۱۳۹۸ دی ۹, دوشنبه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :«به‌هم ریختن معادلات» رژیم در عراق




سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز :«به‌هم ریختن معادلات» رژیم در عراق


پس از گذشت ۳ماه از آغاز قیام مردم عراق که شعار محوری آن اخراج رژیم آخوندی از عراق می‌باشد، روز یکشنبه ۸دی یک تحول مهم در این کشور رخ داد که می‌تواند تأثیری تعیین‌کننده بر روند و آهنگ تحولات این کشور و به تبع آن تحولات مربوط به ایران داشته باشد.

واکنش آمریکا به تحریکات مداوم رژیم
روز یکشنبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در یک رشته حملات هوایی، ۵مقر نیروهای شبه‌نظامی موسوم به «کتائب حزب‌الله» عراق را مورد حمله قرار داده‌اند. ۳هدف از این ۵هدف در عراق و دو هدف دیگر در خاک سوریه بودند.
این حمله به تلافی حملهٔ موشکی به پایگاه نظامی «کی ۱» در کرکوک محل استقرار برخی یکانهای آمریکایی مستقر در عراق صورت می‌گیرد که در جریان این حمله یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد و چند پرسنل دیگر آمریکایی و عراقی زخمی گردیدند.
گروه کتائب زیر چتر حشدالشعبی عراق قرار دارد که تماماً وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است و فرامین خود را از سرکردهٔ آن پاسدار قاسم سلیمانی دریافت می‌کند.
خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام نزدیک به حشدالشعبی خبر داد که در جریان این حملات ۱۵تن از اعضای گروه کتائب از جمله چند تن از سرکردگان آن کشته شد‌ه‌اند. اما العربیه از کشته شدن ۴۱پاسدار و ۲۵تن از اعضای حشدالشعبی در جریان بمباران خبر داد که بیانگر وارد آمدن ضربه سنگین به رژیم است.
این اولین بار است که آمریکا به تحریکات مداوم رژیم، به‌طور علنی واکنش نظامی نشان می‌دهد. از روز ۲۸اکتبر پایگاه‌های نظامی محل استقرار نیروها یا دیپلماتهای آمریکایی حداقل ۱۱بار هدف حمله نیروهای شبه‌نظامی دست‌نشاندة‌ رژیم قرار گرفته بود اما آمریکا واکنشی نشان نداده بود؛ آمریکا حتی نسبت به سرنگونی پهپاد خود توسط رژیم نیز واکنش نشان نداد و رئیس‌جمهور آمریکا گفت چون در سقوط پهپاد، خون هیچ آمریکایی ریخته نشده، او نخواسته آن را با حمله‌یی که در آن بی‌تردید خون دهها نفر بر زمین می‌ریخت جواب بدهد، اما این بار کشته شدن یک آمریکایی و مجروح شدن چند نفر دیگر، راه دیگری برای رئیس‌جمهور آمریکا باقی نگذاشت.
اگر چه ضربه وارده به‌لحاظ نظامی یک ضربه سنگین محسوب می‌شود، اما ناظران، آثار سیاسی آن را بسا مهمتر ارزیابی می‌کنند، چرا که در زمانی بسیار حساس و تعیین‌کننده اتفاق افتاده است. یکی از سرکردگان حشدالشعبی، به‌نام قاسم مصلح، هدف آمریکا از این حمله را ««به‌هم ریختن معادلات» در عراق توصیف کرده است.
دو هفتهٔ پیش، روز ۱۳دسامبر، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به رژیم هشدار داد هر گونه حمله از سوی ایران یا گروهای نیابتی‌اش که به آمریکایی‌ها یا متحدان ایالات متحده آسیب بزند، با «پاسخ کوبنده آمریکا» روبه‌رو خواهد شد.
رژیم تاکنون رسماً به حمله آمریکا واکنشی نشان نداده، اما کسی تردید ندارد که کتائب حزب‌الله عراق و حشدالشعبی به نیابت از طرف رژیم عمل می‌کنند و دستور پاسدار قاسم سلیمانی را به‌مرحله اجرا می‌گذارند. از این رو حملهٔ هوایی آمریکا نیز ضربه به رژیم ایران و سپاه پاسداران، بازوی اصلی نگه‌ دارندهٔ رژیم است.

چرایی حملهٔ رژیم به اهداف آمریکا
رژیم آخوندی که از همه سو در محاصرهٔ بحرانهاست، و از یک‌طرف امواج قیام مردم به‌پاخاسته ایران بحران درونی‌اش را به اوج رسانده و از طرف دیگر در عراق هم بر اثر قیام مردم عراق در بن‌بست مطلق قرار دارد، به‌نظر می‌رسد با حساب روی بی‌عملی و تحمل آمریکا، حمله موشکی نیابتی به پایگاههای آمریکا را اقدام بی‌هزینه‌یی برای باز سازی روحیهٔ نیروهای در حال ریزش خود به‌ویژه در عراق تصور کرده بود، اما این بار حساب و کتابهایش نادرست از آب در آمده و بر سر خودش خراب شده است.
حملهٔ نظامی آمریکا در داخل این کشور نیز با استقبال و حمایتهای زیادی مواجه شده است. از جمله سناتور لیندزی گراهام در یک توئیت با قدردانی از اقدام رئیس جمهور آمریکا، گفت رژیم ایران فقط زبان زور می‌فهمد.
سناتور تام کاتن رئیس کمیته فرعی نیروهای مسلح در سنا حملات آمریکا به گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران را پاسخی موجه به‌قتل یک آمریکایی دانست. وی هشدار داد: «تهران باید حمله به آمریکایی‌ها را متوقف کند؛ در غیراین صورت با پیامدهای بسیار شدیدتری مواجه خواهد شد».
پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا نیز پس از حملهٔ هوایی آمریکا گفت: «ما نمی‌ایستیم تا رژیم ایران به آمریکایی‌ها حمله کند».
در همین حال، موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین نیز معنای خاص خود را دارد که حمله به مزدورن رژیم را لازم‌ اما ناکافی دانست و تصریح کرد: مرکز سپاه ولایت فقیه در تهران باید با خاک یکسان شود. فرزندان ایران چنین خواهند کرد. انتقام شهیدان حتمی است ».
سخنگوی مجاهدین هم‌چنین خواستار آن شد که سلاحهای مجاهدین و ارتش آزادیبخش که در جریان اشغال عراق گرفته ستانده شده بود، بازگردانده شود.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha