۱۳۹۸ بهمن ۱۰, پنجشنبه

مایک پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی با دومینیک راب: رژیم ایران هم‌چنان بزرگترین حامی تروریسم است



مایک پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی با دومینیک راب: رژیم ایران هم‌چنان بزرگترین حامی تروریسم است



مایک پمپئو پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸ در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان در لندن گفت:‌ «رژیم ایران هم‌چنان بزرگترین حامی تروریسم است. ما مطمئن هستیم کاری که ایالات متحده انجام داده تا فشار فوق‌العاده‌ای بر اقتصاد آنها وارد کند، توانایی آنها را برای آسیب رساندن به‌دیگران از جمله در همین انگلستان کاهش داده است. رژیم ایران کارزارهای ترور را در سراسر اروپا پیش برده است. همه فجایع بشردوستانه در سوریه توسط سران رژیم ایران دامن زده می‌شود. محروم کردن آنها از پول، راه درست رو به جلو است تا وادارشان کنیم تصمیم های سختی بگیرند».

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان گفت: «شما به‌ رفتار رژیم ایران در مسأله هسته‌یی یا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده یا رفتار با دوتابعیتی‌ها نگاه کنید، آنها گام به‌گام از موازین جامعه بین‌المللی فاصله می‌گیرند. به‌همین دلیل باید به‌خاطر این رفتار مورد حسابرسی قرار بگیرند. در حال حاضر با رژیم ایران چالش عظیمی وجود دارد... رژیم ایران در رابطه با مسأله هسته‌ای، در مورد حمایت از تروریسم و رفتار انزجار‌آور با دوتابعیتی‌های آمریکایی، بریتانیایی و بسیاری دیگر ما باید آنها را مورد حسابرسی قرار دهیم».


مایک پمپئو گفت: «اهداف نهایی انگلستان و آمریکا بسیار به‌هم نزدیک است. ما آن را ۱۲ماده می‌نامیم. مطابق این ماده‌ها شما شهروندان کشورهای دیگر را به‌گروگان نمیگیرید. شما دست به‌ترور و کارزارهای سوءقصد نمی‌زنید. شما نیروهای نیابتی در سراسر منطقه را پشتیبانی نمی‌کنید تا منطقه را بی‌ثبات کنید.
مواردی وجود دارد که اصلاً نیاز به‌ مذاکره ندارد و رژیم ایران باید تصمیم بگیرد و عمل کند. تأمین مالی حزب‌الله را در سراسر جهان و نه فقط در لبنان و سوریه، بلکه در آمریکای جنوبی متوقف کنید.. تحریک تروریسم در افغانستان را متوقف کنید. فراهم کردن تسلیحات پیشرفته برای شبه‌نظامیان شیعه عراقی را متوقف کنید. سامانه‌هایی که می‌تواند موشک‌هایی به‌سمت پنج درصد عرضه انرژی جهان پرتاب کند، جمع کنید. توقیف کشتی‌ها در تنگه هرمز را متوقف کنید. اینها مواردی است که هیچ مذاکره‌ای نیاز نیست. فقط انجام دهید... اگر رژیم ایران تصمیم نگیرد، امیدواریم مردم ایران آنها را وادار کنند که تصمیم بگیرند تا ایران به‌نقطه‌ای برسد که بتواند مجدد به‌جامعه کشورها برگردد.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید