۱۳۹۸ بهمن ۲۰, یکشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه۲۰بهمن۹۸




مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه۲۰بهمن۹۸



خبرهای رژیم حول بحرانهای اقتصادی و انبوه گفتاردرمانیهای جدید روحانی و جهانگیری مبنی بر دلار ۴۲۰۰تومانی برای کالاهای اساسی کوک شده، در کنار آن جنگ گرگها برای چنگ‌اندازی بر کرسیهای بیشتر مجلس ارتجاع و ربودن سهم بیشتر قدرت و غارت قرار دارد. می‌خواهیم ببینیم این بحرانها در روزنامه‌های حکومتی به چه صورتی انعکاس یافته.
در روزنامه‌های حکومتی امروز از دود و دم اقتصادی و گفتاردرمانی حول آن خبری نیست موضوع اول جنگ گرگها بر سر سهم قدرت و غارت در نمایش انتخابات است، در روزنامه‌های باند خامنه‌ای حمله به باند مغلوب و عزم جزم ولی‌فقیه برای قبضهٔ کامل قدرت دیده می‌شود. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای از تحقیر گرفته تا رو کردن ترفندهای باند مغلوب هم حکایت از رویکرد این باند برای حذف باند رقیب دارد.
کیهان: ابراهیم اصغر زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته است: «تصویری که برای مردم از انتخابات ۹۶ و وعده‌های اصلاح‌طلبان برای انتخاب روحانی و دولت تدبیر و امید ایجاد شده، این است که وعده‌های اصلاح‌طلبان باد هوا بوده است.»
جوان: پس از عدم احراز صلاحیت تعدادی از نامزد‌های حداکثری اصلاح‌طلبان که عمدتاً سوابق امنیتی و سیاسی داشتند، جبهه اصلاحات در عملیات سنگین رسانه‌یی این‌گونه جا انداخت که هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت استانها و در آخر شورای نگهبان، چهره‌های نزدیک به آنها را به‌اصطلاح قلع و قمع کرده‌اند.
وطن امروز: روحانی گفت کاری نکنید انتخابات تشریفاتی شود؛... روحانی خود ۵دوره از همین صندوقها به‌عنوان نماینده مجلس، ۲دوره مجلس به‌عنوان رئیس‌جمهور و نیز ۳بار به‌عنوان نماینده خبرگان رهبری انتخاب شده است. یکی از دلایل بیان این سخنان این است که روحانی به وعده‌هایی که به مردم داد به‌ویژه در حوزه اقتصادی عمل نکرد. به‌ویژه درباره تأکیدی که ۶سال روی برجام داشت که برجام مشکلات اقتصاد، انرژی، محیط‌زیست، اشتغال و همه چیز؛ حتی آب آشامیدنی(!) را حل می‌کند، وعده‌هایش بی‌نتیجه ماند. همه دیدند که برجام چه سرنوشتی پیدا کرد.
نکتهٔ جالب این است که روحانی می‌گوید انتخابات، تشریفات و انتصابات است، و باند رقیب هم می‌گوید اگر این طور است، آن صندوقهایی هم که تو از آن در آمده‌یی تشریفات و انتصاب بوده و به این ترتیب هر کدام به واقعیت نمایش انتخابات در نظام آخوندی اعتراف کرده‌اند.
روزنامه‌های باند مغلوب هم البته ساکت نیستند. چون پای منافع باندی در میان است در هجمه به باند رقیب، دست‌آوردهای کل نظام را زیر سؤال برده‌اند یا به حدود اختیارات ولی‌فقیه و شورای نگهبان چنگ‌اندازی کرده‌اند. همین‌طور برای در بردن خود بر خوی غارتگر طرف مقابل تأکید کرده‌اند. بهتر است نمونه‌ها را ببینیم که گویا هستند:
جهان صنعت: غرضی وزیر اسبق نفت و از مؤسسین سپاه پاسداران: دولتها سرآمد ناکارآمدی بوده‌اند... قدرتهای سیاسی مربوط به احزاب و گروه‌های چپ و راست در اداره کشور شکست خوردند. نه جمهوریت شکل گرفت و نه اسلامیت... صاحبان امتیاز با فساد اداری، فساد رانتی، فساد اقتصادی و… اینها را از مردم جدا کرده‌اند و ملاحظه می‌کنیم که هیچ‌کدام از چپ و راست نمی‌توانند حتی یک لیست ارائه کنند... ما در اداره کشور به‌طور کامل شکست‌خورده‌ایم.
مستقل: عملکرد و دیدگاه خاص برخی در موضوعات مهمی چون حجاب اجباری، قوانین گزینش، تعاریف تنگ‌نظرانه در موضوع ولایت فقیه، حدود آزادی بیان، ممنوعیت و محدودیت موسیقی، فعالیت احزاب و دسته‌ها و... از جمله مواردی هستند که به‌نظر کارشناسان منصف و متخصص، قابل نقد و اصلاح هستند، اما عجیب است که هنوز هم، این مواضع را مصداق وحی الهی می‌دانند.
ابتکار: (احزاب اصول‌گرا) که از قبل خود را پیروز این دوره از انتخابات می‌دانند در یک گرداب سردرگمی و سهم‌خواهی طیف‌های مختلف به‌سر می‌برند. در واقع می‌شود گفت از حالا بر سر غنائم به‏‌دست‏ نیامده می‌جنگند... عدم وحدت‌ درونی که از سهم‌خواهی جناح‌های اصول‌گرا نشئت می‌گیرد حتی در دوره‌ای که آنها پیروز انتخابات خواهند شد باز یقه آنها را رها نکرده و اتفاقاً بلای جان‏شان شده است.
در روزنامه‌ها بحرانها و بن‌بستهای اقتصادی است که برجسته شده‌اند. درست برخلاف تبلیغات رسمی جهانگیری و روحانی مبنی بر فراهم بودن بودجه تأمین کالاهای اساسی، در روزنامه‌های همین باند اذعان به خفگی اقتصادی در اثر تشدید تحریم‌ها و بدتر شدن شرایط تحریم با نزدیک شدن سر رسید مهلت اف.ای.تی.اف موضوعی است که در چندین مقاله به آن پرداخته شده است. و نکته قابل‌ توجه این‌که این بحران اقتصادی که نتیجه بلافصل انزوای جهانی رژیم است در روزنامه‌های هم‌سو با روحانی تبدیل به آتش تهیهٔ جنگ گرگها هم شده است. در چند مورد با اشاره‌های صریح به ادعای خامنه‌ای در مورد اقتصاد مقاومتی و بدون وابستگی به تجارت جهانی را مورد حمله و حتی تمسخر قرار داده‌اند. روی نبودن شفافیت مالی که منجر به فساد گسترده در موضوعات راهبردی نظام شده است تأکید کرده‌اند. نمونه‌ها را ببینیم:
ستاره صبح: عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در خصوص اظهارات برخی مسئولان مبنی بر تکیه‌ بر توان داخلی و داخلیسازی نیازهای کشور گفت: «این عده که اقتصاد را بدون تجارت جهانی تصور می‌کنند، افرادی هستند که کمترین دانش را در بحث اقتصاد دارند، آن‌هم در دوره‌ای که وسایل ارتباط‌جمعی و حمل‌ ونقل در آسان‌ترین وجه خود قرار گرفته است.»
جهان صنعت: در دو سال اخیر تحریم‌های آمریکا و کشورهای هم‌پیمان این دولت روز‌به‌روز تشدید شده است و تنگ‌تر شدن حلقه‌های تحریم فشار زیادی به تجارت فرامرزی کشور و روابط تجار و بازرگانان و شرکای خارجی آنها در خرید و واردات کالاهای مورد نظر و هم‌چنین در زمینه صدور کالاهای صادراتی آورده است
شرایط تحریم هر گونه نقل‌و‌انتقال پول برای خرید تجهیزات و مواد اولیه را با دشواری روبه‌رو کرده است.
مسقل: در برخی از استانها برای رأی جمع کردن پول به مردم می‌دهند... در برخی حوزه‌ها شاهد فساد راهبردی هستیم یعنی فسادی که ریشه بسیاری فساد دیگر است...صدماتی که ما به انقلاب می‌زنیم خیلی شدیدتر از صدماتی است که ترامپ بتواند به ما بزند.
نکته قابل‌ توجه این است که این حجم از خصومت و دعوا بر سر منافع درست در روزهایی است که رژیم در نمایشهای دههٔ زجر، در هر گوشه و کنار و به‌خصوص در تریبونهای رسمی‌اش، بساط روضهٔ وحدت راه انداخته است. حتماً با سرآمدن این روزها و نزدیک شدن به روز برگزاری نمایش انتخابات آتش این تخاصمات را بیش‌از‌پیش در روزنامه‌های حکومتی خواهیم داشت. مگر این‌که در این فاصله ولی‌فقیه عقب‌نشینی کرده و سهم قدرت و غارت باند مغلوب را بدهد. که ناظران چنین چیزی را بعید می‌دانند و می‌گویند اگر نمی‌خواست باند مغلوب را حذف کند فضاحت تصفیه‌های فله‌یی را به جان نمی‌خرید.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید