۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

قیام ایران گزارش رویترز: اعتراف مقامات رژیم به ۱۵۰۰ شهید قیام - خامنه‌ای دستور سرکوب را صادر کرد.




قیام ایران گزارش رویترز: اعتراف مقامات رژیم به ۱۵۰۰ شهید قیام - خامنه‌ای دستور سرکوب را صادر کرد.


خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه ۲ دی ۹۸ درباره آمار شهیدان قیام که به دستور خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع کشته شده‌اند، نوشت: در کمتر از دو هفته از این ناآرامی که در ۱۵نوامبر (۲۴آبان) شروع شد، حدود ۱۵۰۰نفر کشته شدند.

رویترز افزود: به‌دنبال چندین روز اعتراضات در سراسر ایران در ماه گذشته، علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ایران بی‌حوصله شده و مقامات امنیتی ارشد و سایر مقامات دولتی را جمع کرده و به آنها دستور داده تا هر کاری از دستشان بر می‌آید برای متوقف‌ ساختن آنها انجام دهند.

این دستور از طرف سه منبع نزدیک به حلقه داخلی ولی‌فقیه و یک منبع چهارم تأیید شد و به‌دنبال آن خونین‌ترین سرکوب علیه تظاهر کنندگان بعد از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ به اجرا درآمد.
این رقم توسط سه مقام وزارت کشور به رویتر داده شد که شامل ۱۷ نوجوان و حدود ۴۰۰زن علاوه بر برخی از اعضای نیروهای امنیتی و پلیس می‌شده است.

بیشتر بخوانید:
شایان ذکر است که شورای ملی مقاومت در اطلاعیه شماره ۵۵ قیام سراسری به نقل از منابع سازمان مجاهدین خلق ایران آمار شهدای سراسری قیام را بیش از ۱۵۰۰ تن ذکر کرده بود. 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد تاکنون بیش از ۱۵۰۰تن از شهیدان قیام مردم ایران را در شهرهای مختلف کشور ثبت کرده است. شمار شهیدان در استان تهران حداقل ۴۰۰، در کرمانشاه حداقل ۳۲۰، در فارس حداقل ۲۷۰، در خوزستان حداقل ۲۴۰، در اصفهان حداقل ۱۲۰و در البرز (کرج) حداقل ۱۰۰تن می‌باشد.»

مطالب مرتبط:

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#Ir