب تظاهرات مردم ایران را قویاً محکوم کنند و از سازمان ملل درخواست کنند تا به فوریت هیاتی از ملل متحد برای تحقیق پیرامون وضعیت شهیدان، مجروحان و دستگیر شدگان قیام ها و اعتراضات اخیر به ایران فرستاده شود.
سکوت در مقابل جنایت علیه بشریت که همه روزه در ایران جریان دارد مطلقا غیر قابل قبول است. شورای امنیت سازمان ملل باید رژیم ایران و مسولان این رژیم را به عنوان مسئولان جنایت علیه بشریت معرفی کند. آنها باید در برابر عدالت قرار گیرند. شورای امنیت باید اعلام کندکه رژیم ایران در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت است.
گزارش عفو بین الملل سرکوب در ایران
لیگ بین المللی شعرا

بیانیه حمایت لیگ بین المللی شعرا
از قیام مردم ایران

در قیام لیگ بین المللی شعرا که دفاتر آن در آمریکا ؛ یونان، هند، نیجریه ، هنگ کنگ و فیلیپین فعالیت دارند اعلام کرد: سراسری اخیر مردم ایران تا کنون صدها نفر در شهرهای مختلف با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی رژیم ایران به قتل رسیده اند و هزاران نفر مجروح شده اند.
همچنین هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند و به زندانهای رژیم منتقل شده اند.
ما از زنان و مردان و جوانان و دانشجویان و کارگران و معلمانی که زندانی سیاسی و در شرایط غیرقابل تحملی هستند، پشتیبانی میکنیم ، زیرا آنها خواستار تغییر هستند. ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی هستیم که در جریان قیامهای اخیر دستگیر شده‌اند.
ما از همه سازمان ها و ارگانها و از همه مدافعان حقوق بشر می خواهیم به این بیانیه همبستگی با مردم ایران بپیوندند و از هر طریقی که میتوانند از مردم و جوانان ایران و خواستهای برحق شان حمایت کنند.



در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha