۱۳۹۸ بهمن ۲۳, چهارشنبه

آمریکن تینکر :ایران میراث ۴۱ سال سرکوب و ترور





آمریکن تینکر :ایران میراث ۴۱ سال سرکوب و ترور

سایت « آمریکن تینکر» آمریکا، با درج مطلبی تحت عنوان «سالگرد انقلاب ایران؛ میراث ۴۱ سال سرکوب و ترور در ایران» آورده است که؛ در ژانویه سال‌۲۰۲۰ دانشجویان دانشگاهها در تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ به خیابانها سرازیر شدند و شعار “مرگ بر خامنه‌ای” سر دادند. برخی دیگر با صدای بلند رژیم را محکوم به قتل ۱۵۰۰ معترض در اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ کردند، آنها شعار میدادند: “ما نه شاه می خواهیم؛ نه رهبر؛ نه بد و نه بدتر!”
متن کامل مقاله در زیر آورده شده است.
ایران میراث ۴۱ سال سرکوب و تروردر آستانه انقلاب ضد سلطنتی ایران در سال ۱۹۷۹ ایرانیانی که با آرزوی زندگی بهتر در طلب آزادی و دمکراسی ۴۱ سال قبل به خیابانها آمدند، انقلابشان ربوده شد و ۴۱ سال است که در گروگان این رژیم بسر می‌برند.
اکنون پس از طی فراز و نشیب‌های سخت، با حاکمیتی روبرو هستند که اقتصادش فروپاشیده است، بیکاری و فقر و فساد در کشور نهادینه شده است و انزوای بین‌المللی‌اش هر روز گسترده‌تر می‌شود.
رژیمی که با دادن کلید بهشت به کودکان برای رفتن روی میادین مین جنگ ایران و عراق شروع کرد، پایانش البته چیزی بهتر از اولش نیست و در حافظه تاریخی نسلهای بعدی، آنچه باقی مانده است اینست که هر سال بدتر از سال قبل، این رژیم به حاکمیت خود بر روی دو محور سرکوب داخلی با اعدام و شکنجه، و صدور تروریسم و بی‌ثباتی و ناامنی به خارج مرزها ادامه داده است.
همه پدیده‌ها در تکامل خود بعد از عبور از کمیت‌های مختلف به کیفیت جدیدی جهش می‌کنند.
۴۱ مین سال برای این رژیم، نقطه عطفی برای شناخت نسبی جهان از درک نیروی مهیب و مخرب بنیادگرایی در ایران و منطقه و جهان می‌شود.
اعتراضات گسترده در ۱۹۱ شهر، پس از بحران افزایش قیمت بنزین، آغاز پایان بود و رژیم را به چند قدمی سرنگونی برد. رژیم اما در پاسخ به اعتراضات به بیرحمانه‌ترین شکل دست به کشتار می‌زند.
تک تیراندازها از پشت‌بام‌ها معترضین را به گلوله بستند، نیزارها را بخاطر حضور معترضین به آتش کشیدند. لباس شخصی‌ها از میان معترضین به سر شلیک کردند.
هیچ واژه‌ای یارای توصیف این همه قصاوت نیست.
رژیم غرق در بحران می‌شود. آناتومی دروغ و تزویر و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و زورگویی و استبداد، به بالاترین نقطه خود در سقوط هواپیمای اوکراینی بارز می‌شود.
۴۱مین سال تبدیل به نقطه بروز خطاهای استراتژیک ازطرف رژیم می‌شود. تند بادهای مخالفت با دخالت‌های رژیم ایران و جارو کردن نیروهای نیابتی‌اش در سوریه و یمن و عراق و لبنان، عمق استراتژیک رژیم را به زیر سئوال می‌برد.
بحران آنچنان عمیق است که بخش عمده‌ای از سخنرانی سالانه ترامپ را بخود اختصاص می‌دهد. ترامپ در سخنرانی سالانه خود گفت: «در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که ایرانیان پرافتخار، بر سر حاکمان ستمگر خود فریاد زدند. حکومت ایران باید از رسیدن به تسلیحات اتمی دست بکشد، ترویج ترور، مرگ و ویرانی را پایان دهد. وی در ادامه قاسم سلیمانی را «راس تروریست‌های جهان بر شمرد و گفت قاسم سلیمانی بیرحم‌ترین قصاب حکومت ایران بود؛ دیوی که هزاران سرباز آمریکایی در عراق را کشت یا زخمی کرد. به‌عنوان راس تروریست‌های جهان، سلیمانی رهبری مرگ مردان و زنان و کودکان بی‌شماری را برعهده داشت.»
در ژانویه سال ۲۰۲۰ دانشجویان دانشگاهها در تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ به خیابانها سرازیر شدند و شعار “مرگ بر خامنه‌ای!” سر دادند. برخی دیگر با صدای بلند رژیم را محکوم به قتل ۱۵۰۰ معترض در اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ کردند، ‌آنها شعار میدادند: “ما نه شاه می‌خواهیم و نه رهبر، نه بد و نه بدتر!”
در ۴۱مین سال ورزشکاران، کشتی‌گیران، قهرمانانان شطرنج، جودوکاران و هنرمندان، هر کدام بدنبال فرصتی هستند که از کشور خارج شده و به کشور دیگری پناه بیاورند
در این سال دانشجویان و نخبگان و اقشار متوسط راه فرار از فلاکت را در تحصیل و ارتقا زندگی فردی خود در جلای وطن می‌جویند.
اما در چنگ پرواز ۷۵۲ که توسط موشک زمین به هوای سپاه پاسداران منفجر می‌شود  گرفتار می‌شوند ۱۷۶ مسافر قربانی می‌شوند.
اما همانطور که از شهدای قیام نوامبر ۲۰۱۹ بابت هر گلوله‌های شلیک شده به آنها رژیم ۲ میلیون تومان می‌گرفت، به خانواده قربانیان گفته می‌شود که اگر به درخواست نهادهای امنیتی توجه نکنند و بر علیه حکومت صحبت کنند، پیکر قربانیان را تحویل نخواهند داد.
در ۴۱مین سال، رهبری خامنه‌ای در تعادل‌قوا پس از قیام نوامبر ۲۰۱۹ در موقعیت لرزان و شکنندگی قرار گرفته است. قیام در عراق، کلان ضربه‌ای به هیمنه ولایت فقیه در منطقه است.
افشای دروغگویی خامنه‌ای در ماجرای هواپیمای اوکراینی و ندادن جعبه سیاه و قیام خروشان دانشجویان در ژانویه ۲۰۲۰، ضربه مهلک دیگری بود که موقعیت خامنه‌ای را به‌مراتب تضعیف کرد.
در چنین شرایطی سفر بورل به تهران تحت عنوان نجات برجام و بازگشت با دست‌های خالی نمی‌تواند با بحران ناشی از ۴۱ سال دروغ و سرکوب و تروریسم راه را برای انزوای بین‌المللی رژیم باز کند.
با همه این احوال اکنون مردم ایران به یک چیز خوش بینند و در آن شکی ندارند که برآیند اوضاع برای رژیم تضعیف بیشتر و برای مردم و مقاومت ایران گامی بزرگ به سوی پیروزی نهایی و استقرار صلح است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید