۱۳۹۸ دی ۲۳, دوشنبه

ایران - قیام :انتقام سخت مردم ایران از خامنه‌ای و نظامش



ایران -  قیام :انتقام سخت مردم ایران از خامنه‌ای و نظامش
ایران در آبان ۹۸ شاهد قیام و تظاهرات گسترده‌ای در پی گرانی بنزین بود. ظرف ۴۸ ساعت ۱۵۰۰ نفر به فرمان خامنه‌ای و توسط سپاه به قتل رسیدند. حکومت ولایت‌فقیه با سرکوب خونین توانست این قیام را موقتا سرکوب کند اما این قیام در پی اعتراف نظام خامنه‌ای به سرنگونی هواپیمای اوکراینی که باعت مرگ ۱۷۶ نفر شد دوباره در شهرهای ایران سر باز کرده است. «منتظر فوران خونین اغتشاشات آبان باشید»!
به دنبال جسد‌شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا، خامنه‌ای در مراسم جسدگردانی او در چند شهر اقدام به مانور جمعیت کرد. خامنه‌ای تمام توان خود را به کار گرفت تا جمیعت بیشتری را به مراسم جسدگردانی سلیمانی بکشاند و این پیام را به بدنه ریزشی نیروهای خود و به بیرون از مرزها ارسال کند که هنوز! در داخل ایران پایگاه اجتماعی دارد.
مراسم جسدگردانی سلیمانی خود باعت مرگ ده‌ها نفر شد. زمانی که این مانور در انتهای خود بود ماجرای دیگری به وقوع پیوست که نقطه آغاز بازگشت قیام به خیابان‌های ایران شد.
متعاقب موشک‌پرانی خامنه‌ای به بیابان‌های عراق برای «انتقام سخت» از آمریکا، پدافند سپاه خامنه‌ای، هواپیمای اوکراینی را هدف قرار داد و ۱۷۶ نفر را به قتل رساند.
این امر از همان دقایق نخست بر سران نظام پوشیده نبود که هواپیمای اوکراینی توسط پدافند سپاه سرنگون شده است اما اعلام این خبر برای خلافتی که داعیه‌ نقطه‌زنی موشکی را داشت به مثابه شکست بزرگی بود که می‌توانست خشم و انزجاری روزافزون را از درون و خارج ایران نصیبش گرداند.
لاجرم تصمیم بر کتمان این خبر گرفته شد. رسانه‌ها و سران خلافت تا توانستند دلیل و برهان تراشیدند که «هواپیما دچار سانحه هوایی شده و به سوی آن هیچ هیچ شلیکی نشده است.»
اما اکنون جهان در اوج پیشرفت و فن‌آوری‌های مدرن به راستی تبدیل به دهکده‌ای کوچک شده است که نمی‌شود چیزی را در آن پنهان کرد. دیگر دوران سانسور و بستن مرزهای خبری توسط دیکتاتورها به سر آمده است و کوچکترین اخبار به تندی در فراسوی مرزها انتشار می‌یابند.
پس از آن که کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران تصاویری از قطعات موشک را در توئیتر به نمایش گذاشتند کشورهای غربی نیز خبر دادند که هواپیمای اوکراینی توسط شلیک موشکی ساقط شده است، برای خامنه‌ای چاره‌ای نماند تا اعتراف کند که هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک‌ سپاه قرار گرفته است.
به ماقبل تحولات اخیر بین نظام ولایت و آمریکا برمی‌گردیم. در آبان ۹۸ مردم ایران در کف خیابان این پیام را به خامنه‌ای مخابره کردند که دیگر او و نظامش را نمی‌خواهند و باید بروند. قیام ایران در آبان ۹۸ سرکوب شد.
در ادامه مردم تصمیم گرفتند برای شهدای قیام آبان، در ۵ دی چهلم بگیرند. مردم ایران این روال را در سال ۵۶ و ۵۷ در هنگام انقلاب سال ۵۷ طی کرده بودند.
مردم ایران در گرامیداشت و چهلم شهدایی که در تظاهرات علیه شاه داده بودند مجدد به قیام برخاسته و در نهایت این قیام‌ها منجر به سرنگونی شاه شده بود.
اما نظام ولایت هم به خوبی از این امر آگاه بود و به همین دلیل اجازه برگزاری مراسم برای جان‌باختگان آبان ۹۸ را به مردم نداد تا در مقابل امتدادیافتن قیام سد ببندد.
به محض اینکه خامنه‌ای توانست ۵ دی را از سر بگذراند باید این بحران را به خارج از مرزها صادر می‌کرد. عراق نخستین هدف بود. اما بحران با تهاجم حداکثری به درون مرزهای ولایت برگشت. سلیمانی جسد شد و سپاه در ترس از حمله نظامی آمریکا در یک اقدام جنایتکارانه هواپیمای اوکراینی را هدف قرار داد.
پنهانکاری می‌توانست مسکنی موقتی برای خامنه‌ای باشد اما درمان نبود. وقتی در اثر فشار بین‌المللی، واقعیت آشکار شد خلیفه مجبور به اعتراف شد.
یک گام عقب‌نشینی در صحنه جنگ، به دنبالش سلسله‌عقب‌نشینی‌ها را می‌آورد. پیش از این خامنه‌ای این امر را بارها به نیروهای خودش گوشزد کرده بود. در جنگ وقتی یک‌جبهه نبرد عقب‌نشینی می‌کند جبهه مقابل متقابلا پیشروی خواهد کرد.
خامنه‌ای به درستی می‌داند که دشمن اصلی او مردم ایران هستند. در سال‌های اخیر مردم ایران بارها شعار داده‌اند «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست»
بعد از اعتراف به ساقط‌کردن هواپیمای اوکراینی که منجر به جان‌باختن شمار زیادی از مردم شد به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که جبهه مردم ایران پیشروی کند.
این پدیده‌ای است که جناح موسوم به اصلاح‌طلب نظام ولایت که وظیفه آنها نیز مانند سپاه، حفظ ولایت فقیه و نظام آخوندی در ایران با سوپاپ اطمینانی به نام «اصلاح‌طلبی» است،‌ پیام آن را به خوبی گرفته‌اند پیش از آنکه دانشجویان و مردم ایران در انزجار از اعلام شلیک به هواپیما، به خیابان بیایند و صحنه ایران مانند آبان ۹۸ شاهد قیام گسترده خیابانی علیه نظام و راس آن یعنی خامنه‌ای باشد.
هاشم آقاجری از جناح «اصلاح‌طلب» نظام که با فرهنگ خامنه‌ای حرف می‌زند در روز ۱۶ دی ۹۸  خبر می‌دهد که باید «منتظر فوران خونین اغتشاشات آبان باشیم»
از فرهنگ گفتاری و ادبیات خامنه‌ای‌پسند آقاجری در «اغتشاش» جلوه‌دادن قیام مردم که بگذریم آقاجری به خوبی «اصالت و اعتبار جنبش اعتراضی فرودستان و ارتش گسترده فقر و بیکاری در سراسر کشور» را دریافته است.
امری که چند روز بعد از این سخنان، در کف خیابان و دانشگاه شاهد آن و انفجار و سر برکشیدن مجدد شعله قیام آبان ۹۸ هستیم.
آقاجری مانند دیگر عوامل نظام می‌داند که «سرکوب، اعتراضات را موقتاً پنهان می‌سازد اما به‌هیچ‌وجه حل نمی‌کند. … و باید منتظر فوران گسترده‌تر و عمیق‌تر جنبش‌های اعتراضی بود.»
تاجزاده، علی ربیعی و حجاریان نیز پیشتر سخن از سربرآوردن مجدد شعله قیام آبان در زمانی دیگر داده بودند.
تاجزاده درباره سربرآوردن قیام در ۱۸ آذر ۹۸ گفته بود: «من پیش‌بینی می‌کردم که دیر یا زود اتفاق می‌افتد و الان هم باز پیش‌بینی می‌کنم که دیر یا زود باز هم اتفاق می‌افتد. همچنان که آبان ۹۸ از دی‌ماه ۹۶ گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر بود، بعدی هم گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر خواهد بود.»
علی ربیعی سخنگوی وزارت اطلاعاتی روحانی نیز با اشاره به قیام‌ آبان ۹۸ گفته بود: «حکایت همچنان باقیست.»
سعید حجاریان؛ دیگر هم‌جناح آقاجری نیز در روز ۹ دی ۹۸ گفته بود: «تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان آبان‌ماه حاشیه‌نشین بودند نه سیاسی. بازداشت اینها تأثیری ندارد و ممکن است دوباره ظهور کنند؛ این بار با خشم بیشتر.»
اکنون مردم ایران در قیامی دیگر به خیابان بازگشته‌اند «خشن‌تر» و با «خشم بیشتر»، تا بلیه ولایت فقیه را در ایران از بین ببرند و «انتقام سخت» خود را از خامنه‌ای و نظامش بگیرند.


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha