۱۳۹۸ دی ۲۰, جمعه

سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : سقوط هواپیما؛ حلقه‌ای دیگر از زنجیره سرنگونی



سایت سازمان مجاهدین خلق ایران - سخن روز : سقوط هواپیما؛ حلقه‌ای دیگر از زنجیره سرنگونی


بامداد روز چهارشنبه هنوز جهان در تب و تاب اخبار موشک‌پرانی رژیم آخوندی به پایگاههای آمریکایی بود که حوالی ساعت ۶ بامداد خبر سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران با ۱۷۶قربانی همه را در بهت فرو برد. اگر حملهٔ موشکی رژیم با آن‌همه تبلیغات و سر و صدا پوچ از آب در آمد و به‌قول کیهان خامنه‌ای از دماغ دشمن یک قطره خون هم جاری نشد، اما در عوض یک هواپیمای مسافربری هدف موشکهای زمین‌ به‌ هوای سپاه پاسداران قرار گرفت و نحوست جنازهٔ سردژخیم قاسم سلیمانی دامن انسانهای بی‌گناه را گرفت.

تقلای مذبوحانه برای توجیه سقوط هواپیما

رژیم آخوندی ابتدا و قبل از هر گونه تحقیقی سقوط هواپیما را ناشی از نقص فنی اعلام کرد. اما کارشناسان و خلبانهای مجرب، تأکید کردند دچار شدن هواپیما به نقص فنی در آسمان، آن هم مدت کوتاهی پس از پرواز(۴دقیقه) نمی‌تواند علت سقوط باشد. چرا که اگر بر اثر نقص فنی یک یا حتی دو موتور هواپیما از کار بیفتد یا آتش بگیرد، باز هم خلبان می‌تواند آن را به سلامت فرود آورد و نقص فنی هرگز به قطعه‌قطعه شدن هواپیما در آسمان منجر نمی‌شود. به‌ویژه در این حادثهٔ سقوط هواپیما هیچ مکالمه‌ای بین خلبان و برج مراقبت صورت نگرفته و حادثه کاملاٌ ناگهانی صورت گرفته است.
نکتهٔ بسیار مشکوک دیگر این است که وزیر راه و شهرسازی رژیم اعلام کرد جعبه سیاه هواپیما به شرکت سازنده آن یا کشور دیگری تحویل داده نخواهد شد و در ایران مورد بررسی قرار گرفته و خوانده می‌شود. حال آن که جعبهٔ سیاه توسط شرکت سازندهٔ هواپیما(بوئینگ) کدگذاری شده و قابل خواندن است.
این موارد مشکوک و بسیاری شواهد مشکوک دیگر با انتشار خبری پاسخ پیدا کرد. «یک مقام پنتاگون، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا و یک مقام اطلاعاتی عراق به نیوزویک گفتند هواپیمای اوکراینی که درست در بیرون از تهران سقوط کرد، توسط سیستم موشک ضدهوایی مورد اصابت قرار گرفته است».(سایت نیوزویک ۹ژانویهٔ ۲۰۲۰)
این مقامات گفتند یقین دارند که هواپیما بر اثر ۲موشک سرنگون شده است. آنها از روی روشن و خاموش شدن رادارها در منطقه و آثار اشعهٔ مادون قرمز مربوط به شلیک ۲موشک که توسط ماهوار‌ه‌ها ثبت شده،‌ به یقین رسیده‌اند. بنا‌ به این گزارشها بر روی قطعات هواپیما آثار اصابت موشک دیده شده و این مقامات گفتند بر این باورند که هواپیما توسط یک موشک زمین‌ به هوای ساخت روسیه به نام تور-ام ۱ منهدم شده است.
این اعلام ساعتی بعد مورد تأیید مقامات دولت کانادا قرار گرفت. آنها که پیش از این به‌دلیل حضور دهها کانادایی در میان قربانیان خواستار اعزام هیات تحقیق به ایران شده بودند، بر این خواستهٔ خود پای فشردند.
دولت اوکراین نیز که هواپیما متعلق به خطوط هوایی این کشور است، خواستار اعزام یک کارگروه برای بررسی این سانحه شده است. اما رژیم تاکنون به هیچ‌یک از این خواسته‌ها پاسخ نداده است.
یک نکتهٔ عجیب این است که رژیم که ساعاتی پیش اقدام به موشک‌پرانی به سوی پایگاههای آمریکا در عراق کرده و در واقع یک جنگ را کلید زده بود ،چرا و چطور برخلاف روال معمول شناخته شده در همهٔ دنیا، پروازهای غیرنظامی را به‌حالت تعلیق در نیآورده بود؟

آثار هرج و مرج یک نظام در حال سقوط

این نخستین‌بار نیست که مردم ایران قربانی آشفتگی و هرج و مرج این رژیم قرون‌وسطایی می‌شوند. در واقع هیچ‌یک از شهروندان ایران چه در زمین، چه در آسمان، چه در دریا و چه حتی در خانه‌های خود از فجایعی که مسبب آن این رژیم است، در امان نبوده و نیستند. اما رژیم تاکنون به هیچ‌ هیأت تحقیقی اجازهٔ بررسی حتی یکی از این فجایع متعدد را نداده است. اما این‌بار وضع متفاوت است. قربانیان تنها محدود به شهروندان بی‌پناه ایرانی نیستند. این‌بار پای چندین کشور در میان است و این بحران ابعاد بین‌المللی یافته و رژیم هرگز از آن خلاصی ندارد.
این را هم باید یادآوری کرد که همهٔ دیکتاتوریهای در حال سقوط در مرحله پایانی کار خود به‌طور قانونمند با این بحرانها که زائیدهٔ شرایط درهم‌ریختهٔ یک نظام در حال ریزش است روبه‌رو می‌شوند. رخدادهایی که هر کدام یک جهش به روند سرنگونی می‌دهند.
شایان ذکر است که خانم مریم رجوی در رابطه با این فاجعه به‌خاطر جان‌باختن مسافران بیگناه در شلیک رژیم به هواپیمای اوکراینی، روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد.
خانم مریم رجوی افزود: «خامنه‌ای زورش به آمریکا نمی‌رسد اما در شلیک و هدف قرار دادن مردم ایران در زمین و هوا، دست باز دارد. خامنه‌ای به‌جای آمریکا از مردم ایران انتقام سخت گرفت و اکنون به تهدید مجاهدین در آلبانی روی آورده است».

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha