۱۳۹۸ آذر ۱۱, دوشنبه

ایران - قیام سراسری کشتار نیکتا و کودکان ایرانی؛ بدست جنایتکاران خامنه ای به کدامین گناه ؟



ایران - قیام سراسری کشتار نیکتا و کودکان ایرانی؛ بدست جنایتکاران خامنه ای  به کدامین گناه ؟


در تاریخ ۲۳آبان ۹۸ شصت‌وششمین قطعنامهٔ ملل ‌متحد در محکومیت نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران تصویب شد. یکی از محورهای مهم این محکومیت «ادامه مجازات اعدام علیه افراد زیر سن قانونی یعنی ۱۸سال بود. از نظر سازمان ملل و اعضای آن «اعدام‌های انجام شده در دیکتاتوری آخوندی، مغایر با کنوانسیون حقوق کودک است». لازم به یادآوری است که از دید حقوقی، افراد زیر سن قانونی یعنی ۱۸سال، کودک محسوب می‌شوند.
۲روز پس از تصویب این قطعنامه قیام سراسری مردم ایران آغاز شد. هنوز مرکب این قطعنامه خشک نشده، آخوندهای قاتل ایران و ایرانی که لرزهٔ سرنگونی را بر پیکر نظام ولایت احساس می‌کردند بی‌رحمانه آتش گشوده و شمار زیادی از قیام‌آفرینان را به‌قتل رساندند؛ قیام‌آفرینانی که با دستان خالی در برابر نیروهای تا بن دندان مسلح نظام آخوندی سینه سپر کرده و می‌خروشیدند. با قطع اینترنت، دور از چشم جهانیان، ابعاد جنایت افزایش یافت و روزبه‌روز بر تعداد شهیدان افزوده شد. جمع‌آوری اسامی شهیدان و اطلاع یافتن از چگونگی شهادتشان در شرایط اختناق خود حکایتی دیگر است؛ زیرا جلادان نظام آخوندی پیکرهای شهیدان را از سردخانه‌ها ربوده و به محل‌های نامعلوم می‌بردند. به‌رغم این تمهیدات اسامی برخی از شهیدان گردآوری شد و همراه با نام و شهری که در آن به‌ شهادت رسیده بودند، از سیمای آزادی، تلویزیون ملی ایران و نیز سایر رسانه‌های مقاومت پخش گردید و به اطلاع عموم رسید. قیام شکوهمند آبان ۹۸ که دشمن از آن به‌عنوان فروغ جاویدان۲ یاد کرد، گلزاری از خون شکوفان از شهیدان، دامن محبت را رنگین کرد. تا به امروز در میان فهرست بالابلند و پرافتخار شهیدان قیام، نامهای ۸کودک نیز به چشم می‌خورد.

اسامی کودکان شهید قیام آبان ۹۸

۱ـ نیکتا اسفندانی متولد اردیبهشت ۱۳۸۴ بود و در هنگام شهادت در تاریخ ۲۵آبان ۹۸ تنها ۱۴سال داشت. وی در خیابان ستارخان به ضرب گلوله مأموران امنیتی به سرش به‌ شهادت رسید. ️خاکسپاری او در ۲۹آبان در بهشت زهرا، قطعهٔ ۳۲۶ ردیف ۲۸ شمارهٔ ۱۵ انجام شد.
۲ـ رضا نیسی نیز یکی از شهدایی است که در زمان شهادت تنها ۱۶سال داشت. وی نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم در اهواز به‌ شهادت رسید.
۳ـ امیررضا عبداللهی» نوجوان ۱۳ساله فرزند محمد که شنبه ۲۵آبان ۹۸ در اسلام‌شهر به ضرب گلوله مأموران امنیتی به خاک و خون در غلتید. تحویل‌گیری پیکر شهید در ۲۸بهمن انجام شد و برای خاکسپاری به پارس‌آباد مغان منتقل گردید.
۴ـ شهید راه آزادی مردم ایران ساسان عیدی‌وند، دانش‌آموز ۱۷ساله که توسط سرکوبگران و وحوش ولایت خامنه‌ای در یزدانشهر اصفهان هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.
۵ـ پژمان قلی‌پور یکی دیگر از شهدای راه آزادی است که در زمان شهادت تنها ۱۸سال داشت. وی در کرج به ضرب گلوله نیروهای امنیتی رژیم به‌ شهادت رسید.
۶ـ رضا معظمی دیگر شهید راه آزادی است که در سن ۱۸سالگی در کرج به ضرب گلوله دژخیمان خامنه‌ای به جادوانگی سلام کرد.
۷- محمد بریحی، ۱۷ ​​ساله، جمعه ۲۴ آبان در اهواز، پایتخت استان نفت‌خیز خوزستان، محمد بریهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
۸- امیرحسین دادوند، ۱۷ ساله، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بازتاب شهادت کودکان ایرانی در بین رسانه‌ها و شخصیت‌ها

این خونهای پاک، واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی و هم‌چنین در بین رسانه‌ها و شخصیت‌ها داشته است. نگاه معصوم و کودکانهٔ نیکتا هر ناظری را مبهوت و غرق در تأثر کرد. این نگاه مانند نگاه واپسین ندا آقا سلطان،‌ سمبل قیام ۸۸، سرشار از سخنان ناگفته بود.
تنها به چند نمونه از بازخوردها اشاره می‌کنیم:
ایوان استفانت، نمایندهٔ ‌پارلمان اروپا از اسلواکی، گفت: «اعتراضات (در ایران) به مدت بیش از ۱۲روز در کل ۳۱استان و در مجموع در ۱۷۶شهر ایران رخ داده است». وی اضافه کرد: «اپوزیسیون اصلی ایران اعلام کرده که شمار کشته‌ها طی قیام سراسری ایران به بیش از ۴۵۰نفر رسیده است اما شمار کشته‌ها ممکن است بسا بیشتر باشد».
ایوان استفانت در ادامه به اسامی بیش از ۱۵۰شهید قیام اشاره کرد و گفت این یک لیست بسیار غم‌انگیز است. به‌طور نمونه در این لیست نام نیکتا اسفندانی قرار دارد که تنها ۱۴سال داشت.
آنته‌آ مک‌اینتایر، نمایندهٔ پارلمان اروپا از انگلستان نیز در سخنرانی خود در جلسهٔ پارلمان اروپا گفت: «ما به‌طور واقعی نمی‌توانیم در کناری بایستیم و اتفاق‌هایی که در ایران واقع می‌شود را نادیده بگیریم. اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی باید به‌طور مطلق استفاده از سلاحهای کشنده توسط پاسداران و مأموران امنیتی و عوامل لباس‌شخصی رژیم ایران را محکوم کند».
وی اضافه کرد: «یکی از جان‌باختگان نیکتا اسفندانی نام دارد. او ۱۴ساله بوده و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ۳روز طول کشید تا خانواده او جسدش را از ارگانهای حکومتی تحویل بگیرند. واکنش ما تاکنون به‌شکل شرم‌آوری غیرمتناسب بوده است».

بازتاب شهادت نیکتا در الحدث نت

الحدث نت نیز در تاریخ چهارم آذر این‌طور نوشت: «کشته شدن کم سن و سال‌ترین تظاهرات‌کننده ایرانی در جریان اعتراضات گسترده‌ای که تمامی شهرهای ایران را دربرگرفت، در سایتهای اجتماعی و میان فعالان ایرانی موجی از انتقاد را برانگیخته است به‌ویژه‌ این‌که این تظاهرات‌کننده تنها ۱۴سال داشت».
الحدث اضافه می‌کند: «به‌گفتهٔ کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران نیکتا اسفندانی روز ۱۶نوامبر در خیابان ستارخان تهران در اثر اصابت گلوله‌ای به سرش کشته شد و قبل از پیدا کردن جسد، خانواده وی به مدت ۳روز در جستجوی او بودند و مقامات به آنها گفتند چون نیکتا ۱۴ساله و طبق قانون کودک بود، پول تیر از آنها گرفته نمی‌شود. خانوادهٔ اسفندانی جسد را تحویل گرفته و در ۲۰نوامبر به خاک سپردند».

خونبهای آزادی

اینجاست که باید پرسید کودکان ایرانی به کدامین گناه کشته شدند؟
کسی در نظام عمامه‌داران، پاسخی برای این سؤال ندارد؛ زیرا در این نظام زنده بودن و نفس کشیدن و در عین‌حال تن به جائر و جابر حاکم ندادن خود گناهی نابخشودنی است. نابخشودنی‌تر از آن فریاد کشیدن آزادی در کوچه‌ها و خیابانهای ظلام‌آباد است.
نظام ولایت فقیه، مرده‌ریگ و میراث دجال بزرگ قرن،‌ خمینی ضدبشر است؛ همان فرعون عمامه‌داری که می‌گفت آدم را نبرند و داغ نکنند، درست نمی‌شود، حال خلف او علی خامنه‌ای نیز برای بقای خویش به هر جنایتی از جمله کشتار کودکان بی‌گناه دست می‌زند، اما چه کسی است که نداند هیچ قطره خون به‌ناحق ریخته‌ای به هدر نرفته و نمی‌رود. این خونهای پاک با معصومیتی تکان‌دهنده، بهای آزادی ایران‌زمین هستند و بی‌گمان فردای آزاد ایران از ورای نی‌نی نگاه نافذ آنها دیدنی‌ است.


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha