۱۳۹۸ دی ۲۲, یکشنبه

کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو زنان وتنها مدال آور زنان ایران د رالمپیک افشا می‌کند



کیمیا علیزاده  قهرمان تکواندو زنان وتنها مدال آور زنان ایران د رالمپیک  افشا می‌کند




کیمیا علیزاده تنها مدال‌آور زنان ایران در المپیک‌ها، با خروج از کشور اعلام کرد، قصد بازگشت به ایران را ندارد.
کیمیا علیزاده دربخشی از نامه‌اش که درپی میاید نوشته: «اجازه دهید آزادانه، هویت سانسور شده‌ام را معرفی کنم. من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.»
کیمیا علیزاده که دارنده سه نشان جهانی و المپیک است می‌گوید: «من برایشان مهم نبودم. ما ابزاریم. فقط مدال‌های فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند، اما همزمان برای تحقیرت می‌گویند: فضیلت زن این نیست که پاهایش را دراز کند.»
اشاره وی به گفته جوادی آملی از مراجع تقلید شیعان است که در درس تفسیر قرآن، درمورد زنان رزمی‌کار ایرانی گفته بود: «فضیلت زن در این نیست که زن و دختر ما برود پایش را دراز کند و یک کسی را بزند و برای ما مدال بیاورد، فأین تذهبون، به کجا داریم می‌رویم.»
هادی ساعی عضو پیشین شورای شهر تهران در انتقاد به خروج کیمیا علیزاده، به خبرگزاری حکومتی فارس گفته بود: «نمی‌دانم چرا یک مرتبه یادشان می‌آید مهاجرت کنند و لذت آنجا بیشتر از عزت ایران برایشان اهمیت دارد. به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص محسوب می‌شود.»
کیمیا علیزاده در پاسخ به او نوشته: «آقای ساعی! من آمدم تا مثل شما نباشم و در مسیری که شما پیش رفتید قدم برندارم. من در صورت تقلید بخشی از رفتارهای شما، بیش از شما می‌توانستم به ثروت و قدرت برسم. من به این‌ها پشت کردم. من یک انسانم و می‌خواهم بر مدار انسانیت باقی بمانم.»
کیمیا علیزاده هادی ساعی عضو پیشین شورای شهر تهران را «زن ستیز» نامیده و نوشته است: «همیشه فکر می‌کردید کیمیا زن است و زبان ندارد! روح آزرده من در کانال‌های آلوده اقتصادی و لابی‌های تنگ سیاسی شما نمی‌گنجد. من جز تکواندو، امنیت و زندگی شاد و سالم درخواست دیگری از دنیا ندارم.»
کیمیا علیراده شش رکورد تاریخی برای تکواندو و ورزش زنان ایران بجا گذاشته: اولین دختر طلایی در تکواندوی نوجوانان جهان، اولین طلای همه ورزش‌ها در المپیک نوجوانان، اولین زن مدال‌آور در تکواندوی جهان، اولین زنی که روی سکوی المپیک رفت، جوان‌ترین مدال آور ایران در تاریخ المپیک و برنده اولین نقره جهانی تکواندوی زنان ایران.
کیمیا علیزاده خطاب به مردم نوشته: «من نمی‌خواستم از پله‌های ترقی که بر پایه فساد و دروغ بنا شده بالا بروم. کسی به اروپا دعوتم نکرده و در باغ سبز به رویم باز نشده. اما رنج و سختی غربت را بجان می‌خرم چون نمی‌خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی عدالتی و چاپلوسی بنشینم



در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha