۱۳۹۸ آذر ۱۸, دوشنبه

ایران - وضعیت دستگیر شدگان قیام 98 :گزارشی از زندانها و وضعیت زندانیان قیام آبان +کلیپ




ایران - وضعیت دستگیر شدگان قیام 98  :گزارشی از زندانها و وضعیت زندانیان قیام آبان +کلیپ 

در ایلام، یک جوان اهل ایوان‌غرب بنام سجاد اسماعیلی که در تظاهرات آبانماه در ایلام دستگیرشده بود، زیر شکنجه شهید شد. روز شنبه ۹ آذر پیکر این شهید را به خانواده اش تحویل داده‌اند . وزارت اطلاعات به این خانواده گفته‌ که باید مرگ این جوان را خودکشی اعلام کنند و نباید این خبر را رسانه‌ای کنند.
یکی از اهالی کامیاران بنام کاوه ویسانی که درجریان قیام درشهر سنندج دستگیر شده بود درزیر شکنجه شهید شده پیکر این شهید روز جمعه ۱۵ آذر دراطراف شهر سنندج پیدا شده.
درکردستان، یکی از جوانان مریوان که در جریان قیام آبان دستگیر شده بود واخیرا آزاد شده در مورد وضعیت زندان اونجا میگه:
« ما را به محلی بردند که نمیدانم کجا بود و در اتاق‌های کوچک نیم متری انداختند . سلول آنقدرکوچک بود که امکان دراز کردن پا وجود نداشت. آنجا صدای شکنجه زندانیهای دیگه رو می‌شنیدم.. در تمام مدت بازداشت ما را گرسنه نگه می‌داشتند.
شبها همه ما را از سلولها بیرون می‌‌آوردن و به محوطه‌ای می‌بردن و مجبورمون میکردن که لباسهامونو در بیاریم و بعد با شیلنگ آب سرد رومون میریختن و شروع به زدن میکردن.
موقع بازجویی دهان ما رو پراز پونز میکردن و بعد سیلی میزدن که باعث زخم شدن دهان ما می‌شد.
یک بار که مرا برای بازجویی از سلول بیرون برده بودند از زیر چشم‌بند دیدم که یک جوان رو با پا از سقف آویزان کرده بودن و درهمون حال با شلاق میزدن و آب سرد روش میریختن.
با این کارها میخواستن از ما اعتراف اجباری بگیرن .
در زندان گوهردشت، هفت تن از زندانیان سیاسی در رابطه با قیام آبان و دستگیرشدگان قیام بیانیه‌ای دادن. در این بیانیه آمده:
از روز شنبه ۲۵ آبان که گروه گروه جوانان و نوجوانان از دختر و پسر را با کامیون به بند ۸ می‌آوردند، زندانیان عادی و پرسنل زندان هم از سبعیت و وحشیگری با دستگیرشدگان به وحشت افتاده بودند.
دستگیرشدگان را با کامیون به محوطه بند ۸ می‌آوردند و با شلاق و باتوم و مشت و لگد به جان آنها می افتادند؛ در حالی که چشم بسته و دستبند زده بودند..‌. زخمی و غیر زخمی هم تفاوتی نداشت.
و در پایان اضافه کردن: ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج ضمن محکوم کردن این وحشیگری‌ها و رفتارهای ضد انسانی با دستگیرشدگان و آرزوی صبر و پایداری برای همه خانواده‌های داغدار، حمایت قاطع خود را از اعتراضات و قیام عادلانه مردم و جوانان با غیرت میهنمان اعلام می‌داریم.
همچنین سه زندانی سیاسی زندان اوین تا بحال دو بیانیه دادن و ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان قیام آبان، سرکوب ظالمانه مردم بیدفاع رو محکوم کردن.
روز شنبه ۱۶ آذر جمعی از خانواده‌های دستگیرشدگان قیام آبان در اعتراض به دستگیری فرزندان و اعضای خانواده‌شان در مقابل زندان اوین تجمع کردند. و خواستار آزادی بستگان خود شدند.


کلیپ  درباره زندانیان قیام 

ایران -وضعیت  دستگیر شدگان قیام 98  :گزارشی از زندانها و وضعیت زندانیان قیام آبان +کلیپ 

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha