۱۳۹۸ آذر ۴, دوشنبه

ایران - تروریسم :گزارش ویژه رویترز - نقش خامنه‌ای در حمله به آرامکو



ایران - تروریسم :گزارش ویژه رویترز - نقش خامنه‌ای در حمله به آرامکو

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۴آذر۹۸ درباره طرح حمله رژیم ایران به آرامکو در عربستان نوشت:‌ خامنه‌ای حمله را تصویب کرد، حمله از پایگاهی در اهواز انجام شد.
رویترز افزود:
  • ایران تصمیم گرفت تا تأسیسات نفتی متحد آمریکا، عربستان سعودی را مورد هدف قرار دهد، طرحی که در نشست ماه مه و حداقل در چهار نشست متعاقب آن توسط مقامات ارشد نظامی ایران مورد بحث قرار گرفت.
  •  علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران این عملیات را تصویب و مورد تأیید قرار داد ولی با شرایط جدی: نیروهای ایرانی باید از هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی یا اتباع آمریکایی خودداری کنند.
  • سه تن از مقامات به رویترز گفتند که همه این جلسات در یک مکان امن در داخل مجتمعی در جنوب منطقه تهران برگزار شد. آنها گفتند خامنه‌ای، ولی‌فقیه، در یکی از این جلسات در محل سکونت خود شرکت کرد، محل سکونت خامنه‌ای نیز در داخل این مجتمع قرار دارد.
  • یک منبع خاورمیانه، که توسط یک کشور در حال تحقیق در مورد این حمله بریف شده است، گفت: محل پرتاب پایگاه هوایی اهواز در جنوب غربی ایران بود.
  • به‌گفته منبع اطلاعات غربی، برخی از پهپادها و موشکها قبل از فرود در عربستان سعودی مسیری بر فراز عراق و کویت را طی کردند آنها گفتند این مسیر پرواز تأمین کننده امکان انکار برای ایران در داشتن نقشی در این تهاجم بود...
  • طبق گفته مقامات نزدیک به تصمیم‌گیری در ایران، فرماندهان سپاه ساعاتی بعد از حمله ولی‌فقیه را در اینرابطه بریف کردند.
  • بنا‌ به گفته مقام رسمی نزدیک به تصمیم‌گیری در ایران که در مورد جلسات بریف شده است، در یکی از آخرین جلسات پیش از حمله نفتی علیه عربستان سعودی، یکی دیگر از فرماندهان سپاه در فکر آینده بود.

این خبر تکمیل می‌شود.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha