۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

گزیده اخبار شنبه ۲۸ دی ماه ۹۸



گزیده اخبار شنبه ۲۸ دی ماه ۹۸

اسامی جدید ۲۰تن ديگر از شهيدان قيام سراسری آبان ماه
شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه شماره ۶۹ در روز جمعه ۲۷ دی ماه اسامی ۲۰ تن  دیگر از شهدای سرفراز قیام آبان ماه مردم ایران را انتشار داد. تاكنون اسامی ۷۲۴تن از شهيدان سرفراز قيام آبان منتشر شده است. در اطلاعیه امروز شورا آمده است؛ اين در حالی است كه رژيم آخوندی به‌رغم گذشت بيش از ۲ماه از قيام آبانماه و برغم فراخوانهای داخلی و بين‌المللی، در وحشت از عواقب جنايت عليه بشريت همچنان از اعلام شمار شهيدان، مجروحان و دستگيرشدگان كه در زندانهای مختلف تحت شكنجه‌های وحشيانه برای شركت در شوهای تلويزيونی هستند، خودداری می‌كند.
اسامی ۱۳ شهید دیگر از قیام آبان ماه مردم ایران اعلام شد
تجمع بازنشستگان بیمارستان موسوم به خمینی کرجروز شنبه ۲۸ دیماه ۹۸ بازنشستگان بیمارستان  موسوم به خمینی کرج  در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات حقوق‌سان از سال ۹۶ و سنوات خدمت از سال ۹۷ در مقابل دادستانی رژیم در مرکز استان تجمع کردند.
کارگران شایگان مهر آپادانا مریوان تجمع اعتراضی برگزار کردند
کارگران شایگان مهر آپادانا مریوان امروز شنبه ۲۸ دی ماه نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگران شاغل در جلوی ساختمان استانداری کردستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران معترض بدنبال درخواست و پیگیری مطالبات معوقه خود در این شرکت ناچار به تجمع جلوی ساختمان استانداری کردستان برای رسیدن به مطالبات صنفی خود شدند.
کارگران شایگان مهر آپادانا مریوان تجمع اعتراضی برگزار کردند
زلزله 
۳.۶ ریشتری میمه در شهرستان دهلران را لرزاند
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) امروز شنبه ۲۸ دی ماه بخش میمه زرین آباد از توابع شهرستان دهلران در استان ایلام را لرزاند.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۰ و پنج دقیقه و پنج ثانیه شنبه ۲۸ دی ماه ثبت شده است.
استقرار سیستم رادار پیشرفته فرانسه در خلیج‌فارس برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایرانارتش فرانسه اعلام کرد که این کشور یک سیستم رادار پیشرفته در مرزهای شرقی عربستان سعودی و در نزدیکی ایران مستقر می‌کند. استقرار این سیستم رادار در حالی است که چند ماه پیش، فرانسه به همراه دیگر قدرتهای غربی رژیم ایران را به دست داشتن در حملات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد. پس از آن، وزیر دفاع فرانسه در نوامبر گذشته به بحرین رفت و از استقرار یک سیستم رادار هشداردهنده نسبت به حملات هوایی در خلیج‌فارس خبر داد.
ادامه تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش به ایرانپس از جنایت سپاه پاسداران در سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی، لوفت‌هانزا و آسترین ایرلاینز دو شرکت‌های هواپیمایی آلمان و اتریش تعلیق پروازهای خود به مقصد تهران را تا ۲۸مارس (۹فروردین) تمدید کردند. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا شنبه گذشته ۲۱ دی ۹۸ به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده بود تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان ایران خودداری کنند.
گزیده اخبار شنبه ۲۸ دی ماه ۹۸ساقط کردن هواپیمای مسافربری توسط سپاه  و سقوط صنعت گردشگری کشوررسانه‌های حکومتی از کاهش چشمگیر و لغو قریب به اتقاق تورهای کشورهای غربی خبر داده‌اند. سرنگونی هواپیمای اوکراینی ابعاد گسترده‌ای در سیاست و اقتصاد کشور برجای می‌گذارد که در حال حاضر تازه ترکشهای اولیه آن را احساس می‌شود.  خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی نوشته است تمامی تورهای بلوک غرب که قصد سفر به ایران را داشتند، سفر خود را لغو یا به تعویق انداختند. تورهای ورودی از آمریکا و کانادا ۱۰۰ درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه ۸۰ درصد، تورهای ورودی از اروپا ۶۰ درصد و تورهای ورودی آسیا ۶۰ درصد سفرهای خود به ایران را لغو کرده‌اند.
نخست وزیر کانادا از رژیم آخوندی خواست به خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی که با موشکهای سپاه پاسداران سقوط کرد غرامت بپردازد
کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به علت نبودن امنیت در ایران، رژیم آخوندی نمی تواند از حق میزبانی مسابقات لیگ قهرمانی آسیا استفاده کند
تحولات عراق شنبه ۲۸ دی ماهنیروهای سرکوبگر در بغداد جمعه شب بر روز تظاهرکنندگان در پل سنک آتش گشودند که ۲ نفر را کشته و ۲۵نفر دیگر را مجروح کردند. هم اکنون آرامش در میدانهای تحریر و خلانی و پلهای سنک و جمهوری برقرار است و تظاهرکنندگان در مانع اول بر روی پل سنک بغداد تجمع کردند.
از سوی دیگر؛ کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درپاسخ به فراخوان انقلابیون قهرمان ناصریه بتاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ ( ۲۴دی ۹۸)  و وفاداری به خون شهدای انقلاب پربرکت اکتبر، کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر از جوانان انقلابی در بغداد و استانهای به‌پاخاسته: بابل ، قادسیه ، ذی قار، میسان ، واسط ، مثنی و بصره بزرگ میخواهد که  از روز دوشنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۳۰ دی ۹۸) شروع به بستن اتوبانها وجاده های اصلی کنند.
درگیری در ورودی پارلمان لبنان همچنان ادامه داردروز شنبه،‌ بیروت شاهد تظاهرات قیام کنندگان لبنانی علیه دستگاه فاسد حکومتی و سلطه حزب الشیطان وابسته به حاکمیت آخوندی بود.
یک تظاهرکننده لبنانی به خبرگزاری فرانسه: ما دولت دزدان دریایی سیاسی را نمی خواهیم. همچنان جنگ و گریز بین نیروهای امنیتی و معترضان ادامه دارد. اکنون درگیری از مقابل پارلمان به سمت میدان شهدا که تجمع بزرگی در آنجان وجود دارد منتقل شده است. معترضان قبل از آمدن به مقابل پارلمان در میدان شهدا تجمع کرده بودند و بدلیل کثرت استفاده از گاز اشکاور مجبور به عقب نشینی به همان محل  شدند. اکنون نیروهای امنیتی به تعقیب معترضان پرداخته‌اند تا آنها را از ورودیها پارلمان دور کنند و تقریبا بطور کامل پارلمان توسط پلیس ضد شورش و ارتش امن شده است. بر اساس آمار اولیه بیش از ۳۰ مجروح در اینجا وجود دارد ولی ممکن است در پایان درگیریها شاهد مجروحینی در میان نیروهای امنیتی و نیورهای پلیس باشیم.
گزیده اخبار لبنان
توییترمایک پمپئو۱۸ژانویه ۲۰۲۰در پنجمین سالگرد مرگ دادستان آلبرتو نیسمان ما حمله به مرکز یهودیان در آمیا در بوینس آیرس را و  تلاش های خستگی ناپذیر او را برای به پای عدالت کشاندن مسببین ‌آن بخاطر می آوریم.
ما از تمامی کشورها می خواهیم حزب الله را همچنان که یک سازمان تروریستی می باشد، لیست گذاری کنند.

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha