۱۳۹۸ دی ۱۷, سه‌شنبه

ایران - شلیک موشک توسط سپاه پاسداران از داخل ایران به پایگاههای آمریکایی عین الاسد و اربیل در عراق



شلیک موشک توسط سپاه پاسداران از داخل ایران به پایگاههای آمریکایی  عین الاسد و اربیل  در عراق


مقام‌های آمریکایی به شبکه‌ سی‌ان‌ان گفته‌اند که تاکنون هیچ تلفاتی از نیروهای آمریکایی گزارش نشده ولی ارزیابی‌ها ادامه دارد.

 ان بی سی: بیش از ۲دوجین موشک به پایگاه هوایی آمریکا در انبار عراق شلیک شده است. پنتاگون گفت موشکها از ایران شلیک شده است. 
 بیانیه پنتاگون: بیش از ۱۲موشک بالستیک علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق شلیک شده است. موشکها از ایران شلیک شدند ما خسارات اولیه را ارزیابی می کنیم. پایگاهها در آماده باش بالا بوده‌اند. ما پاسخ مناسب به این را ارزیابی می‌کنیم تا اقدام لازم برای حفاظت و دفاع از پرسنل و دوستان را انجام دهیم.
وزارت دفاع آمریکا تایید کرده است که پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و یک پایگاه دیگر در اربیل هدف حملات موشکی سپاه پاسداران قرار گرفته است.
به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران مشاور مطبوعاتی کاخ سفید گفت:  ما در مورد گزارشهای حملات به تأسیسات‌ آمریکا مطلع هستیم. رئیس جمهور توجیه شده است و وضعیت را از نزدیک رصد می کند و با تیم امنیت ملی خود در حال مشورت است.
فاکس نیوز گفت:‌   موشکها از نوع کروز هستند و سپاه پاسداران مسئولیت حمله را به عهده گرفته است.   انتظار حمله تلافی جویانه از سوی رژیم ایران می‌رفت. ولی توسط نیروهای نیابتی. عجیب این است که این حملات از داخل ایران صورت گرفته است.  آمریکا ۵هزار نیرو در منطقه دارد  و نیروی هوایی آمریکا در منطقه قابل توجه است.
خبرنگار فاکس نیوز از بغداد گفت: در گزارش حمله رژیم ایران گفته می‌شود که موشکها از نوع بالستیک زمین به زمین است و به پایگاههایی شلیک می‌شود که در آن نیروهای آمریکایی مستقر هستند.
خبرنگار تلویزیون سی ان ان گفت: مقامهای عراقی گفته‌اند که  ۱۰موشک به پایگاه هوایی آمریکا در عراق (عین الاسد) اصابت کرده است.
تلویزیون الحدث به نقل از مقامهای آمریکایی گفت ایالات متحده قصد دارد همان نقاطی که موشک از آن شلیک شده، هدف  قرار دهد.
تلویزیون الحدث: به گفته شاهدان، دو موشک در اطراف پایگاه عین الاسد و به خانه‌های شهروندان اصابت کرده است. اکثر موشکها توسط دفاع موشکی پایگاه عین الاسد در هوا منفجر شده‌اند.

خبر حمله موشکی

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس از شلیک موشک توسط سپاه پاسداران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق به نام عین‌الاسد خبر داد.
تلویزیون العربیه الحدث شمار این موشکها را ۱۴فروند گزارش کرده است.
خبرنگار تلویزیون سی ان ان گفت: مقامهای عراقی گفته اند که  ۱۰موشک به پایگاه هوایی آمریکا در عراق (عین الاسد) اصابت کرده است.
سپاه پاسداران با انتشار بیانیه یی حمله موشکی به پایگاه عین الاسد تأیید کرد.
تلویزیون فاکس نیوز: موشکها از نوع کروز هستند و سپاه پاسداران مسئولیت حمله را به عهده گرفته است. رئیس جمهور دونالد ترامپ در این مورد بریف شده است.
فاکس نیوز: گفته شده است که انتظار حمله تلافی جویانه از سوی رژیم ایران می رفت. ولی توسط نیروهای نیابتی. عجیب این است که این حملات از داخل ایران صورت گرفته است.

آمریکا ۵هزار نیرو در منطقه دارد  و نیروی هوایی آمریکا در منطقه قابل توجه است.
تلویزیون الحدث به نقل از مقامهای آمریکایی گفت ایالات متحده قصد دارد همان نقاطی که موشک از آن شلیک شده، هدف  قرار دهد.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha