۱۳۹۸ دی ۱۸, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - چهارشنبه ۱۸دیماه۹۸



مروری بر رسانه‌های حکومتی - چهارشنبه ۱۸دیماه۹۸



در روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه ۱۸دیماه۹۸ خبری از موشک‌پرانی رژیم به عراق نبود. فقط سایت روزنامهٔ جوان اطلاعیه سپاه پاسداران رژیم را منتشر کرده و تحت عنوان «انتقام سخت آغاز شد» و«حملات سنگین موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد» یک کلیپی را گذاشته و زیرش نوشته فیلمهای اولیه شلیک موشک‌ها. که در این این کلیپ ها صدای گزارشگر رژیم شنیده می‌شود که می‌گوید اینها مربوط به مهر ۹۷ است. این اقدام مضحک از چشم هموطنان پنهان نمانده و در شبکه‌های اجتماعی از این اقدام رژیم تحت عنوان «انتقام سخت از بیابانهای عراق» اسم برده بودند و بر نیاز رژیم بر قدرت‌نمایی و ادعای گرفتن انتقام خون پاسدار به هلاکت رسیده قاسم سلیمانی دست گذاشته‌اند.
همین فضا را هم در روزنامه‌های امروز رژیم می‌شود دید. که البته به‌صورت بحرانهای مختلف دیده می‌شود. نیاز شدید به انتقام جویی برای جلوگیری از ریزش بیشتر نیروهای وحشت‌زده و این‌که کاری کنند که در ادامه بدتر نشود. این نیاز به دود و دم و وحشت از عواقب یک اقدام جدی در روزنامه‌های جناحهای مختلف رژیم دیده می‌شود.
سایت حکومتی اعتماد در مطلبی با عنوان انتقام سخت نوشته است« آیا تضمینی برای محدود بودن مقابله به مثل وجود دارد یا آن که پیش‌بینی قطعی بر ادامه ماجرا و جنگ خواهد بود؟
این طور نباشد که بگوییم واکنش نشان می‌دهیم و طرف می‌ترسد و پاسخ نمی‌دهد ولی بعد که پاسخ داد، بگوییم اینجا را پیش‌بینی نکرده بودیم چون بعد از آن مجبوریم ادامه دهیم.

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلب خود با عنوان «مراقب باشیم که ترامپ و موتلفانش به اهداف جنگ‌طلبانه خود نرسند» با حمله به کسانی که در حاکمیت دنبال انتقام سخت هستند به تهدید قیام و واکنش مردم اشاره کرده و نوشته است «نباید فراموش کرد که مهم‌ترین عامل حفظ این وحدت و یکپارچگی، توجه به شکاف‌های داخلی است که راه ترمیم آن، تقویت رفتارها و اقدامات و اصلاح شیوه‌های حکمرانی است که جامعه را نسبت به آینده نگران و ناامید و نسبت به کارآمدی حاکمیت بی‌اعتماد می‌کند».

روزنامهٔ حکومتی رسالت از باند مؤتلفه بر نیاز نظام به « انتقام سخت» تأکید کرد و به‌نقل از منصور حقیقت پور عضو پیشین کمیسیون امنیت مجلس رژیم نوشت :«با تمام قوا و استفاده از هر روش ممکن به مرکز ثقل آمریکا ضربه زده و پس‌ ازآن هم اگر کشوری به‌عنوان‌ مثال مانند بحرین نقطه‌ای از کشور را زد باید اقدامی سخت علیه آن مقرر کنیم». نماینده سابق مجلس در پایان خاطرنشان کرد که برای این‌که چنین شرایطی تثبیت شود و به قوت فعلی خود باقی بماند نیاز است حمایت‌های همه‌جانبه از دیپلماسی جهادی و نیروهای قدس که مجری دیپلماسی جهادی است محقق شود».

در روزنامه‌های هم‌سو با روحانی بیشتر حول این کوک هستند که بگویند انتقام سخت همان مصوبهٔ پارلمان عراق است که حکم اخراج نیروهای خارجی را داده و این ضربه سنگینی است. و خلاصه علناً از بروز جنگ ابراز وحشت می‌کنند. همین‌طور اعتراف به فضای انفجاری جامعه،و رو در رو با اقدامات رژیم در تقویت نیروی تروریستی قدس هم دیده می‌شود
روزنامهٔ ایران ارگان دولتی روحانی نوشته است: «اولین قانون وضع شده تاریخ ایران بر اساس «سه فوریت»، سهم برداشتن اولین قدم عملی برای «انتقام سخت» شد، بی‌آن که تصویب آن در مجلس حتی یک رأی مخالف داشته باشد». این روزنامه در ادامه به‌نقل از لاریجانی رئیس مجلس رژیم افزوده «باید پاسخ خون حاج قاسم سلیمانی این باشد که نیروهای آمریکا از منطقه فرار کنند و به جای دیگری بروند. این گام را مجلس عراق برداشت».

روزنامه حکومتی جهان صنعت اظهارات ناصر ایمانی از مهره‌های خامنه‌ای را درج کرده که در مورد مصوبهٔ مجلس آخوندی برای تخصیص ۲۰۰میلیون یورو به نیروی تروریستی قدس از جمله نوشته است«... برخی هم انتقاد دارند که این مبلغ زیاد است... تمام کشورهای دنیا که ارتش بزرگ دارند نیز بودجه‌های سنگینی به آنان تعلق می‌گیرد و(آنها) فعالیت خارج از مرزها برای حفظ امنیت دارند منتها آنان وقتی هزینه می‌کنند کسی انتقادی نمی‌کند اما در داخل وقتی برای فعالیت‌های نظامی خارج از مرزها هزینه می‌شود جنجال به همراه دارد».

روزنامه‌های امروز به آثار ضربه مهلک هلاکت پاسدار سلیمانی اشاره کرده‌اند به تشدید بحرانهای درونی رژیم و کشمکشها بر سر سیاست‌های داخلی و منطقه‌یی اعتراف کرده‌اند از پیامدهای به هلاکت رسیدن سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس و بی‌آیندگی نظام ابراز نگرانی کرده‌اند. من چند نمونه را انتخاب کرده‌ام که گویای گوشه‌یی از بحرانهای درونی رژیم بعد از مرگ پاسدار سلیمانی است:

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در مطلب خود با عنوان: «آیا این است انتقام؟» نوشته است« فریاد انتقام سر می‌دهند ولی به‌جای ترامپ، خودی‌ها را نشانه می‌روند...، در رسانه ملی و خارج از آن بر سر جریان سیاسی رقیب فریاد می‌زنند و حتی تهدید به حذف فیزیکی این و آن می‌کنند». این روزنامه در ادامه به ابعاد ضربه به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی اذعان کرده و افزوده است: «اگر چه شعار داده می‌شود که «ایران پر از حاج قاسمه». صرف بیان یک احساس است و مگر زمان بهشتی همین شعار داده نمی‌شد؟ آیا در این ۴۰سال کسی مثل بهشتی پیدا شد؟».

روزنامه حکومتی جهان صنعت: نباید در دام دشمنان افتاد. نباید خاطره حمله به کنسولگری و سفارت عربستان در مشهد و تهران تکرار شود که اقدام نسنجیده حمله به سفارت و کنسولگری عربستان، متأسفانه شرایط بین‌المللی را عملاً به یک ضربه به ایران تبدیل کرد به‌طوری که هم‌چنان پس از چهار سال، شاهد زیانهای سرسام‌آور آن در صحنه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی هستیم...بزرگترین سلاح ما برای انتقام گیری سخت، می‌تواند بسیج افکار عمومی دنیا باشد.

روزنامه حکومتی جهان صنعت: تلخی ترور قاسم سلیمانی چنان بود که همه تلخی‌های قبل از آن هم‌چون ناآرامی‌های آبان را شست و برد. همین شد که شاهد بودیم بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب که پیش‌تر گمان می‌رفت با مجموعه حاکمیت زاویه پیدا کرده‌اند، طرف خود را انتخاب کرده و ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در صف نظام ایستادند.



در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha