۱۳۹۸ بهمن ۱۰, پنجشنبه

گزیده مهمترین اخبار24 ساعت گذشته




گزیده مهمترین  اخبار24 ساعت گذشته 

دیدار خانم کروئه مازی رئیس جنبش سوسیالیست آلبانی از اشرف۳چهارشنبه نهم بهمن ماه (۲۹ژانویه ۲۰۲۰) خانم مونیکا کروئه مازی، همسر رئیس‌جمهور آلبانی و ر‌ئیس جنبش سوسیالیست از اشرف۳ دیدار و با مریم رجوی، دیدار و گفتگو کرد.
مریم رجوی ضمن خیرمقدم به‌ خانم کروئه مازی و هیات همراه ایشان و با قدردانی از میهمان‌نوازی مردم آلبانی گفت: برای مجاهدین و مقاومت ایران مایه خوشوقتی است که از حمایت فراحزبی در آلبانی برخوردارند. امروز مردم ایران در یک نقطه‌عطف تاریخ خود قرار دارند. قیامهای آبان و دی یک بار دیگر نشان داد که مردم ایران به‌ویژه جوانان و کانون‌های شورشی مصمم هستند به‌دیکتاتوری دینی با همه جناح‌های آن پایان دهند. آنها برای دستیابی به‌آزادی حاضر به‌پرداخت هر بهایی هستند و تردیدی نیست که ایران آزاد خواهد شد.
گزیده اخبار
طرح صلح فلسطین و موضعگیری محمود عباس رهبر فلسطین
محمود عباس، طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه را رد کرد وگفت این طرح قویا به سود اسرائيل است.
ترامپ در سخنانش که روز سه شنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: من نامه‌یی به پرزیدنت عباس دادم که سرزمینی به دولت فلسطین اختصاص داده می‌شود و می‌تواند با اسراییل مذاکره نماید.
طرح صلح فلسطین
نخست وزیر آلبانی در پناه دادن به مجاهدین مصمم است
سایت آلبانین دیلی نیوز در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰  به نقل از نخست وزیر ادی راما نوشت؛ ادی راما روز چهارشنبه تضمین داد که آلبانی رویکرد خود نسبت به مجاهدین ایران را تغییر نخواهد داد و گفت که پناه دادن آنها بر مبنای یک عملیات بشردوستانه انجام شده است.
معلمان معترض خراسانی به ۴۱ سال زندان محکوم شدند
معلمان معترض خراسانی در بیدادگاه‌های نظام آخوندی به ۴۱ سال زندان محکوم شدند. برپایه‌ی آخرین گزارش‌ها اطلاعات بدنام آخوندی برای هفت معلم زحمتکش خراسان شمالی پرونده‌ای ٢٠٠٠ صفحه‌ی را در پنج جلد و با اتهامات آخوند ساخته، سر هم کرده و دادگاه عمومی و باصطلاح انقلاب فرهنگیان معترض را به ۴١ سال حبس محکوم کرده است.
معلمان معترض خراسانی به ۴۱ سال زندان محکوم شدند
دو تن از مجروحین قیام آبان ماه جان خود را از دست دادند
گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که؛ دوتن از مجروحین قیام آبان ماه مردم ایران، به نام‌های محمد ملکی و امیر (شاهپور) اوجانی، که در اعتراضات آبان‌ماه امسال بر اثر شلیک گلوله ماموران امنیتی مجروح شده بودند، جان خود را از دست داد.
دو تن از مجروحین قیام آبان ماه جان خود را از دست دادند
واکنش‌های بین‌المللی به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه
بدنبال طرح دونالد ترامپ رهبران جهان به پیشنهاد راه حل دوکشوری با شهرک سازی های اسرائیلی واکنش نشان دادند.
رهبران فلسطینی گفتند؛ آنها برای حضور در مذاکرات دعوت نشده بودند و پیشاپیش این طرح را رد کردند.
تجمع اعتراضی کارگران در اهواز، ماهشهر، بندرلنگه
تجمع اعتراضی کارگران شهرداری منطقه یک اهواز امروز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه در اعتراض به مطالبات معوقه خود مقابل ساختمان شورای اسلامی کلانشهر اهواز برگزار شد.
صبح امروز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه، اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر خمینی در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها، برای یازدهمین روز متوالی ادامه داشت.
فشار بر روی خانواده‌های شهدای قیام آبان ، او را «رهگذر معرفی کنید»
جنایتکاران حاکمیت آخوندی از خانواده یکی از شهدای قیام سراسری آبان ماه خواستند او را «رهگذر» معرفی کنند.
فشار بر روی خانواده‌های شهدای قیام آبان او را «رهگذر معرفی کنید»
علی‌اکبر صالحی و سازمان انرژی اتمی ایران در لیست تحریم‌های آمریکاوزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ‍۱۳۹۸ سازمان انرژی اتمی ایران و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی را تحریم کرد.
ارسال کالاهای انسان ‌دوستانه برای بیماران ایرانی از طرف وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که نخستین تراکنش های مالی مربوط به بیماران ایرانی از طریق یک کانال مالیامور انسانی در سوئیس، انجام شد.
ارسال کالاهای انسان ‌دوستانه برای بیماران ایرانی
گزیده اخبار پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۸
مایک پمپئو در کنفرانس مشترک مطبوعاتی وزیرخارجه انگلستان در لندن:‌ رژیم ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم است.وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران کارزارهای ترور را در سراسر اروپا پیش برده است. همه فجایع بشردوستانه در سوریه توسط سران رژیم ایران دامن زده می‌شود.
مایک پمپئو: اهداف نهایی انگلستان و آمریکا بسیار به هم نزدیک است. ما آن را ۱۲ماده می‌نامیم. مطابق ۱۲ماده رژیم ایران نباید شهروندان کشورهای دیگر را به گروگان بگیرد، دست به ترور بزند و نیروهای نیابتی در سراسر منطقه را پشتیبانی کند.
وزیر خارجه آمریکا:‌ رژیم ایران باید تأمین مالی حزب‌الله را در سراسر جهان و نه فقط در لبنان و سوریه متوقف کند. تحریک تروریسم در افغانستان را متوقف کند. فراهم کردن تسلیحات پیشرفته برای شبه‌نظامیان شیعه عراقی را متوقف کند.
وزیر خارجه انگلستان: رژیم ایران به‌خاطر فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده و حمایت از تروریسم باید مورد حسابرسی قرار بگیرد.
فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق درباره تظاهرات جمعه ۱۱بهمنپیام ما در تظاهرات ۳۱ژانویه به‌ جامعه بین‌المللی است که از چهار ماه پیش تاکنون در مورد سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز سکوت کرده است.
پلاکاردهایی به‌ زبانهای مختلف جهان با این مضمون بلند کنید: مردم عراق که برای کسب آزادی از خانه‌هایشان خارج شده‌اند با سرکوب شبه‌نظامیان وابسته به‌ دولت اشغالگر مواجه می‌شوند.
روز ۳۱ژانویه تمامی دیدگان جهان به‌ شما می‌نگرند، پس صدایتان مبنی بر رد اشغال رژیم ایران و هر آنچه که به‌ افراد سیاسی و شبه‌نظامیان و احزاب ارتباط دارد، بلند کنید، تا این‌که جامعه بین‌المللی بدانند، که ما برای کسب آزادی از خانه‌هایمان خارج شده‌ایم و نه بر اساس توهمات فاسدین که این تظاهرات برای اصلاح است، بنابراین فساد احزاب قابل اصلاح نیست. بلکه باید سرنگون شوند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید