۱۳۹۸ بهمن ۴, جمعه

قیام ایران :شکنجه بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه در زندان تهران بزرگ



قیام ایران :شکنجه بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه در زندان تهران بزرگ


شکنجه بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه در زندان تهران بزرگ
بر اساس خبرهای دریافتی، شمار زیادی از بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه هم اکنون در زندان تهران بزرگ زیر شکنجه‌های وحشیانه شکنجه گران و ماموران وزارت اطلاعات هستند.
بازداشت شدگان قیام سراسری آبان ماه ۹۸ در این زندان با زدن ضربه به بیضه و ریختن آب جوش بر بدنشان شکنجه شده‌اند.
از طرفی پس از شکنجه با بدنهای مجروح و زخمی در بندهای زندان تهران بزرگ بدون مداوا رها شده‌اند. این زندانیان از حداقلهای حقوقی و بهره‌مندی از حق وکیل محروم هستند.
این معترضان که عموما شامل جوانانی هستند که از بیکاری و فقر به ستوه آمده و برای اعتراض به گرانی بنزین به خیابانها آمده بودند، در این زندان تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.
پیشتر کارشناسان مستقل حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد هشدار داده بودند که پس از سرکوب شدید اعتراضات گسترده در آبان ماه ، احتمال بازداشت هزاران نفر هنوز موجود است و زنگ‌های هشدار را در مورد گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه شدن زندانیان به صدا درآوردند.
پیشترکارشناسان مستقل، که توسط سازمان ملل منصوب شده‌اند، نوشتند: «گزارشها حاکی است که زندانیان گاهی اوقات برای گرفتن اعترافات اجباری، مورد شکنجه قرار می‌گیرند و یا انواع دیگری از بدرفتاری‌ها را تحمل می‌کنند».
در بخشی از بیانیه مشترک کارشناسان سازمان ملل اشاره شده، گروهی از بازداشت‌شدگان که از سوی نیروهای امنیتی مجروح شدند از دریافت خدمات پزشکی محروم‌اند و این افراد در بازداشتگاه‌های شلوغ و پر ازدحام نگهداری می‌شوند.
دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل در اوایل آذرماه اعلام کرده بود که از زمان وقوع تظاهرات گسترده در ماه نوامبر، حداقل ۷۰۰۰ نفر در ایران دستگیر شده‌اند.
این در حالی است که شورای ملی مقاومت ایران آمار دستگیرشدگان قیام آبان ماه مردم ایران را ۱۲ هزار تن ذکر کرده بود.
در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha