۱۳۹۸ بهمن ۶, یکشنبه

انتخابات مجلس خامنه‌ای ، در تلاطم بحرانها !، گفتگو با محمد حیاتی+ کلیپ


انتخابات مجلس خامنه‌ای ، در تلاطم بحرانها !، گفتگو با محمد حیاتی



انتخابات مجلس خامنه‌ای ،یا باصطلاح انتخابات، در چه شرایطی برگزار میشود؟ طرح و برنامه خامنه‌ای چیست؟ واکنش آخوند روحانی در اینباره چیست؟ این انتخابات چه نتایجی را به دنبال دارد؟ و سیاست درست در قبال آن چیست؟ برای بررسی این موضوع، همراه هستیم با آقای محمدحیاتی، دراستودیوی تلویزیون ایران آزاد که به سئوالات پاسخ میدهد
محمد حیاتی: اجازه بدهید قبل از پرداختن به این سؤال و هرسؤالی حول انتخابات این را بعنوان پایه و مبنای بحث حول انتخابات  رژیم بگویم
انتخابات به‌رغم نمایشی بودن آن در رابطه با مردم، اما در تعادل‌قوای باندهای مافیایی حاکم همواره یک عامل جدی در تشدید بحران درونی نظام بوده است. این پدیده از یک‌سو ناشی از عدم‌سنخیت ماهوی استبداد قرون‌وسطایی ولایت‌ فقیه با سازوکارهای دنیای معاصر، از جمله انتخابات است. از سوی دیگر از نظر سیاسی، در جنگ قدرت جاری در رأس رژیم، همواره یک سرفصل در تقسیم سهام قدرت و غارت است؛ به‌ویژه شکافهایی که در حاکمیت ایجاد می‌شود فرصتهایی برای مردم و مقاومت ایجاد می‌کند تا بر دزدان حاکم و غاصبان حق حاکمیت ملت، بتازند. کما این‌که قیام سال ۸۸ به‌طور مستقیم و قیام دیماه ۹۶ به‌طور غیرمستقیم بر بستری از جنگ قدرت و بحران درونی رژیم پدید آمدند و اوج گرفتند.
تا قبل از قیام 96 رژیم تلاش میکرد با راه اندازی اصولگرا و اصلاح طلب وانمود میکرد که یک دعوای واقعی بین این دو جریان وجود دارد اما در قیام96 زیراب این دستگاه زده شده و مردم به طور واقعی تمامیت رژیم را رد کردند.
در قیام ابان98 یک مرحله جدی فراتر رفته هر گونه کار سیاسی در ایران هم نفی شده و تنها راه حل در قبال رژیم قاطعیت و زبان قهر است که با آتش زدن مراکز سرکوب و چپاول نشان داده شده  است.

درجواب شما باید بگویم :‌
انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند امسال انجام میشود. نامنویسی کاندیداها از ۱۰آذر تا۱۶آذر بود. بررسی صلاحیتها در دو مرحله انجام میشود، مرحله اول توسط هیأتهای اجرایی(وزارت کشور) است که از ۱۶آذر تا ۲۶آذر بود. مرحله دوم توسط شورای نگهبان است که از ۲تا ۲۲دی بود که قرار بوده تا اول بهمن نتایجش به کاندیداها ابلاغ شود. تبلیغات رسمی انتخابات از۲۳تا ۳۰بهمن است .اول اسفند سکوت تبلیغاتی و در ۲ اسفند انتخابات انجام میشود.
برای نمایش انتخاباتی امسال، بیشتر از ۱۶۰۳۳نفر ثبت نام کردند. در دور قبل، بیشتر از ۱۲۰۰۰نفر ثبت نام کرده بودند .۸۸درصد داوطلبان مرد و ۱۲درصد زن هستند. ۴نفر از کاندیداها از به اصطلاح ایثارگران ،۹۰ نفر از مشاغل نظامی و ۶۸۰نفر آخوند هستند .۶۳۳نفر، از نمایندگان دوره قبلی مجلس بودندکه ۲۴۸نفرعضو مجلس فعلی هستند.
مهمترین نفری که کاندیدا نشدند، علی لاریجانی رئیس ۳دوره مجلس و نفر بعد محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید است.
معروفترین چهره‌های که نامنویسی کرد، محمدباقر قالیباف (از مشهد) است که برای ریاست مجلس خیز برداشته است.
اما وضعیت در رژیم، بسیار بهم ریخته است. مثلا باند خامنه‌ای از ۱۱۵جریان تشکیل شده و هر جریانی به صورت گسترده نامنویسی کرده است. رقم را اشتباه نگفتم. بله ۱۱۵جریان مختلف. الآن هم یک شورای وحدت برای رسیدن به لیست واحد تشکیل دادند، ولی پیشبینی میشود که حداقل ۳لیست ِمختلف بدهند. وضعیت اصلاح طلبان هم خیلی متفاوت نیست، ولی چون زیر ضرب صلاحیت توسط شورای نگهبان هستند،تلاش میکنند با دادن لیستِ واحد، در این نمایش انتخابات، شانس خود را افزایش بدهند .
هیأت اجرایی بررسی صلاحیتها از ۱۶ تا ۲۷آذر کار کرد و ۱۳۲۶نفر را رد صلاحیت کرد و هیأت نظارت شورای نگهبان نتایج این بررسی را طی ۲۷آذر تا ۲۲دی، اعلام کرد. در مدت بررسی صلاحیتها، ۱۴۴۷نفر انصراف دادند.
در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha