۱۳۹۸ آبان ۲۳, پنجشنبه

. طوفان انقلاب در عراق سر باز ایستادن ندارد




طوفان انقلاب در عراق سر باز ایستادن ندارد

تحولات سه روز گذشته در عراق نشان داد که با همه حملات وحشیانه و سرکوب مستمری که در جریان است و با همه توطئه‌هایی که از طرف گماشته خامنه‌ای، قاسم سلیمانی در عراق در جریان است، طوفان انقلاب در عراق سر باز ایستادن ندارد و مردم دلیر عراق، همچنان توفنده وخروشان، حقوق از دست رفته خود را دنبال کرده و در مقابل همه سرکوبهای وحشیانه مقاومت کرده و به پیش می‌تازند.
روز۲۲ آبان۹۸ که درششمین هفته قیام عراق قرار داریم. موج انقلاب دمکراتیک و مردمی عراق همواره از میدان تحریر به سراسر عراق رسیده و شور آزادی و رهایی از حاکمیت اشعالگران آخوندی را در دلهای مردم رنجدیده عراق می‌دمد. تظاهراتهای امروز در بغداد و نجف و دیالی و کربلا و ذیقار و میسان، نماد همبستگی آحاد مختلف مردم بود که همه یک خواسته را فریاد میزدند: (الشعب یرید اسقاط النظام) و (ایران بره بره – بغداد تبقی حره).
دانشجویان و دانش‌آموزان کلیه استانهای میانی و جنوبی عراق به صف تظاهرات پیوسته‌اند و اعلام نیز نموده‌اند که تا پیروزی نهایی در میدان باقی مانده و به کلاسهای درس بر نمی‌گردند، زیرا مهمترین درسی که باید بیاموزند درس آزادگی است.
قشرهای مختلف مردم، بدرستی دریافته‌اند که همبستگی ملی، ضامن استمرار و پیروزی در این انقلاب شکوهمند است. به همین دلیل دیگر اقشار مردم، مانند ورزشکاران و کارگران و عشایر مختلف همبستگی خود را با این حرکت اعلام کرده و به صفوف تظاهر کنندگان پیوسته‌اند.
موج سفید اصطلاحی بود که پس از پیوستن امواج نیروهای دانشجویی و دانش‌آموزی به تظاهرات، بر سر زبانها افتاد.زیرا آنها با لباسهای فرم آموزشی خود به صفوف تظاهراتها پیوستند و شکوهی نو به این قیام غرقه در خون و آتش و دود بخشیدند.
دانشجویان نجفدولت عبدالمهدی که زیر نظر و به خواسته قاسم سلیمانی بکارش ادامه می‌دهد، روز شنبه جلسه‌ای با احزاب مختلف سیاسی عراق داشت. در این جلسه تصمیم گرفته شد با انجام بعضی از اصلاحات، باید که به این اعتراضات به هر صورتی پایان داد. پس از این جلسه بود که روز یکشنبه و دوشنبه حملات سخت و خونینی به صفوف تظاهر کنندگان صورت گرفت. ابتدا به میدان خلانی تهاجم کرده و با شلیک گلوله‌های جنگی، و انبوه نارنجکهای دودزای تقویت شده،. ابتدا پل سنک را از تظاهر کنندگان گرفته و مردم را عقب رانده و چادرهایشان را به آتش کشیدند. سپس در مسیر میدان خلانی و میدان تحریر، دیوارهای بتونی کشیدند تا بتوانند به میدان تحریر حمله کرده و آنرا از دست مردم خارج نمایند.
در این دو روز خونبار و پر حادثه، نیروهای امنیتی عراق و مزدوران حشدالشعبی، ابتدا توانستند سه پل را باز کرده و به میزانی پیشروی داشته باشند. از طرف دیگر با انتشار بیانیه‌ای مجعول اینطور وانمود کردند که آیت‌الله سیستانی هم با دولت فعلی در توافق است وباید به این دولت فرصت داد به خواسته‌های تظاهر کنندگان رسیدگی کند. دفتر آقای سیستانی همان روز بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام نمود که با این دولت هیچ توافقی صورت نگرفته و اعتراضات مردمی ادامه خواهد داشت. و به این ترتیب توطئه جدا کردن صف مردم و انشعاب بین آنها بجایی نرسید و دست عوامل رژیم در این حرکت بیشتر رو شد.
رژیم آخوندی که با تجربه ۴۰سال سرکوب، گماشته خود قاسم سلیمانی را برای خاموش کردن آتش انقلاب به عراق فرستاده است، با انواع واقسام ترفندها و سرکوبها و قطع اینترنت و دستگیری و آدم‌ربایی، تا کنون نتوانسته در عزم راسخ مردم عراق خللی ایجاد نماید و میدانها و خیابانها را از حضور مردم خالی کند. برعکس هر چه این حرکت استمرار می‌یابد، حقانیت حرکتی که شروع شده بیشتر بارز می‌گردد.
روز دوشنبه یک حرکت نمادین در میدان تحریر انجام شد و هزاران بادکنک سفید به هوا رها شد. پیام این بود که اعتراضات مردمی، ماهیتی صلح دوستانه دارد و مردم فقط به میدان آمده‌اند تا خواسته‌های برحق خود را بگوش دولت و مردم دنیا برسانند. اما رسانه‌های دولتی و رادیو تلویزیون عراق تلاش نمود که بگوید اخلالگرانی در صفوف مردم رخنه کرده‌اند و دولت مجبور است دست به اقداماتی از قبیل قطع اینترنت و یا مقابله با اخلالگران برآید. به همین دلیل تهاجمات به صفوف مردم همچنان ادامه داشت.
دو روز گذشته میدان خلانی صحنه نبردی حماسی بین مشت و گلوله بود. جوانان دلیر عراقی توانستند با دادن چند شهید وانبوهی مجروح، زیر آتش دود و شلیک‌های مکرر، به پیش تاخته و دیوارهای بتونی ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی را برداشته و دوباره پل سنک و دو پل دیگر را در اختیار خود بگیرند. هرچند که هنوز میدان خلانی، همچنان در میان آتش و دود است، اما بدرستی تصویرگر حماسه‌های ناپیدایی است که از طریق دوربین‌ها در تاریخ انقلاب مردم عراق ثبت شدند. شکوه رزم مادران تیرکمان بدست تا معلولین روی ویلچر تا دانش‌آموزانی نوجوان که با کیف و کتاب مدرسه به میدان آمده‌اند، همگی اجزایی از این تابلوی زیبای و شکوهمند مقاومت همه‌جانبه است.
تحول دیگر اینکه، امروز جوانان عراقی در حالی به تظاهرات خود پرداختند که عکسی بزرگ از شاعر جوان ایرانی، حسن حیدری را در جلوی صفوف خود داشتند. حسن حیدری شاعر عرب زبان مردم شادگان بود که چهار روز پیش توسط ماموران وزارت اطلاعات بصورت مشکوک به قتل رسید. و امروز تصویر او نقطه پیوند فریادهای دو خلق تحت‌ستم ایران و عراق بود که شعار میدادند: از بغداد پایدار تا اهواز قهرمان همه با هم هستیم.
واقعیت این است که مشکل فعلی، تنها خاص عراقیان نیست. این طوفانی است که در کل کشورهایی که رژیم ایران در آنها دخالت دارد در حال شکل گیری و وزیدن است. سرنوشت ملتهای ایران و لبنان و عراق به هم گره خورده است و راه حل نیز برای همه یکی بیش نیست و آنهم سرنگونی رژیم آخوندی و نابودی بیت‌العنکبوت خامنه‌ای در تهران است.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeChan