۱۳۹۸ بهمن ۲۱, دوشنبه

موریانه فساد راهبردی در تار و پود نظام ولایت


موریانه فساد راهبردی در تار و پود نظام ولایت




اسحاق جهانگیری، معاون آخوند روحانی، روز سه‌شنبه ۸بهمن طی صحبتی درباره فساد در نظام آخوندی گفت: «امروز فساد مثل موریانه به جان انقلاب افتاده و در شرایطی که عده‌ای در کشور به نان شب محتاج هستند، عده‌ای دیگر در حال چپاول بیت‌المال هستند».(خبرگزاری حکومتی تسنیم- ۹بهمن ۹۸)
او که سال‌ها معاون رئیس‌جمهور این حکومت غارتگر است نمی‌گوید کسانی که در حال چپاول بیت‌المال هستند، چه کسانی هستند.
اما آیا این اعترافات که پیوسته در جریان جنگ گرگ‌ها در آستانه انتخابات مجلس ارتجاع انجام می‌گیرد در جهت پایان بخشیدن به فساد و کلاهبرداری در نظام فاسد آخوندی است؟ یا هر بار آتش جنگ باندهای مافیایی نظام بالا می‌گیرد، دو طرف به برملا کردن کلاهبرداریهای باند مقابل مبادرت می‌کنند؟! جهانگیری به‌عنوان یک کارگزار حکومتی در بالاترین سطوح طی این سالیان در مقاطع مختلف گفته بود:
«اقتصاد کشور را در یک گودالی انداختند که اگر بخواهد از این گودال بیرون بیاید و به حرکت بیفتد کار بسیار دشواری است».(تسنیم- ۲۶مهر ۱۳۹۵)
معلوم نیست که چه کسانی اقتصاد کشور را به گودال انداختند.
وی در جای دیگر می‌گوید: «آسیب‌های اجتماعی به مرحله خطرناکی رسیده‌اند… ۱۱میلیون حاشیه‌نشین در اطراف شهرهای کشور خطرات جدّی را به‌وجود آورده است».(سایت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت- ۲٨شهریور ۱۳۹۶)
او مطابق معمول نمی‌گوید چه کسانی به مردم ستمدیده ایران چنین آسیب‌هایی را روا داشتند که الآن به مرحله خطرناک آن رسیده است.
و در جایی دیگر: «۳۰میلیون دلار گم شده است!… گروهی تصمیم گرفتند که در دوران تحریم از یکی از کشورهای خارجی پول بیاورند. ۱۳۰میلیون دلار تحویل آنها دادند و… وقتی به ایران بازگشتند ۱۰۰میلیون دلار به بانک مرکزی تحویل دادند. وقتی هم پرسیده می‌شود که ۳۰میلیون دلار چه شد می‌گویند نمی‌دانیم، گم شده است!».(اقتصاد آنلاین- ۲شهریور ۱۳۹۵)
او در اینجا هم نمی‌گوید چه کسانی این ۳۰میلیون دلار را گم کردند و بالا کشیدند اما در همین سخنرانی باز هم به نمونه‌هایی از این دست اشاره می‌کند و می‌گوید: «یک جوان با زد و بند، دو میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار که بخشی از آن نفت و بخشی از آن پول است را به دست آورده…».(همان منبع)
جهانگیری هم مانند بقیه تا همین‌جا می‌گوید و ادامه نمی‌دهد. نمی‌گوید در حالی که دست جوان و بیکاری که به نان شب محتاج است را به‌خاطر سرقتی کوچک و ناگزیر، قطع می‌کنند سرنوشت سارق دومیلیاردی چه شد! نمی‌گوید آن مهره کم سن و سال که دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار معادل صدها فروشگاه زنجیره‌ای را دزدید و بلعید به کدام شعبه از بیت خامنه‌ای وابسته بود. با کدام باند غارت در حکومت زد و بند کرد و چگونه یک نفر با این سن می‌تواند نفت و سایر ذخایر و ثروت ملی مردم را به حراج بگذارد؟
البته معاون دوم روحانی همان‌جا وقیحانه گفت: «به‌خاطر آزرده نشدن خاطر مردم خیلی از مسائل را نمی‌گوییم».(سایت حکومتی نمناک- ۳شهریور ۹۵)
لابد منظورش آزرده نشدن خاطر باند مقابل است که می‌تواند متقابلا به افشای دزدیهای کلان دولتی و باند روحانی منجر شود.
کیهان خامنه‌ای که در جریان جنگ غارت کمی آزرده خاطر! شده بود، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های برادر جهانگیری ـ مهدی جهانگیری ـ که به‌علت فساد مالی بازداشت شده بود را برملا کرد و نوشت:
«مهدی جهانگیری رئیس‌گروه مالی گردشگری و نایب‌رئیس‌اتاق بازرگانی تهران، برادر معاون رئیس جمهور، بنیانگذار و مؤسس بانک گردشگری، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند. رئیس هیأت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون هندبال، رئیس هیأت مدیره شرکت نگین گردشگری، رئیس هیأت مدیره شرکت هدلینگ صنایع و معادن ماهان و…».(کیهان- ۱۴مهر ۱۳۹۶)
این‌ها تنها گوشه‌هایی از جنایت و چپاول باندهای غارت است که قبل از جنگ گرگها در جریان نمایش انتخابات به‌صورت محدود برملا می‌شد و در جریان مسابقه کسب کرسی‌های قدرت و فساد در مجلس آخوندی، ابعاد جدیدی از زد و بند و غارت اموال مردم بیرون زده است.
به‌عنوان نمونه رسانهٔ حکومتی رویداد ۲۴در مقدمهٔ گزارشی مستند با عنوان «اسناد و ارقام باور نکردنی درباره خیریه همسر قالیباف» می‌نویسد: «در حالی که محمد باقر قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده و شورای نگهبان معتقد است او هیچگونه شائبه مالی ندارد، نامه‌نگاریها و اسنادی که این روزها در شهرداری تهران در حال بررسی است، نشان می‌دهد یکی از مواردی که هنوز تعیین‌تکلیف نشده، چگونگی واگذاری زمین‌ها به خیریه زهرا مشیر استخاره همسر قالیباف است. در گزارش رویداد۲۴ اسناد مکاتبه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با حراست را بخوانید که در آن شیوه عجیب واگذاری زمین‌ها و پرداخت ۲۵۰میلیارد تومان بدون سند آمده است».
این رسانهٔ ‌ حکومتی ضمن پاسخ به فریبکاری و توضیحات قالیباف که مدعی شده بود هدف ساختن یک بیمارستان عام‌المنفعه بوده و همسرش یکی از اعضای هیأت‌امنای بیمارستان بوده است، با معرفی اعضای هیأت‌امنا که از همدستانش در غارت اموال مردم در شهرداری بودند می‌نویسد: «در سال ۱۳۹۰ تنها ۵درصد از بهای ملک به‌عنوان پیش‌پرداخت توسط شهرداری دریافت می‌شود و قرار می‌شود بخش دیگر ۵درصد نقد و مابقی در اقساط پرداخت شود. چنین قراردادی کاملاً یک‌سویه و به نفع طرف مقابل بوده و مهمتر آن که فروش ملک اساساً ارتباطی به سازمان مشارکتها نداشته و این اقدام می‌بایست از طریق سازمان املاک انجام می‌شده است... اگر گمان می‌کنید عجایب این قرارداد با عدم پرداخت بهای زمین به پایان می‌رسد، سخت در اشتباهید؛ در نامه رسمی معاونت مالی و اقتصاد شهری به حراست، ادعا شده که قیمت ملک از ابتدا نادرست بوده و ملک با یک‌پنجم قیمت واگذار شده است».(رویداد ۲۴ـ ۲۰ بهمن ۹۸ )
البته فساد در نظام آخوندی محدود به یک باند یا چند باند و افراد نیست بلکه عمیقاً ریشه‌یی و سیستمی است به‌نحوی که نهادینه از بالاترین نقطه در حاکمیت جاری شده و تمام ارگانهای وابسته را در برمی‌گیرد. مصطفی میرسلیم، عضو هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن اعتراف به این‌که «در برخی از استانها برای رأی جمع کردن به مردم پول می‌دهند»، به صراحت گفت: «شاهد فساد راهبردی هستیم یعنی فسادی که ریشه بسیاری فساد دیگر است».(رسانهٔ حکومتی «مستقل» ـ ۲۰بهمن ۹۸ )
به‌نظر می‌رسد هر کارگزار حکومتی در نظام فاسد آخوندی از هر دو باند که دست طرف مقابل را بیشتر رو می‌کند، نشان از این دارد که خود بیشتر غرق در فساد و چپاول و غارت است.
و هم‌چنانکه جهانگیری گفت «فساد مثل موریانه به جان این نظام پوسیده و فاسد افتاده» و دور نیست روزی که ارتش گرسنگان و بیکاران ضربه نهایی را بر فرق نظام غارتگر فرود آورند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید