۱۳۹۸ آذر ۱۸, دوشنبه

ایران - قیام :تاثیر ریزش سپاه در رویارویی با قیام آفرینان، گفتگوی با محسن نادی شبستری



ایران - قیام :تاثیر ریزش سپاه در رویارویی با قیام آفرینان، گفتگوی با محسن نادی شبستری


ریزش سپاه در رویارویی با قیام ، درنیتجه اعتراضات سراسری تمامی اقشار جامعه است . رژیم تلاش میکند نیروهایش را سرپا نگهدارد و در این رابطه خامنه ای مستقیم وارد شده و ضمن تایید ریزش در سپاه ، نیروهایش را سرپا نگهدارد.سئوال این است که: ارزیابی از ریزش نیروهای رژیم بعد از قیام چگونه است، رژیم نیروهای قیام آفرین را  چگونه توصیف میکند، عامل تعیین کننده بین مردم ورژیم چیست و… درهمین رابطه آقای محسن نادی شبستری درگفتگویی با تلویزیون ایران آزاد به سئوالات فوق پاسخ میدهد.
محسن نادی شبستری: در یک کلام قیام قهرمانانه مردم ایران است و اینکه رژيم وحشی و جنایتکار با نحوه مقابله‌ش با اعتراضات عمومی که بیش از ۷۵۰ کشته و هزاران مجروح و بیش از ۱۲ هزار دستگیری داشته، فکر میکنم برای جامعه جهانی روشن است چنین رژيمی در بین خانواده ملل متحد جای ندارد.
این حرف را مقاومت ایران سالها است میگوید به عینه هم اثبات شده، بواقع چنین رژيم جنایتکاری بخصوص وزیرخارجه جنایتکارش که همدست قاسم سلیمانی است که در لیست تروریستی آمریکا و لیست تحریم قرار دارد. این محصول خون و رنج و شکنج مردم ایران و قیام قهرمانانه است، رژيم مشروعیت ندارد، ما گفته و تکرار میکنیم از کرسی سازمان ملل گرفته تا تمامی مجامع بین‌المللی و کنفرانسهای حقوق بشری و کمیسیون صلح این رژیم جایی در آنها ندارد، باید اخراج شود.
قرار بوده در کنفرانس ۶ و ۷ دسامبر که در رم کنفرانس دیالوگ مدیترانه مطالعات استراتژیک برگزار بشود، خبرگزاری ایتالیایی کرونا نوشته که لغو سفر وزیر خارجه آخوندها به ایتالیا، و ملاقات او با نخست وزیر و وزیرخارجه ایتالیا منتفی است. او در نشست مطالعات استراتژیک در رم که برای ۶ و ۷ دسامبر برنامه ریزی شده شرکت نخواهد کرد. دلیلش را رئیس فدراسیون حقوق بشر ایتالیا آقای آنتونی که ده‌ها سال هست برای دفاع از حقوق بشر در ایران در ایتالیا کار میکند و زحمت میکشد، گفته جواد ظریف باید در صندلی متهم در مقابل دادگاه بین‌المللی قرار گیرد. این فدراسیون در آخر اضافه میکند که ما میخواهیم کنفرانس رم دعوت عضو رژيم ایران را لغو کرده و وقایع وحشتناک در ایران را قویا محکوم کند و همبستگی خود را با مردم دردمند از این سرکوب خشن ابراز کند، به این دلیل، این وزیرخارجه جایش در کنفرانس نیست و جای او صندلی محاکم بین‌المللی است.

پرسش: به نظر شما مهمترین نتیجه‌گیریهای استراتژیک از قیام۹۸ چیست؟

کلیپ کنفرانس


ایران - قیام :تاثیر ریزش سپاه در رویارویی با قیام آفرینان، گفتگوی با محسن نادی شبستری


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha