۱۳۹۸ آبان ۲۰, دوشنبه

ایران - رژیم :مشکل خامنه‌ای با جوانان!



مشکل خامنه‌ای با جوانان!


خامنه‌ای با تمامی مردم ایران در هر سن و سال و با هر ایده و مرامی مشکل دارد، با مذاهب و قومیت‌ها هم مشکل دارد، همان‌طور که با کارگران و دهقانان مشکل دارد و...
اما در این میان مشکل او با جوانان ابعاد متفاوتی دارد، جوانان در تمامی آن تنوعاتی که به آن اشاره شد وجود دارند.
حضور جوانان در خط مقدم اعتراضات اجتماعی و تظاهرات ضدحکومتی آن‌چنان است که حتی هنگام تظاهرات بازنشستگان هم حضور کم‌ و بیش خود را نشان می‌دهند، همان‌گونه که در حرکت‌های کارگری و شورشهای دهقانی برای آب در مناطق مختلف اصفهان حضور خود را به رخ خامنه‌ای می‌کشند.
جوانان یک عنصر اجتماعی بسیار فعال و پیشتاز هستند که وقتی نوبت به شورشهای خیابانی و قیام می‌رسد بلافاصله پیشتازی خود را(اعم از دختران و پسران شورشی) در چشم خامنه‌ای و نیروهای جنایت‌کارش فرومی‌کنند.
به همین علت یکی از ترجیع‌بندهای همیشگی خامنه‌ای و یکی از دغدغه‌های اصلی او تلاش برای مهار قدرت جوانان است.
یکی از راههای مهار جوانان این است که رژیم و در راس آن خامنه‌ای تلاش می‌کند به هر میزان که موفق شود، هر چند نفری از این دریای بی‌کران شور و شورش را به تور انداخته روانه کوره‌های آدم‌سوزی‌اش در جنگهای نیابتی در سوریه و عراق و یمن و... کند.
کاری که البته تاکنون به شکست تقریباً مطلق منتهی شده و در تمامی این دو سه دهه سکانداری کشتی درهم‌شکسته ولایت به‌جز یک پاسدار به اسم حججی، هیچ نمونه دیگری برای ارائه به دیگر جوانان نداشته است، بگذریم که همان یک نمونه‌اش هم(حججی) با تمسخر جوانان روبه‌رو شد.

تلاش‌های خامنه‌ای برای مهار جوانان

در راستای تلاش‌های خامنه‌ای برای مهار قدرت جوانان می‌توان به چند مورد و نمونه اشاره کرد از جمله ولخرجی‌های خامنه‌ای و سپاه و بسیج ضدخلقی برای اجتماعی کردن بازی مهوع کاروان راهیان نور.
کاروانی که در واقع یک اردوی مبتذل و احمقانه آخوندی برای جذب جوانان و نوجوانان است، حرکتی که نهایتش رها کردن مشتریان اندک لابلای بچه‌بسیجی‌های هفت‌خطی است که تلاش می‌کنند با ویلان کردن بچه‌ها در خاکریز‌های هویزه و مناطق مشابه‌ عملیات جنگ ضدمیهنی ۸ساله، از آنها پاسداران جدید بسازد، تلاشی که تاکنون به‌شدت شکست‌خورده است.
از دیگر تلاش‌های خامنه‌ای برای جذب جوانان، استخدام زودرس جوانان در بسیج محل و تطمیع آنها با اندکی پول و تفویض کمی قدرت محلی و نهایتاً وعده سهمیه بسیج دانشگاه است، کاری که تاکنون نتایج آن‌چنانی برای خامنه‌ای به‌بار نیاورده است.
طبعا شدت انزجار اجتماعی از مزدوران بسیجی و لباس‌شخصی خامنه‌ای آن‌چنان بالاست که هر عنصر فرصت‌طلب و سودجویی نیز در اولین گام ورود به این تشکل‌های ضدمردمی و مشاهده شدت تنفر مردمی نسبت به خود، ناگزیر از بازنگری در انتخاب خود می‌گردد. تراکم آگهی‌های استخدام بسیجی در روزنامه‌های رژیم حکایت از کساد بودن بازار آخوندها در این رشته دارد.

یکی دیگر از ترفندهای خامنه‌ای فرستادن بچه‌ها و نوجوانان لابلای کهنه‌بسیجی‌های هفت‌خط به مراسمی در جمکران قم تحت عنوان اعتکاف و چله‌نشینی است که با خورد و خوراک مجانی و اقامت مجانی چند روزه همراه است! اما این ترفند هم کارآیی چندانی نداشته و به شکست انجامیده است.
دلیل این شکست حضور فعال جوانان در حرکت‌های اعتراضی مردم خصوصاً در قیام سراسری دیماه ۹۶ بود که جوانان درس ماندگاری از مقاومت در برابر نیروی سرکوب رژیم به حاکمیت آخوندی دادند.
یکی از ترفندهای رژیم اما شکست‌خورده برای مهار جوانان، پیاده کردن برنامه‌هایی در مدارس و بسیج دانش‌آموزان با عنوان مقابله با بحران‌هایی مانند زلزله و سیل و... است تا آنها را سازماندهی کند و آنان را که در مقابل خودش قرار دارند، تحت کنترل درآورد.
در این رابطه سازمان پدافند غیرعامل رژیم در تالش مانور زلزله برگزار کرد که در این مانور ۴۵۰دانش‌آموز شرکت داده شد و دانش‌آموزان در این مانو«بعد از وقوع زلزله فرضی» به مصدومان حادثه امدادرسانی کردند.
در زمینه این مانور که صرفاً برای فریب و بسیج دانش‌آموزان در جهت تحقق اهداف پلید نظام برگزار شد، فرماندار تالش گفت: «پدافند غیرعامل حفظ هوشیاری عمومی و تقویت ابنیه و تأسیسات در قبال حوادث غیرمترقبه یا تهدیدات فرضی بیگانه است و آموزه‌های آن باید در جامعه ترویج شود».(خبرگزاری ایرنا ۸آبان ۹۸)

تهدیدات فرضی یا واقعی

واضح است که «تهدیدات فرضی بیگانه» که این مهره حکومتی به آن اشاره می‌کند تهدیدات واقعی است که حاکمیت آخوندی از جانب مردم، کانون‌های شورشی و مقاومت سازمان‌یافته مردم احساس می‌کند.
آن‌چنان‌که یکی از محورهایی که رژیم آن را در معرض دید «راهیان نور» و دانش‌آموزانی که در این روزها به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی خمینی برده می‌شوند، قرار داد منطقه عملیاتی مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران بود.
از جمله دانش‌آموزانی که تحت عنوان «راهیان نور» به منطقه عملیاتی مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران اعزام شدند دانش‌آموزان صومعه‌سرا بودند.
در زمینه بازدید این دانش‌آموزان از منطقه عملیاتی ارتش آزادیبخش در عملیات فروغ جاویدان سرکرده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: «این دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی بازی دراز، سرپل‌ ذهاب، یادمان شهدای پادگان ابوذر و یادمان شهدای مرصاد بازدید خواهند کرد».(خبرگزاری مهر ۱۱آبان ۹۸)
۳۲۰دانش‌آموز دختر از شهر کرد هم به‌مدت ۳روز « از یادمانهای عملیات مرصاد، عملیات والفجر مقدماتی و پادگان ابوذر در غرب کشور بازدید خواهند کرد.(خبرگزاری مهر ۱۲آبان ۹۸)
پادگان موسوم به الله‌اکبر پادگان اصلی رژیم که در اسلام‌آباد غرب واقع شده در جریان عملیات فروغ جاویدان توسط نیروهای ارتش آزادیبخش ملی ایران فتح شد.
در زمینه ضرورت تشکیل بسیج دانش‌آموزی خبرگزاری حکومتی ایرنا ۸آبان ۹۸ ضمن اشاره به شکست‌ها و فضاحت‌های نظام در زمینه تحمیل فرهنگ منحط آخوندی بر مردم خصوصا جوانان «بهترین راه‌کارها را در راستای تربیت افراد انقلابی، پرهیزکار، شجاع» با «فرهنگ اسلامی» را «حضور بسیج در مدارس» به‌عنوان « امری ضروری» می‌داند.
آخوند علیرضا اعرافی، امام‌جمعه خامنه‌ای در قم، راه‌کار برای به انقیاد درآوردن ذهن و تفکر جوانان و آلوده کردن به فرهنگ منحط آخوندی را ورود بسیج در «پرورش نوجوانان و جوانان رشید و شجاعی می‌داند» که در موقع ضرورت و خطر برای نظام خودشان را سپر بلای آن بکنند و «در لحظه‌های خطر کشور(بخوانید نظام آخوندی) را از مخاطرات حفظ بکنند».(تلویزیون شبکه ۲، ۴آبان ۹۸)

تهدید براندازی

جانشین سرکرده بسیج ضدمردمی در پلدختر با صراحت بیشتری نسبت به سایر عوامل حکومتی، هدف از سازماندهی دانش‌آموزان مدارس در غالب تشکل‌های بسیجی را بیان می‌کند آنجایی که می‌گوید: «به جهت افزایش تلاش دشمن در براندازی نظام ما، روزبه‌روز به اهمیت آن افزوده می‌شود و یادآور آن است تا به دشمنان بفهمانیم که اساس استکبارستیزی و روحیه شهادت‌طلبی در مقابل ظلم، نسل به نسل منتقل شود».(خبرگزاری فارس ۱۱آبان ۹۸)
واقعیت این است که گسترش فرهنگ براندازی در میان مردم خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان است که رژیم را وادار کرده است که به بهانه‌های واهی دانش‌آموزان مدارس را در غالب تشکل‌های آخوندساخته سازماندهی کند.
هدف اولیه منحرف ساختن آنان از فرهنگ انقلابی و براندازی است و در مرحله بعدی آماده کردن آنها برای شرکت در ماجراجویی‌های رژیم در منطقه است.
زیرا سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای می‌دانند چنان‌که دانش‌آموزان کشور را مهار نکرده و آنها را گوشت دم توپ ماجراجویی در منطقه نکنند، همین جوانان و دانش‌آموزان در صف‌ مقدم تظاهرات و قیام‌های مردمی و در صف تشکل‌های کانون‌های شورشی و در صف براندازان قرار می‌گیرند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange