۱۳۹۸ آبان ۳۰, پنجشنبه

ادامه قیام سراسری مردم ایران / آتش زدن پمپ بنزین توسط مردم مشهد +عکس و فیلم



ادامه قیام سراسری مردم ایران / آتش زدن پمپ بنزین توسط مردم مشهد +عکس و فیلم



  • تعداد کل شهرهای قیام کننده: ۱۴۶شهر
  • تعداد کل شهدا: ۲۵۱شهید
  • تعداد مجروحان: بیش از ۷۰۰۰مجروح


توئیت خانم مریم رجوی 
— مریم رجوی (@Maryam_Rajavi_P) November ۲۰, ۲۰۱۹

دولت‌ها و مجامع بین‌المللی باید هرگونه ملاحظه و مراعات در مورد اين رژيم را كنار گذاشته و خواهان توقف فوری کشتار و دستگیری‌ها شوند. اگر رژيم سرپيچی كرد بايد بی گفتگو ماشه تحريم‌های شورای امنيت را بچكانند.
شورای امنيت بايد سردمداران رژيم را بخاطر اين‌همه سركوب و خونريزی، جنايتكاران عليه بشريت اعلام كند تا در برابر عدالت قرار بگيرند.
مشاهده عکس در توییتر
۲۳۷ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

دشمن با همه قوا و رؤسای قوا و روضه‌خوانهايش در فكر پاتک و ارعاب و ضدتظاهرات است اما ديگر اثر ندارد. از شعبده و عربده های آنها نهراسيد. همبستگی و همياری ملی بهترين جواب است.
دولت‌ها و مجامع بین‌المللی باید هرگونه ملاحظه و مراعات در مورد اين رژيم را كنار گذاشته و خواهان توقف فوری کشتار و دستگیری‌ها شوند. اگر رژيم سرپيچی كرد بايد بی گفتگو ماشه تحريم‌های شورای امنيت را بچكانند.
۱۶۵ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

دشمن با همه قوا و رؤسای قوا و روضه‌خوانهايش در فكر پاتک و ارعاب و ضدتظاهرات است اما ديگر اثر ندارد. از شعبده و عربده های آنها نهراسيد. همبستگی و همياری ملی بهترين جواب است.
۱۵۸ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 برد شرمن عضو کنگره آمریکا: رژیم ایران باید کشتار را متوقف و به مسدود کردن ارتباطات خاتمه دهد
  احتمالا ۲۰۰نفر کشته، هزاران مجروح و دستگیر و در ادامه اعتراضات ایران حداقل برای پنج روز هیچ اینترنتی وجود ندارد. این پذیرفته نیست. رژیم ایران باید به مسدود کردن کامل ارتباطات خاتمه داده و کشتار را همین الان متوقف سازد.
انتشار اسامی ۸۵تن از شهیدان و اعلام آماری دستگیرشدگان قیام
  •  سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۸۵تن از شهیدان قیام در شهرهای مختلف ایران را منتشر کرد.
  •  سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد آمار دستگیر‌شدگان قیام حداقل ۷هزار نفر است.

آتش زدن پمپ بنزین توسط مردم مشهد
  •  بنا بر اخبار دریافتی از داخل میهن عصر امروز یک پمپ بنزین در بلوار معلم در مشهد توسط مردم به آتش کشیده شد.

 وضعیت شهر ملارد
 امروز یک هموطن از ملارد گزارش داد: «در ملارد هیچ بانکی نمانده است. هیچ عابر بانکی هم نیست. من صبح هرچه رفتم یک عابر بانک هم پیدا نکردم. همه اماکن دولتی را از بین برده‌اند. باید ببینیم از حالا به بعد چکار می‌خواهیم انجام بدهیم». 
تسخیر کلانتری اسلامشهر
 امروز یک هموطن اطلاع داد: «دوستم می‌گفت که شهر قدس حکومت نظامی شده است. همینطور در اسلامشهر دیروز[سه‌شنبه ۲۸ آبان] کلانتری را گرفتند».


  • جوانان شورشی در پاکدشت و ورامین با ایجادموانع متعدد جاده‌ها را بسته و سنگربندی کرده‌اند تا با یورش مأموران سرکوبگر مقابله کنند
  • در گرگان جوانان شورشی با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند
  • جوانان قیام آفرین در تهران امروز در خیابان پیروزی با مأموران جنایتکار نیروی انتظامی درگیر شدند
  • بامداد امروز جوانان قیام‌آفرین در اسلامشهر بانک ملی را آتش زدند 
قیام


جوانان قیام‌آفرین در هفت باغ کرمان یک پمپ بنزین را به آتش کشیدند
  • بر اثر جنگ و گریز جوانان شورشی با مأموران سرکوبگر در کمال‌شهر وکرج، فضای این دو شهر به حالت جنگی در آمده است
  • سه‌شنبه شب جوانان قیام‌آفرین در گامیش‌آباد در دزفول، پمپ بنزین و چند بانک را آتش زدند
  • مردم در منطقه معالی‌آباد کنترل را در دست دارند
قیام

آتش زدن بانک در اسلام شهر
 گزارش مردمی: دیشب ساعت۱۲۰۰ شب،  یک بانک ملی تو خیابون خمینی توسط مردم به آتش کشیده شد. نیرو های پلیس و پاسدارها جرات نداشتن حتی سمت مردم بیان . هوا همچنان بارونیه و سرد و مردم همچنان در خیابان ها حضور دارن .. الان پاکدشت و ورامین جاده‌ها رو بستن و مردم موانع زیادی تو خیابون چیدن و پشتش سنگر گرفتن. با این اینترنت نمیشه دایم قطع میشه.

  •   فلکه دوم صادقیه - استقرار نیروهای سرکوبگر در وحشت از اعتراضات - ۲۹آبان
 درگیری در ولیعصر تهران- آتش زدن  دو شهرداری و ساختمان فرمانداری  
  •  شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آبان ۹۸ – یکی از جوانان شورشی از تهران گفت: شب گذشته (۲۸ آبان) ولیعصر هم شلوغ شده بود. مردم شعار میدادن ننگ ما ننگ ما نیروی انتظامی
  •  من خودم در پیروزی بودم. دو تا شهرداری و ساختمان فرمانداری رو مردم آتش زدند زن و مرد پیر و جوان در کنار هم بودند و میگفتند مرگ بر دیکتاتور. توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه.
  •  خیلی کشتند. ولی مردم دیگه سر باز ایستادن ندارن. واقعا دیگه از هیچی نمی ترسیدن شعار نمیدادند همینطوری درو میکردند و جلو می رفتند. 
قیام سراسری ایران

  • تصویری از پاسدار صادق منیعات به همراه قاسم سلیمانی در منطقه جنوب - پاسدار منیعات پشت سر قاسم سلیمانی در حال حرکت است.
تصویری از پاسدار صادق منیعات به همراه قاسم سلیمانی
تصویری از پاسدار صادق منیعات به همراه قاسم سلیمانی

مجروح شدن سرکرده سپاه شادگان در درگیری با قیام آفرینان
 براساس خبرهای رسیده از درون رژیم آخوندی پاسدار سرهنگ صادق مونیعات سرکرده سپاه شادگان در جریان رویارویی جوانان قیام آفرین به سختی مجروح شده است
 برخی گزارشها حاکی از کشته و مجروح شدن شمار دیگری از سرکردگان سپاه پاسداران در این منطقه است.
 براساس گزارش رسیده از شهرک طالقانی ماهشهر به دنبال اوجگیری قیام و درگیریهای شدید میان پاسداران و مردم در این منطقه  آخوند جزایری نماینده خامنه ای در خوزستان با کارگزاران اداری و نظامی رژیم در این منطقه تحت عنوان شورای هماهنگی جلسه فوق العاده تشکیل داده است.
 قابل ذکر است که شهرک طالقانی ماهشهر از مناطق بسیار محروم کشور است و مردم به دلیل فقر و ستم مضاعفی که بر آنها روا شده به شدت ناراضی و خشمگین هستند.

درگیری در ولیعصر تهران- آتش زدن  دو شهرداری و ساختمان فرمانداری
 شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آبان ۹۸ – یکی از جوانان شورشی از تهران گفت: شب گذشته (۲۸ آبان) ولیعصر هم شلوغ شده بود. مردم شعار میدادن ننگ ما ننگ ما نیروی انتظامی
 من خودم در پیروزی بودم. دو تا شهرداری و ساختمان فرمانداری رو مردم آتش زدند زن و مرد پیر و جوان در کنار هم بودند و میگفتند مرگ بر دیکتاتور. توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه.
 خیلی کشتند. ولی مردم دیگه سر باز ایستادن ندارن. واقعا دیگه از هیچی نمی ترسیدن شعار نمیدادند همینطوری درو میکردند و جلو می رفتند. 

مجروح شدن فرمانده سپاه شادگان
بر اساس خبرهای رسیده از درون رژیم آخوندی پاسدار سرهنگ صادق مونیعات سرکرده سپاه شادگان در جریان رویارویی جوانان قیام آفرین به سختی مجروح شده است
برخی گزارشها حاکی از کشته و مجروح شدن شمار دیگری از سرکردگان سپاه پاسداران در این منطقه است.
بر اساس گزارش رسیده از شهرک طالقانی ماهشهر به‌دنبال اوجگیری قیام و درگیریهای شدید میان پاسداران و مردم در این منطقه آخوند جزایری نماینده خامنه‌ای در خوزستان با کارگزاران اداری و نظامی رژیم در این منطقه تحت عنوان شورای هماهنگی جلسه فوق‌العاده تشکیل داده است.
قابل ذکر است که شهرک طالقانی ماهشهر از مناطق بسیار محروم کشور است و مردم به‌دلیل فقر و ستم مضاعفی که بر آنها روا شده به‌شدت ناراضی و خشمگین هستند.

آخرین وضعیت قیام‌آفرینان در شیراز - ۲۹آبان ۹۸
گزارش مردمی: «۲۵آبان ۹۸تا امروز که ۲۹آبان هست... مناطقی مثل معالی‌آباد، ملاصدرا که تقریباًً بالای شهر می‌شود و بعد صدرا شروع کردند و گلستان و طرفهای پایین شهر اعتراض و درگیری شدید بود که کلانتری والفجر به‌دست مردم تسخیر شد و سلاحهایش را بردند، و جاهایی مثل ۴راه زندان و کوشکه میدان و به‌خصوص چهارراه شریف آباد خیلی جاها را مردم آتش زدند. البته نیروهای سرکوبگر هم آنجا واقعاً زیاد بودند.
امروز ۲۹آبان بر اساس خبرهایی که من گرفته‌ام مناطق پایین شهر، مناطقی مثل کوشک میدان و چهارراه زندان هنوز تلاطم است.»

وضعیت اینترنت و امنیتی شاهین شهر - گزارش مردمی
مسلماً سخت‌تر می‌شود دیگه. چجوری می‌خواهید بشود؟ و هیچ تصوری از شرایط آینده نخواهیم داشت،دیگه به سختی آدم بتونه از هزینه‌های زندگی بربیاد. فکر کنم خورد و خوراک از این هم کمتر میشه. هیچ تفریحی دیگه آدم نمیتونه داشته باشه. آدم باید از پس شهریه بچه‌هاش بر بیاد از پس اقساط بر بیاد. از پس کرایه خونه بر بیاد. همه چیز هی گرون و گرونتر میشه.
همه از این وضعیت ناراضیاند هیچکس خوشحال نیست. متأسفانه همه اینترنتها قطع است. حالا خودشون(‌رژیم) یک برنامه جدید گذاشته به‌نام ایتاس که دست خودشونه. هر چی بفرستیم رصد میشه. واتس‌اپ و اینستاگرام و همه قطع هستند. خیلیها هم از این ایتاس خبر ندارند. در حد همین بین خودمون که بخواهیم جوک بفرستیم بدرد کار دیگه‌ای نمی‌خوره.

تازه‌ترین وضعیت برخی از شهرهای خوزستان - ۲۹آبان ۹۸
گزارش مردمی از اهواز:‌ اینتر نت قطع است. شرایط بدجوریه فقط تلفن وصل است. وضعیت ماهشهر قرمز و خطرناک است. تا دیروز که خبر داشتیم تانک و نفربر زرهی برده بودند آنجا.
در اهواز سمت ملاشیر و کوت و عبداالله در اختیار مردم است. از ساعت ۲۰۰۰به بعد دیگه نمیشه آنطرفها تردد کرد. دست مردم منطقه است. جاده را می‌بندند و بعد نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور حمله می‌کنند و راه باز می‌شود.
شهرهای دیگر مثل بهبهان و رامهرمز هم ملتهب است.
خبرها رو از سیمای آزادی و شبکه‌های دیگر می‌بینیم. زیرنویس‌ها خیلی خوبه. ساعتهای مختلف که اخبار هست خیلی خوبه.

گزارشی از شهر قزوین - ۲۹آبان ۹۸
گزارش مردمی:‌ برایم اس.ام.اس تهدیدآمیز آمده است. باید از یک جایی شروع کنیم دیگه...مرگ که از این زندگی بهتر است.
امشب قرار است با بچه‌ها تهران برویم. تهران خیلی بهتر است. شما هم اگر بتوانید از صدای آزادی پخش کنید. که کمک بچه‌های تهران برویم.
جامعه بین‌المللی باید کمک کند. اینها (سرکوبگران)‌ می‌زنند و یک جو امنیتی در قزوین است که کسی نمی‌تواند کاری بکند. مرگ بر خامنه‌ای جنایتکار

درگیری در مناطق سیمین و قائمیه اصفهان
گزارش مردمی: سه‌شنبه شب ۲۸آبان حول و حوش ساعت ۸یا ۹شب محدوده قائمیه و سمین اصفهان درگیریهای مردم با نیروی سرکوبگر انتظامی بود.

توئیت نت بلاکس در مورد قطعی اینترنت در ایران
۹۰ساعت بعد از این‌که ایران یک قطعی تقریباً‌ کامل اینترنت را اجرا کرد، بعضی از آخرین شبکه باقی مانده نیز الآن در حال قطع شدن هستند و ارتباط با دنیای بیرون به فقط ۵درصد سطح نرمال رسیده است.

شهر آرهوس دانمارک - حمایت حامیان مقاومت و مجاهدین از قیام سراسری مردم ایران - ۲۹آبان ۹۸
آرهوس دانمارک - حمایت حامیان مقاومت و مجاهدین از قیام سراسری مردم ایران
آرهوس دانمارک - حمایت حامیان مقاومت و مجاهدین از قیام سراسری مردم ایران

اتریش - آکسیون حامیان مقاومت و مجاهدین از قیام سراسری مردم ایران

گزارش یک هموطن از شهرستان شهریار - ۲۹آبان ۹۸
  • گزارش یک شهروند از قیام مردم در شهرستان طی چند روز گذشته: « کل بانکها رو آتیش زدن، سوپرمارکتهای وابسته به سپاه و دولتی رو کلاً بهم ریختن بردن،جادهها را بستند، بی‌ار تیها رو خراب کردن. راننده‌های تاکسی بیشتر پمپ بزنین‌ها را آتش زدند».

وضعیت کرج و اقدامات رژیم
  • امروز یک هموطن از کرج گزارش داد: «اینجا پمپ‌بنزین‌ها صفی هستند. دیروز از امروز نیز شلوغ‌تر بود. حالاحالاها درست‌بشو نیست. وضع خودشون توپ هست وضع مردم خیلی خراب است. محمدشهر کرج ۲تا پمپ‌بنزین‌اش سالم است بقیه را آتش زدند. الآن دم در بانکها را ورقه ضخیم آهن می‌زنند که کسی نفوذ نکند».

درگیری در گامیش‌آباد دزفول
  • امروز یک هموطن از دزفول خبر داد: «مدتی است که اینترنت قطع شده است. سه‌شنبه‌ شب گامیش‌آباد شلوغ بود، پمپ‌بنزین و چند تا بانک را آتش زدند».

وضعیت شیراز در چند روز اخیر
  • یکی از هموطنان از شیراز در مورد وضعیت شیراز در چند روز گذشته گفت: «درگیری توی شیراز زیاد است. من شیراز زنگ زدم می‌گفتند کلاً شیراز درگیریه. نمی‌دونم کجا، ولی پریشب که بودم تو بلوار باهنراونجا‌ها بودند تو زرگری بودند. الآن بچه‌ها گفتن کلاً بسیجی‌ها ریختن. تا حالا ۱۵تا بسیجی کشته شده. تیراندازی می‌کنن کلاً از شهرهای دیگر، بسیج به شیراز برده‌اند. از روستاها و اطراف شیراز برده‌اند. بارون که اومد کم شد.
  • مردم ریختن خیابون کل پمپ‌بنزین رو آتیش زدن، ماشین رو بانکها رو. مرسی که صدای ما رو می‌رسونین. اینجا نت رو قطع کردن اصلاً نت نیست اینجا. نمی‌شه رفت داخل گوگل هیچی. قرار شد نتها رو امروز درست کنن. داخل صدرا با هلیکوپتر اومدن به مردم شلیک کردن. این رو از رفیقام شنیدم. خودم آنجا نبودم».

تماس هموطنان و گزارشی از قم، تهران و شیراز
  • قم - سه‌شنبه ۲۸آبان ۹۸: ستمگرانی که دارن می‌شنون بدونن هیچ کاری نمی‌تونند بکنند. امشب چند تا تحرک پراکنده بود خیلی شهر امنیتی است خیلی‌ها رو دستگیر کردند بی‌دلیل بی‌گناه. دقیقاً دیکتاتورها آخر عمرشون این کارها رو می‌کنند.
من تصویر شهدا را که گلوله خورده بودند را دارم. وصل شد براتونمی‌فرستم. ما امید می‌گیریم دلگرم میشیم که حداقل کسی هست که حواسشون به ما باشه. این قیام ادامه‌دار باشه از پا در می‌آیند.
  • تهران -سه‌شنبه ۲۸آبان۹۸: بازار دوم نازی آباد و چهار راه کوکاکولا (پیروزی)درگیری بین مردم و نیروی انتظامی است مردم به شعار دادن پرداختن پلیسها اومدن جمع کنن ولی مردم با اونها درگیر شدن
شیراز هم ارتش حال سپاه را گرفته است و وارد درگیری با مردم نشده است. معالی آباد در شیراز دست مردم است و تظاهرات آنجا اوج گرفته است.

سایت حکومتی خبر فوری: میدان‌داری ویژه زنان در اغتشاشات اخیر، چشمگیر است
  • در نقاط متعدد به‌ویژه حومه تهران، زنان ظاهراً ۳۰تا ۳۵‌سال، نقش ویژه‌یی در لیدری اغتشاشات به عهده‌ دارند

  • جوانان قیام‌آفرین در هفت باغ کرمان یک پمپ بنزین را به آتش کشیدند
  • بر اثر جنگ و گریز جوانان شورشی با مأموران سرکوبگر در کمال‌شهر وکرج، فضای این دو شهر به‌حالت جنگی در آمده است
  • سه‌شنبه شب جوانان قیام‌آفرین در گامیش‌آباد در دزفول، پمپ بنزین و چند بانک را آتش زدند
قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

مردم در منطقه معالی‌آباد کنترل را در دست دارند
اتریش - آکسیون حامیان مقاومت و مجاهدین از قیام سراسری مردم ایران
توئیت خانم مریم رجوی

رژیم آخوندی با کشتار و قطع اینترنت میخواهد مردم را به تسلیم وادار کند اما جوانان قیام‌آفرین با ایستادگی این توطئه را نقش برآب می‌کنند. جامعه جهانی باید این تروریسم اینترنتی آخوندها را قویا محکوم و مردم ایران را برای درهم‌شکستن این محاصره ضدانسانی یاری کند
از دبیر كل ملل‌متحد میخواهم با توجه به آمار افزاینده شهیدان و مجروحان در سراسر ، شورای امنیت ملل‌متحد را نسبت به جنایت‌های خامنه‌ای و سپاهش در تهران توجیه كند و به نشست فوق‌العاده‌ای در این‌باره فرابخواند.
۳۱۸ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

وضعیت کرج و اقدامات رژیم
  • امروز یک هموطن از کرج گزارش داد: «اینجا پمپ بنزین‌ها صفی هستند. دیروز از امروز نیز شلوغ‌تر بود. حالاحالاها درست‌بشو نیست. وضع خودشون توپ هست وضع مردم خیلی خراب است. محمدشهر کرج ۲تا پمپ‌بنزین‌اش سالم است بقیه را آتش زدند. الآن دم در بانکها را ورقه ضخیم آهن می‌زنند که کسی نفوذ نکند».قیام
درگیری در گامیش‌آباد دزفول
  • امروز یک هموطن از دزفول خبر داد: «مدتی است که اینترنت قطع شده است. سه‌شنبه‌ شب گامیش‌آباد شلوغ بود، پمپ‌بنزین و چند تا بانک را آتش زدند».
تماس یک هموطن از سمنان - دلگرمی مردم سمنان از آتش زدن بانک
  • «به بانک مراجعه کردم وقتی در بانک مرتب مرا از این باجه به آن باجه پاس می‌دادند به شوخی گفتم اگر کارم را راه نیاندازین به بچه‌ها می‌گویم بانک‌تان را آتش بزنند... در شوخی‌ها مردم اینطوری به هم دل‌گرمی می‌دهند. در ضمن اکثر مغازه‌های شهر سمنان بسته هستند و کمتر فعالیتی در شهر هست. به احتمال زیاد نگرانی‌شان از آتش زدن باشد».
وضعیت شیراز در چند روز اخیر
  • یکی از هموطنان از شیراز در مورد وضعیت شیراز در چند روز گذشته گفت: «درگیری توی شیراز زیاد است. من شیراز زنگ زدم می‌گفتند کلاً شیراز درگیریه. نمی‌دونم کجا، ولی پریشب که بودم تو بلوار باهنراونجا‌ها بودند تو زرگری بودند. الآن بچه‌ها گفتن کلاً بسیجی‌ها ریختن. تا حالا ۱۵تا بسیجی کشته شده. تیراندازی می‌کنن کلاً از شهرهای دیگر، بسیج به شیراز برده‌اند. از روستاها و اطراف شیراز برده‌اند. بارون که اومد کم شد.
  • مردم ریختن خیابون کل پمپ‌بنزین رو آتیش زدن، ماشین رو بانکها رو. مرسی که صدای ما رو می‌رسونین. اینجا نت رو قطع کردن اصلاً نت نیست اینجا. نمی‌شه رفت داخل گوگل هیچی. قرار شد نتها رو امروز درست کنن. داخل صدرا با هلیکوپتر اومدن به مردم شلیک کردن. این رو از رفیقام شنیدم. خودم آنجا نبودم».

  • بامداد روز چهارشنبه قیام‌آفرینان در تهران‌پارس و نارمک با مأموران درگیر شدند.
  • در اصفهان از نیمه‌شب خیابانهای شهر شاهد درگیری میان جوانان و نیروی انتظامی بود.
  • شهر مریوان در اعتصاب عمومی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران:
  • در جریان درگیریها در اسلامشهر دفتر آخوند محمد نوروزی امام جمعه جنایتکار اسلامشهر تخریب و افراد دفتر او از صحنه گریختند و خودرو وی به‌آتش کشیده شد.
  • در اسلامشهر و چهاردانگه ۹۵درصد از بانکها به‌طور کامل تخریب و به آتش کشیده شد.
  • خبرگزاری سپاه پاسداران اعتراف کرد که مراکز غارت موسوم به فروشگاههای زنجیره‌یی به آتش کشیده شده‌ است.
  • خبرگزاری سپاه پاسداران:‌ حدود ۸۰فروشگاه زنجیره‌یی در مناطق مختلف کشور به آتش کشیده شده‌اند. از جمله در اطراف تهران و اصفهان، سرآسیاب ملارد، بعثت سنندج و دولت‌آباد کرمانشاه که حدود ۱۷۰میلیارد تومان خسارت داشته است.

جوانرود - تصاویری از درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر و فرار آنها

اعتراف خبرگزاری پاسداران(فارس) به نقش زنان و سازماندهی قیام‌آفرینان
  • میان داری و میدان داری ویژه زنان در اغتشاشات اخیر، چشمگیر به‌نظر می‌رسد. در نقاط متعدد به‌ویژه حومه تهران، زنان ظاهراً ۳۰تا ۳۵سال، نقش ویژه‌یی در لیدری اغتشاشات به عهده‌ دارند. مشاهدات خبرنگار «صبح نو» نشان می‌دهد که این زنان متحدالپوشش، هر یک وظیفه‌ای جداگانه دارند؛ یکی از شورش‌ها فیلم می‌گیرد، دیگری جلوی خودروها را می‌گیرد و دیگری با تحریک مردم، آنها را به پیوستن به صف اغتشاش‌ها مجاب می‌کند. این‌که چرا در اغتشاشات اخیر، زنان به مهره می‌داندار تبدیل شده‌اند، خود جای سؤال دارد. مهم‌ترین پاسخی که شاید بشود به این سؤال داد این است که حضور پر رنگ زنان، عاملی مهم در تحریک احساسات و عواطف و غیرت جامعه بوده که به‌طور هدف دار به مستمسک برخی جریانهای معاند جهت بسط اعتراضات تبدیل شده است.
  • خشونت طلبان در برخورد با نیروهای امنیتی و انتظامی، حتی از امکانات بیشتری برخوردار هستند. مثلاً در ملارد، رباط کریم، شهریار و اسلامشهر، آشوبگران دارای سلاح گرم نظیر کلاشینکف و نارنجک هستند. داشتن لباس‌های متحدالشکل و ماسک و عینک استخر، مقاومت این افراد در مقابل گاز اشک‌آور را بالا برده است. این افراد از سویی به گاز اشک‌آور دسترسی دارند که به وفور مورد استفاده قرار گرفته است.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

گوشه‌ای از اعتراف روزنامه پاسداران موسوم به جوان در خصوص قیام‌آفرینان:
  • حمله به مراکز حساس از جمله مراکز نظامی-انتظامی از ویژگی‌های خاص این دوره است و شاید تلفات انسانی نیز از این خصلت نشئت می‌گیرد. به دهها کلانتری، سپاه و بسیج با سلاح گرم و سرد حمله شده است و چندین بسیجی در حلقه محاصره قرار گرفته و شهید شدند. بنابراین، کانون حملات نشانگر سطح خشونت و هدف‌گذاری آشوب است.
  • آشوبگران آموزش دیده بوده‌اند و ابزار‌های اقدام خود را نیز همراه داشته‌اند. کد‌هایی که این ادعا را تأیید می‌کند چندوجهی است. آموزش از کار انداختن دوربینهای چهارراه‌ها و بانکها و فروشگاهها و دزدیدن هارد‌های مربوط، استفاده از انبر‌های بلند برای قطع کردن قفل‌ها، مواد آتش‌زای آماده برای قرار دادن در سطل‌های زباله و بانکها، نداشتن ثبات استقراری در مکانی خاص و حرکت نقطه به نقطه برای خسته کردن پلیس و...
  • غارت فروشگاههای دولتی و شخصی از دیگر ویژگی‌های این آشوب‌ها بود که البته تحلیل عمیق‌تری را می‌طلبد، اما باز کردن فروشگاهها، تخلیه و سپس سوزاندن آنها در نوع خود بی‌سابقه است.
  • نوع رفتار آشوبگران در سراسر کشور از یک مدل خاص پیروی می‌کرد: خشن، بدون شعار و بدون مطالبه و همراه داشتن ابزار تخریب با گروه‌های کوچک تخریبگر.
  • تلفات انسانی نیرو‌های نظامی و انتظامی نشان می‌دهد که قمه و سلاح گرم مورد استفاده جدی آشوبگران بوده است و مشاهده نمونه‌های آن در شهر‌های اطراف کرج و خوزستان قطعی است.
  • برای زنان کار ویژه تعریف شده بود. هم در حمله به مراکز بسیج خواهران و هم در تهییج جوانان نقش اساسی داشتند. گرچه در تلفات انسانی کشته ندادند، اما سبک به‌کارگیری زنان مشابه مانور‌های زنانه سازمان نفاق است.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

العربیه:‌مریم جوی جامعه جهانی را به محکومیت تروریسم اینترنتی رژیم ایران فراخواند
  • تلویزیون العربیه در گزارشی از استمرار قیام در ایران گفت: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران جامعه جهانی را به محکومیت تروریسم اینترنتی رژیم ایران فراخواند.
  • مریم رجوی گفت: رژیم آخوندی قصد دارد با قطع اینترنت، مردم ایران را به تسلیم وادار کند.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران


بر اساس گزارشهای دریافتی تا پاسی از شب گذشته در افسریه و پیروزی در شرق تهران مردم به مأموران درگیر شده و خیابان‌ها را بسته بودند
برایان هوک: اعتراضات هم‌اکنون به یک جنبش ضدرژیم تبدیل شده است
  • برایان هوک: «من معتقدم آن چه مردم ایران را ابتدا به خیابان آورد افزایش قیمت بنزین بود. اما اعتراضات هم‌اکنون به یک جنبش ضدرژیم تبدیل شده است.»
  • وی گفت: مردم ایران از رژیم دزدسالار خسته شده‌اند و دولت ایران سبب سرخوردگی مردم خود شده است.
  • برایان هوک:‌ «ما به آزادی دسترسی به اینترنت اعتقاد داریم. اگر آزاد کردن آن به آسانی یک کلید زدن بود، حتماً این کار را می‌کردیم. اما برقراری آن امر دشواری است. به هرحال تلاش داریم راه‌حل‌هایی برای مقابله با آن را پیدا کنیم. یعنی بتوانیم این ممنوعیتی که رژیم اعمال کرده را دور بزنیم.»
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

درگیری جوانان شورشی با نیروی انتظامی در تهرانپارس
  • روز سه‌شنبه ۲۸آبان از ساعت ۱۸۰۰الی ۱۹۰۰در خیابان رشید در منطقه تهران پارس ما بین جوانان با نیروی انتظامی درگیری رخ داده است. هسته اولیه جوانان که شامل یک دختر جوان با ۷الی ۸پسر بودند در مقابل یکی از ساختمانها جمع شده و سپس شروع به دادن شعار می‌کنند و با آمدن نیروی انتظامی با آنان درگیر شده و در جنگ و گریز به محله دیگری می‌روند.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

اعتراف خبرگزاری پاسداران(فارس) به ابعاد قیام مردمی
  • بر اساس اطلاعات واصله حدود ۸۰فروشگاه زنجیره‌یی در مناطق مختلف کشور بین ۵۰تا ۱۰۰درصد تخریب شدند.
  • اغلب این فروشگاههای آسیب‌دیده در شهرهای اطراف تهران از جمله مارلیک، پرند، شهریار، رباط کریم، فردیس، ملارد، شهرقدس، رباط کریم، ورامین، حسن‌آباد و... قرار دارند.
  • یک فروشگاه زنجیره‌یی هم در شرق تهران توسط اغتشاشگران دچار آسیب و خسارت مالی شدیدی شد.
  • چند فروشگاه زنجیره‌یی هم در اصفهان، سرآسیاب البرز، بعثت سنندج و دولت آباد کرمانشاه بر اثر حمله اغتشاشگران تخریب و به آتش کشیده شده است.
  • شایان ذکر است که عمده فروشگاههای زنجیره‌یی متعلق به سپا پاسداران و یا بیت خامنه‌ای است.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

اعتراف خبرگزاری حکومتی به ابعاد قیام مردم ایران
  • خبرگزاری حکومتی ایرنا به گوشه‌هایی از مقاومت سراسری در شهرهای میهن اذعان کرد:
  • شیراز:‌ در جریان ناآرامی‌های چند روز گذشته چهار مدرسه علمیه فارس و واحد جهاددانشگاهی شیراز آسیب دیدند.
  • ماهشهر: در درگیری و تجمع های پراکنده در روزهای گذشته افرادی اقدام به آتش زدن لاستیک و برخی اموال عمومی کردند.
  • دزفول: کوی مدرس از مناطق حاشیه‌ای دزفول دیشب شاهد برگزاری برخی تجمعات بود که به درگیری اخلالگران با نیروی انتظامی‌انجامید.
  • ورامین: تخریب چند جایگاه سوخت در ورامین سبب شد تا مردم این منطقه در روزهای گذشته با مشکل سوخت‌گیری خودروهای خود روبه‌رو شوند که به‌گفته مسئولان با تأمین سوخت مورد نیاز جایگاههای عرضه بنزین شهرستان ورامین، به‌زودی این مشکل رفع می‌شود.
قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران

مریوان - هم‌چنان مردم این شهر در حال پایداری و مقاومت هستند.

قطعی اینترنت صدای مقامات رژیم را هم درآورده است
علی کلاهی عضو اتاق بازرگانی تهران رژیم گفت:‌ «صادرات دچار مشکل شدیم و الآن خبر نداریم که محموله‌های ما کجاست؟ وضعیت کشتی‌ها چگونه است؟ اگر امروز و فردا اینترنت وصل شود شاید بتوان تا حدودی خسارتی که به وجه بین‌المللی وارد شده را جبران کرد اما اگر این وضعیت طولانی شود به‌طور حتم دیر خواهد شد.»
قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸
قیام ایران - به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی سرکوبگر - ۲۵آبان۹۸

آخرین اخبار از شب گذشته:
  • تا آخرین ساعات پنجمین روز قیام، تظاهرات و درگیری در تهران و بسیاری از شهرهای ایران جریان دارد.
  • جوانان در تهران خیابان افسریه و پیروزی را بستند و با مأموران درگیر شدند.
  • در دورود جوانان به فرمانداری رژیم حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.
  • در خرم‌آباد مردم به‌ مراکز حکومتی از جمله بانکها حمله و آنها را تخریب کردند.
  • در تهران، درگیری بین مردم و نیروی سرکوبگر انتظامی و مزدوران لباس‌شخصیها در بازار دوم نازی آباد و چهارراه کوکاکولا (پیروزی) در جریان است.
  • در پاکدشت تهران، مردم در خیابان‌ها هستند و رژیم گله‌های مزدوران سرکوبگر را به محل اعزام کرده است. شهر حالت جنگی به خود گرفته است
  • در تهران در نارمک، درگیریهای گسترده‌یی در جریان است و نیروهای سرکوبگر برای متفرق کردن مردم مبادرت به شلیک هوایی کرده‌اند.
  • در اصفهان درگیریهای شدیدی بین جوانان و مزدوران انتظامی درگرفت. جوانان با تاکتیک جنگ و گریز با گله‌های پاسداران مقابله می‌کردند.
  • در خرمشهر سه خودروی انتظامی توسط جوانان به آتش کشیده شد.
  • در برخی مناطق شیراز، پاسداران به خانه‌های مردم مراجعه کرده و فرزندان آنها، حتی کودکان ۱۲ساله، را با خود می‌بردند.
  • در شیراز و شهرهای تابعه، از جمله شهرک صدرا، بانکها به آتش کشیده شد و تمامی دوربینهای مداربسته امنیتی از بین رفت و یا از کار افتاد.
  • در شیراز درگیریهای شدیدی تا پاسی از شب گذشته در خیابان عفیف آباد، جاده کمربندی قران، جاده بوشهر، چهارراه زند و فلکه نمازی در جریان بود. مردم مواد غذایی بین جوانانی که در صحنه حضور دارند توزیع می‌کردند.
  • در مرکز اصفهان نیز یک فروشگاه زنجیره‌یی سپاه به آتش کشیده شد.

  • در اصفهان حوالی پل قدیر، چهارباغ، خواجو و سه راه سیمین جوانان با مأموران جنایتکار نیروی انتظامی درگیر شدند.
  • در اصفهان قیام‌کنندگان دست به‌تظاهرات شبانه زدند و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.
  • در اسلامشهر جوانان قیام‌آفرین چندین بانک را به‌آتش کشیدند.
  • جوانان در اسلامشهر یک پاسدار و یک بسیجی را به‌هلاکت رساندند.
  • مرکز مطالعات حقوق‌بشر امان با رتبهٔ مشورتی در سازمان ملل؛ از تظاهرات سراسری مردم ایران حمایت کرد.
  • عفو بین‌الملل: مقام‌های رژیم ایران باید به‌ سرکوب مرگبار سریعاً خاتمه دهند.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha