۱۳۹۸ دی ۱۸, چهارشنبه

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بر فراز تهران با ۱۷۹کشته / تسلیت مریم رجوی





سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بر فراز تهران با ۱۷۹کشته / تسلیت مریم رجوی


فاجعه سقوط هواپیمای مسافری صبح امروز در که باعث از دست رفتن جان ۱۸۰انسان بی‌گناه از جمله ۱۴۸تن از هموطنان‌مان از پیر و جوان و کودک شد، قلوب همه ما را جریحه‌دار کرد. به همه بازماندگان و بستگان قربانیان تسلیت می‌گویم و برای آنها صبر آرزو میکنم

۱۲۸ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند



خبرگزاری رویتر، از کیف در گزارشی نوشت: سفارت اوکراین در ایران علت نقص فنی موتور هواپیما که ابتدائا بعنوان علت سقوط یک هواپیمای اوکراین در حومه تهران گفته شده بود را منتفی کرد.
اولیکسی هونچاروک نخست وزیر اوکراین در بریفینگی در  شهر کیف در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا هواپیما با اصابت موشک سقوط کرده، پاسخ داد نسبت به هرگونه گمانه زنی بایستی خودداری کرد تا اینکه نتیجه تحقیقات معلوم شود.
اولیکسی هونچاروک همچنین گفت اوکراین پرواز در فضای ایران را از ۹ژانویه ممنوع کرده است.

  • در تهران شایعه است که هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در فرودگاه خمینی ملعون سقوط کرد و ۱۶۸مسافر آن همگی کشته شدند به اشتباه هدف پدافند ترسان سپاه در منطقه فرودگاه قرار گرفته است.


یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین ساعت ۶صبح امروز چهارشنبه ۶دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه خمینی ملعون در محمود آباد شهریار با ۱۷۹سرنشین سقوط کرد.

این هواپیما، از تهران عازم کی‌یف، پایتخت اوکراین بوده است. وزارت‌خارجه اوکراین اعلام کرد تمامی سرنشینان و خدمه این هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: اجساد سرنشینان هواپیما تقریباً متلاشی شده‌اند و با توجه به وضعیت سقوط، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است.


تلویزیون العربیه الحدث گفت: رسانه‌های اوکراینی می‌گویند اکثر سرنشینان هواپیما ایرانی بوده‌اند.
از سوی دیگر پایگاه اینترنتی دیلی میل انگلستان از قول برخی کارشناسان نوشته است این هواپیما به احتمال زیاد از طرف پدافند هوایی رژیم ایران مورد اصابت موشک قرار گرفته است، کما این‌که فیلمهای رسیده از لحظه سقوط نشان می‌دهد که هواپیما قبل از سقوط به‌ناگهان در آسمان آتش گرفته است.

خبرگزاریهای حکومتی نوشتند ۱۴۷ایرانی در حادثه سقوط هواپیما کشته شدند.

رئیس سازمان اورژانس رژیم گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای ۱۷۹مسافر و خدمه بود که ۱۴۷مسافر ایرانی و ۳۲مسافر نیز غیرایرانی بوده‌اند.
 

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha