۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

قیام دیماه و ضرورت مرزبندی نه شاه نه شیخ ، گفتگو با عباس داوری+ کلیپ گفتگو


قیام دیماه و ضرورت مرزبندی نه شاه نه شیخ ، گفتگو با عباس داوری



ضرورت مرزبندی نه شاه نه شیخ را در ششمین روز از قیام مردم ایران، (۲۶دی) توسط مردم دلیر کردستان، در شهر سنندج، در جریان تشییع پیکر یکی از قربانیان هواپیما،  نیز دیدیم که با سردادن شعار: «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر!! » خشم و انزجار خودشان را، از رژیم آخوندی نشان دادند. ۲۶دی، همچنین چهل و یکمین سالروز فرار شاه از کشور، در جریان انقلاب ضدسلطنتی است. برای بررسی تقارن این روزها، که دانشجویان و مردم ایران، مرزبندی خودشان را، با نظامهای دیکتاتوری شاه و شیخ ترسیم می‌کنند، همراه هستیم با آقای عباس داوری در تلویزیون ایران آزاد که به موضوعات فوق پرداخته و به سئوالات پاسخ میدهد
عباس داوری: قبل از هر چیز به روان پاک زنان و مردانی که با مقاومت چند دهه‌ی خود در مقابل یکی از قدرتمندترین ارگان پلیسی و نظامی در کل خاورمیانه یعنی ساواک و گارد سلطنتی، چه در خیابانهای شهرهای مختلف ایران و چه در جنگل و کوه  و چه در زندانها زیر شکنجه‌های وحشیانه، شاه را وادار کردند که از ایران فرار کند، درود می‌فرستم.
فراری دادن شاه یک پیروزی بسیار بزرگ مردم ایران، یعنی پایان کار سلطنت ضدخلقی در ایران بود. به دنبال فرار شاه خائن، چهار روز بعد، مردم ایران زندانیان رژیم شاه را نیز در ۳۰ دیماه 57 آزاد کردند و با آزادی زندانیان سیاسی، مشت محکمی بردهان شاه کوبیدند. چون شاه بعدا گفت یکی از بزرگترین اشتباهش این بود که زندانیان سیاسی را اعدام نکرد. بنا بر این روز ۳۰ دیماه، یعنی آزادی زندانیان سیاسی و در رأس آنها برادر مسعود و سردار خیابانی و اشرف زنان مجاهد خلق را باید به همه‌ی مردم ایران تبریک گفت.
حال برگردیم به پاسخ سئوال شما یعنی تقارن روزهای فرار شاه با شعارهایی که دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور در قیام خود دادن که «مرگ بر ستمگر نه شاه میخوایم نه رهبر» یا «نه تاج نه عمامه آخوند کارت تمامه».
این شعارها نشاندهنده هوشیاری و فهم عمیق مسائل سیاسی توسط جوانان شورشی است. چرا؟
‌  از روز اول یعنی از زمان خمینی ملعون، همواره رژیم تلاش داشت که در مقابل مقاومت ایران و آلترناتیو دمکراتیک خودش، یعنی شورای ملی مقاومت یک پارازیتهایی برای مخدوش کردن چهره تابناک مقاومت ایران تولید کند. به این دلیل سران رژیم از خمینی تا خامنه‌ای هر موقع اسم مجاهدین را می‌آوردند، در کنار آن اسم چیزهای موهومی که اصلا در میان مردم ایران مطرح نیست را علم کند. در قیام بسیار شکوهمند مردم ایران در آبانماه که خامنه‌ای را زمین گیر کرد، می بینیم روز ۲۶ آبان یعنی روز دوم قیام، خامنه‌ای می‌گوید: « خانواده‌  منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌  خبیث و جنایتکار مجاهدین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر تشویق می‌کنند‌ ترغیب می‌کنند که این شرارتها انجام بگیرد». خامنه‌ای با حساب و کتاب تمام اسم چیز موهومی به نام «خاندان پهلوی»‌ را با مجاهدین می‌آورد. مگر خودش نمیداند که این پارازیتها را وزارت بدنام اطلاعات در فضای مجازی ایجاد کرده است؟ پاسخ این حرف دجالانه و فریبکارانه‌ی خامنه‌ای چیست؟ پاسخ خامنه‌ای در زمانی که شورش و قیام در اعماق جامعه است، بیانگر فرهنگ بسیار بالای سیاسی جوانان شورشی است. چهار دهه است که شعار سیاسی مردم که توسط مقاومت ایران بازگو می‌شود نه شاه نه شیخ است. کما این که نزدیک به سه دهه ارتجاع و استعمار تلاش داشتند که اصلاح طلب و مدره را مطرح کنند تا به همگان بگویند آلترناتیو درون رژیم است. این هم یک پارازیت بود. اما از همان ابتدای مدره بازی و جناح بازی رژیم،  برادر مسعود گفته بودند که افعی کبوتر نمی زاید. این موضوع در قیام دیماه 96 به شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمامه ماجرا بالغ شد. برادر مسعود در مورد این دو بازی کثیف ارتجاع در پیام شماره ۴ خود بتاریخ ۱۶ دیماه ۹۶ می‌گوید: « شعار بسيار هوشيارانه قيام آفرينان، پايان ماجراي اصلاح طلب و اصول گرا را اعلام كرد و بر اين بازي ارتجاعي و استعماري نقطه پايان گذاشت… اما دشمن و همريشان و دم و دنبالچه هاي آن تا روز سرنگوني دست از مكر و نيرنگ برنميدارند. پرهيز دادن غليظ و شديد از چپٔروي و هرگونه اقدام عملي براي سرنگوني و پاسكاري سياسي بين سلطنت ديني و سلطنت موروثي همراه با شلاق كش كردن مجاهدين و شوراي ملي مقاومت ايران در همين شمار است. اما از آنجا كه به لحاظ تاريخي بازگشت به سلطنت پيشين نه در فرانسه و روسيه و نه حتي در عراق و افغانستان موضوعيت و جديت ندارد نتيجه عملي اين ترفندها در هر حال حفظ خلافت آخوندي و سلب حق حاكميت و رأي جمهور ملت ايران است» موضوع آنقدر روشن است که حتی روزنامه جمهوری رژیم نیز در تیرماه 97 نوشت: اینهایی که می آیند شعار رضا شاه روحت شاد میدهند از خود رژیم هستند که پاسداران هم حمایتشان میکنند
به این دلیل می‌گوییم که شعار مرگ برستمگر چه شاه باشد چه رهبر، نقطه پایانی بر این بازیهای فریبکارانه‌ی رژیم و وزارت بدنام آن است.

مختصری از کارنامه خانواده پهلوی را، برای نسل جوان، که ممکن است آشنایی نداشته باشند بگویید؟ چگونه روی کار آمدند؟ و وحدت و تضادشان چه بود؟


کلیپ کنفرانس


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha