۱۳۹۸ دی ۴, چهارشنبه

ایران ، پیامدهای جنایت علیه بشریت ، گفتگو با صوفی سعیدی + کلیپ مصاحبه


ایران ، پیامدهای جنایت علیه بشریت ، گفتگو با صوفی سعیدی



ایران ، پیامدهای جنایت علیه بشریت ، این مصداق سرکوب وحشیانه هزاران تن، در جریان قیام آبانماه مردم ایران است، که پیامدهای خاص بین‌المللی خودش را هم دارد. در پی تلاشهای مقاومت ایران و برگزاری دهها تظاهرات و آکسیون توسط ایرانیان آزاده در کشورهای مختلف جهان است .که در اٍفشای ابعاد هولناک این جنایت و دادخواهیِ خون قربانیان این قیام اکنون شاهد موج محکومیت‌های بین‌المللی علیه حکومت آخوندی و به‌بار نشستن گوشه‌یی از این تلاشها هستیم. برای بررسی این موضوع، همراه هستیم با خانم صوفی سعیدی، دکترای روابط بین‌الملل که درگفتگویی با تلویزیون ایران آزاد به این موضوعات پرداخته و به سئوالات پاسخ میدهد.
صوفی سعیدی: این قطعنامه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از کشتار و سرکوب در آبان ماه گذشته در ایران و اینکه ۳تا از بخش های جامعه بین‌المللی و من‌جمله مجمع عمومی سازمان ملل و پارلمان اروپا و همچنین کشور قدرتمند آمریکا که تحریم‌های سنگینی بر آخوندها اعمال کرده و پیگیری میکند، بویژه نقض حقوق بشر را خیلی مدنظر قرار داده است. چنین قطعنامه‌ای را در زمان بسیار کوتاه و به سرعت به تصویب برساند و مفاد هر کدام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، که اروپا حدود ۲۷ کشور را در بر میگیرد و چند تا جزء شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که از امتیازات بالای برخوردار میشوند.
تعداد زیادی از این کشورها و ۱۰ کشور عضو شورای حقوق بشر هستند، آنچه متفق‌القول در این قطعنامه به تصویب رسید اصرار بر خاتمه سریع در سرکوب وحشیانه در ایران است و خواستار این هستند که دولت فاشیزم مذهبی ایران شناسایی بشوند و آنها به جزای اعمال خودشان در محکمه های بین‌المللی رسیدگی خواهد شد. مهمتراینکه کمیسیون حقیقت یابی تشکیل شود و در همراهی با گزارشگر ویژه که بتوانند سریع به ایران سفر کرده و از وضعیت زندانها و زندانیان و آنچه که بر سرشان میآید از شکنجه و فشار با خبر بشوند و خوشبختانه بتوانند از آن جلوگیری بکنند.
پارلمان اروپا چنین قاطعیتی را نشان داده، بسیار مهم است مجمع عمومی با ۸۵ رای مثبت یعنی نشاندهنده کشورهای جهان هستند که قاطعانه نقض حقوق بشر در کلیت و در ایران را محکوم کردند. این ۶۶ مین بار است البته قاطعانه قاطعیت بین‌المللی در جامعه بین‌المللی وجود داشت خیلی بیشتر از این صد روی صد می‌توانستند از این فجایع کشتار آبان ماه جلوگیری شود. اما همزمانی این قطعنامه ها بسیار مهم است و اراده جامعه جهانی را نشان میدهد. باید پیگیری و قدمهای بعدی آن را دنبال کنیم و قطعنامه لازم الاجرا و دو حزبی کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا که نشاندهنده قاطعیت و همفکری در رابطه با سیاست خارجی آمریکا و مجلس قانونگذاری این کشور را در رابطه با نقض حقوق بشر توسط فاشیزم دینی ایران را نشان میدهند. کشتار آبان ماه را محکوم کرده و خواستار فرستادن کمیته حقیقت یاب به ایران میشود.
همچنین محکومیت کشتار سال ۷۶ و قتل عام ۳۰ هزار مردم مبارز و مجاهد ایران که قتل عام شدند. بنابراین قطعنامه بسیار سنگینی است و در کلیت پاسخ بدهم که جامعه جهانی قاطعیتی را نشان میدهد اما اینها به یمن کوشش و تلاشهای مقاومت ایران بوده و امیدواریم قدمهای بعدی را بردارند.

پرسش: الان کدام محکمه پیگیر حقوق مردم ایران است , پیگیری هایش به کجا رسیده است 

کلیپ کنفرانس


ایران ، پیامدهای جنایت علیه بشریت ، گفتگو با صوفی سعیدی

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha