۱۳۹۸ اسفند ۵, دوشنبه

قیام ایران - تلویزیون فرانس ۲۴: وحشت رژیم ایران از قیامها





قیام ایران - تلویزیون فرانس ۲۴: وحشت رژیم ایران از قیامها


فرانس ۲۴- روز۲۰فوریه ۲۰۲۰(اول اسفند۹۸) در گزارشی پیرامون نمایش انتخاباتی رژیم پس از اشاره به حذف هزاران کاندیدا توسط شورای نگهبان و تسط باند خامنه‌ای بر مجلس یازدهم رژیم با ژرار وسپییر پژوهشگر بنیاد مطالعات درباره خاورمیانه گفتگو کرد. وی درباره انتخابات رژیم گفت:
«وقتی در کشوری فقط یک کمیته انتخابات وجود دارد، با یک انتخابات اجباری و ساختگی روبه‌رو هستیم.
کاندیداهای هر دو جناح در یک نظام واحد قرار دارند، اینها دو حزب مخالف هم نیستند و هر دو در معیت و همراهی با عمامه به‌سرها قرار دارند. بعد از این انتخابات با ساختار قدرتی مواجه خواهیم بود که خامنه‌ای که وارد ۸۱سالگی می‌شود (در راس آن است) و با مجلسی مواجه خواهیم بود که نمایندگان آن تماماً از محافطه‌کاران خواهند بود و رئیس این مجلس یک پاسدار بسیار شناخته شده، یعنی شهردارسابق تهران، یکی از نزدیک‌ترین افراد به رئیس بسیار افراطی قوه قضاییه ابراهیم رئیسی، یعنی قالیباف خواهد بود. بنابراین یک خط عمود افراطی، قدرت را به‌دست می‌گیرد. چرا؟ چون این رژیم از قیامهای مردمی در آینده وحشت دارد».

ژرار وسپییر در ادامه توضیح می‌دهد: «این قیامها ناشی از خشم مردم به‌خاطر کشته شدن ۱۵۰۰نفر در قیام آبانماه و هم‌چنین ناشی از پنهان‌کاری در سقوط هواپیمای اوکراینی، و ناشی از انباشت همه نارضایتی‌های مردم خواهد بود. اقتصاد ایران در سه‌راهی مرگ قرار دارد؛ شامل هزینه خارج از انداره نظامی، هزینه بسیار هنگفت برای برنامه اتمی و موشکی و فضایی و کمکهای مالی بسیار سنگین به شیعیان(وابسته به رژیم) در لبنان، عراق، سوریه و اکنون در صحرا.
تحریم‌ها قطره‌ای بود که باعث سرریز شدن کاسه صبر مردم و انباشت این نارضایتها شد،
در حقیقت اقتصاد ایران سالهاست که به نابودی کشیده شده است».
پژوهشگر بنیاد مطالعات درباره خاورمیانه در ادامه گفتگو با فرانس ۲۴اضافه می‌کند: «اکنون فرم جدیدی از اعتراضات وجود دارد که از نوع عملیاتی است. عملیاتی از اول ژانویه بیش از ده بار علیه نمایندگیهای رژیم مثل وزارت دادگستری، دادگاه صدوراحکام، بنیادهای(رژیم) مذهبی صورت گرفته است. تمام پایه‌های رژیم از هر طرف توسط مقاومت ایران در داخل کشور مورد تهاجم قرار گرفته است که از آن به اندازه کافی صحبت نمی‌شود..شورای ملی مقاومت ایران به مقاومت داخل ایران رسیدگی می‌کند».

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم