۱۳۹۸ بهمن ۸, سه‌شنبه

گزیده مهمترین اخبار سه شنبه ۸ بهمن ماه ۹۸+ عکس



گزیده مهمترین اخبار سه شنبه ۸ بهمن ماه ۹۸

تجمع اعتراضی ساکنین شهرک آب‌زنگی شیراز
روز سه‌شنبه ۸ بهمن  ماه ساکنین شهرک آب‌زنگی شیراز در اعتراض به تخریب خانه‌هایشان توسط شهرداری رژیم در مقابل دفتر استاندار رژیم در شیراز تجمع کردند. یکی از زنان که خانه‌اش توسط رژیم خراب شده فریاد می زد «… این بوده روزگارمون…سرمان خراب شده باید جوابگو باشند. چهل ساله خانه زندگی‌مونو خراب‌ کردند… زندگی‌مون زیر خاکه…».
تجمع اعتراضی معلمان خارج از کشور در تهران
تعدادی از معلمانی که طی چند سال گذشته به خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون مأموریت آنها پایان یافته است،‌ روز دوشنبه ۷ بهمن ماه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان در مقابل وزارت آموزش و پرورش حاکمیت آخوندی تجمع کردند.
تجمع  اعتراضی معلمان خارج از کشور نسبت به عدم پرداخت مطالبات
مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس در لهستان برگزار شد
مقام‌های کشورهای مختلف و حدود ۲۰۰تن از بازماندگان فاجعه هولوکاست در این مراسم شرکت کردند و یاد قربانیان کشتارهای جمعی فاشیسم هیتلری را گرامی داشتند. رئیس‌جمهور آلمان، نخست‌وزیر فرانسه و وزیر خزانه‌داری آمریکا در شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.
بیانیه مشترک ۱۶ کشور در مورد تظاهراتهای جاری در عراقسفرای کشورهای کانادا، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده استفاده بیش از  حد از نیروی مرگبار توسط نیروهای امنیتی عراقی و گروههای مسلح از ۲۴ ژانویه علیه تظاهراتهای مسالمت آمیز شامل بغداد، ناصریه و بصره را محکوم میکنند.
اعتراض کارگران کارخانه فرش و پتو مقدم
کارگران کارخانه فرش و پتو مقدم واقع در منطقه صنعتی شهر دولت آباد دراستان اصفهان اعتراضشان را نسبت به بیماری و مشکلات ریوی و تنفسی درپی نشر گازهای سمی در منطقه و بی توجهی  ادارات حفاظت محيط زيست  استان اصفهان و شهرستان برخوار را با رسانه ها در میان گذاشتند.
اعتراض کارگران کارخانه فرش و پتو مقدم نسبت به مشکلات ریوی و تنفسی
تظاهرات کنندگان زندانی در ایران را آزاد کنید
عفو بین الملل، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ – مقامات ایران تظاهر کنندگان در این کشور را با استفاده های شیوه‌های غیر قانونی از جمله نیروی مرگبار و دستگیری‌های خودسرانه، هزاران نفر را بطور خشونت باری سرکوب کردند.
اکنون این زندانی ها در معرض شکنجه و دیگر بد رفتاری ها قرار دارند.
تظاهرات کنندگان زندانی در ایران را آزاد کنید
گزیده اخبار سه شنبه ۸ بهمن ماه ۹۸
دستفروش معترض که در جریان اعتراضات آبان زخمی شده بود جان باختبه نوشته خبرگزاری هرانا محمد ملکی، شهروند دستفروش ۲۳ ساله در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در جاده ساوه محدوده سه راه آدران، با شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی از ناحیه کمر زخمی شد. گلوله با آسیب به ریه و عبور از این عضو، با اصابت به ستون فقرات متوقف شده و منجر به معلولیت آقای ملکی شده بود. این شهروند شب یکشنبه ۶ بهمن ماه در حالی که تنها دو هفته از تولد فرزندش می گذشت به دلیل جراحات وارده جان خود را از دست داد.
سایت فرارو متعلق به رژیم به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی مسدود شد.سایت فراروی رژیم (fararu.com) به‌دلیل تحریم‌ های بین‌المللی مسدود شده است. این سایت که رتبه جهانی ۹۴۳را داشت و در ایران رتبه ۲۱بود به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی از دسترس خارج شده است!
شایان ذکر است که پیش‌تر سایت خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به‌فارس روز جمعه ۴بهمن‌ماه مسدود شده بود. این خبرگزاری سپاه به‌دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا مسدود شده بود!
پاسخ دندان شکن مشاور رئیس‌جمهوری افغانستان به روحانی: به ما طعنه نزنيد، از ما بياموزيدمشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان حسن روحانی، مبنی بر برگزاری انتخابات در این کشور به صورت الکترونیک نوشت که «به ما طعنه نزنید، از ما بیاموزید».
آقای مرتضوی تأکید کرد که در افغانستان «زندانی سیاسی نداریم، خبرنگار زندانی نداریم، جامعه تک‌صدایی» نداریم.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  


مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید