۱۳۹۸ بهمن ۲۰, یکشنبه

گزارش وضعیت زندانی سیاسی اسماعیل رشیدی ، در زندان رجایی‌شهر کرج




گزارش وضعیت زندانی سیاسی اسماعیل رشیدی ، در زندان رجایی‌شهر کرج

اسماعیل رشیدی فرزند عیسی، متولد ۱۳۷۴زندانی سیاسی عرب زبان، اهل استان بوشهر شهرستان نخل‌تقی می‌باشد.
اسماعیل رشیدی در تاریخ ۳شهریور۹۵ توسط اداره اطلاعات بوشهر، به اتهام (عضویت در جمعیت‌های مخالف) دستگیر و در دادگاه انقلاب بوشهر به ۵‌سال حبس محکوم شده است.
وی از هنگام دستگیری به مدت ۴۰‌روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات بوشهر، تحت شکنجه‌های روحی و روانی و جسمی قرار داشت. بر اثر شکنجه‌های زیر بازجویی، او مجبور به اعترافات دروغین و تحمیل شده بر علیه خود، قرار گرفته است. بعد از اعترافات اجباری، بازجویان اداره اطلاعات بوشهر از وی درخواست همکاری کرده و وی را تهدید نمودند که در صورت عدم همکاری، پرونده وی را به دادگاه ارجاع داده که منجر به صدور حکم برای او می‌شود.
اما وی حاضر به همکاری نشده و به دلیل عدم همکاری با وزارت اطلاعات، بازجویان مربوطه، برای فشار روحی و روانی بیشتر، او را به بند عمومی زندانی های خطرناک در زندان بوشهر انتقال دادند. تا او را وادار به همکاری کنند.
در طی پروسه جابجایی به بند زندانیان خطرناک، بارها امنیت جانی وی با چراغ سبز اداره اطلاعات بوشهر به خطر افتاده است. اما در اثر مقاومت وی، اداره اطلاعات بوشهر به نتیجه دلخواه خود، در رابطه با پذیرش همکاری توسط این زندانی نمیرسد.
ماموران وزارت اطلاعات بوشهر، بعد از ناکام ماندن این طرح، جهت اذیت و آزار بیشتر و دوری از خانواده، وی را در تاریخ ۱۲‌شهریور‌۹۶ از زندان بوشهر به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید کردند.
اسماعیل رشیدی اکنون نزدیک به ۳‌سال است که بیش از هزار‌کیلومتر دور از خانواده، در تبعیدگاه رجایی‌شهر در سالن‌۲۱ اندرزگاه‌۷ در بازداشت بسر می‌برد. وی قبل از دستگیری، در بوشهر به ماهیگیری مشغول بوده و نان‌آور خانواده پر جمعیت خود بود.
لازم به ذکر است؛ پدر وی فوت کرده و مادر سالخورده‌ای دارد که توانایی جسمی و مالی برای ملاقات با فرزند نان‌آور خانواده‌اش را ندارد. با این وجود، قوه قضائیه بارها درخواست مرخصی و آزادی مشروط و عفو او را رد کرده و شرط قبولی درخواستهای وی را، منوط به تاییدیه اداره اطلاعات بوشهر گذاشته است.
در طول سه‌سالی که اسماعیل رشیدی به زندان رجایی‌شهر تبعید شده، بارها ماموران اداره اطلاعات بوشهر، به زندان رجایی‌شهر آمده و همان درخواست همکاری را به وی پیشنهاد داده‌اند. ماموران به وی گفته‌اند در صورت قبول کردن پیشنهاد آنان، شرایط آزادی وی را فراهم خواهند نمود، ولی وی تن به خواسته‌های غیر قانونی و غیر انسانی و غیر اخلاقی آنان نداده است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید