۱۳۹۸ اسفند ۵, دوشنبه

ویروس کرونا در ایران - آسوشیتدپرس فوت ۵۰نفر در قم را شوکه‌کننده خواند / فوت دونفر مبتلا به کرونا در نیشابور و همدان



ویروس کرونا در ایران - آسوشیتدپرس فوت ۵۰نفر در قم را شوکه‌کننده خواند / فوت دونفر مبتلا به کرونا در نیشابور و همدان



جزییات بیشتری از گسترش کرونا در ایران و پنهان‌کاری مجرمانه رژیم آخوندی
در حالی‌که گسترش بیماری کرونا و خبرهای مربوط به بالا رفتن سریع شمار فوت شدگان خشم مردم از پنهان‌کاریهای مجرمانه رژیم را برانگیخته، حکومت آخوندی به جای اقدام مؤثری در مقابله با این اپیدمی، در هراس از این وضعیت و در تلاش برای مقابله با مردم است و به استمرار پنهان‌کاری و عدم شفافیت ادامه می‌دهد.
گزارشهای رسیده از داخل کشور حاکی از نگرانی و التهاب مردم از گسترش کرونا است. خیابانهای قم خلوت است. ماسک در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و در ورودی دارو خانه‌ها نوشته شده که برای ماسک مراجعه نکنید. حکومت آخوندی که با نارضایتی فزاینده مردم روبه‌روست از جمله از اراک ۲۰ماشین ضدشورش و ۱۰موتور به قم منتقل شدند.
شهروندان قمی می‌گویند بسیاری از آخوندهای حکومتی قم را ترک کرده و به شهرهای امن‌تر رفته‌اند و دفاتر آنها تعطیل است.

در رشت یک پزشک متخصص قلب و ریه به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری است.
در بیمارستان ولی عصر اراک هم‌اکنون ۱۸بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند و یک پزشک روز جمعه در این بیمارستان فوت کرده است. ماسک در این شهر کمیاب است و تنها در بازار سیاه به قیمت ۱۵هزار تومان قابل تهیه است.
در ارومیه، پزشکان گفتند که تاکنون سه نفر به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند ولی رژیم از اعلام آمار خودداری می‌کند. پزشکان خواهان این هستند که مدارس به مدت یک هفته در این شهر تعطیل اعلام شود.
در کرمانشاه و شهرهای اطراف آن ماسک و ژل ضد عفونی تمام شده و قیمت هر ماسک به ۵۰هزار تومان رسیده است.
در یاسوج یک بیمار مشکوک کرونا در بیمارستان موسوم به رجایی این شهر فوت کرده است.

عباس عبدی از باند مغلوب رژیم درباره پیامدهای پنهان‌کاری و رهنمودهای غیرعملی برای مردم نوشت: خانواده‌های با اقتصاد پایین قادر به انجام کامل توصیه‌های ایمنی نیستند. یا رژیم‌های خاص غذایی داشته باشند، در حالی که به نان شب محتاج‌اند. بنابراین وارد کردن استرس به این خانواده‌ها از عوارض ویروس کرونا خطرناک‌تر است. ویروس‌های فقر و بی‌عدالتی و ناامیدی و...‌ بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر است و هر روز قربانیان زیادی را می‌گیرد که به‌مراتب از این ویروس بیشتر است.
جامعه‌ای که هر روز و هر هفته با یک ادعای تازه مواجه شده که خلاف آن ثابت می‌شود و حقیقت به مردم گفته نمی‌شود، اعتمادش را از دست می‌دهد.

ابتلای ۲نفر به «کرونا» در عمان پس از بازگشت از ایران
عمان از ابتلای دو نفر در این کشور به ویروس «کرونا» خبر داد.

ملاقات مردمی در بیمارستانهای اصفهان ممنوع شد
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: به‌منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا و رعایت حال بیماران بستری، ملاقات مردمی در همه بیمارستانهای این استان تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

توقف سفرهای زمینی زیارتی بین ایران و عراق
یکی از کارگزاران رژیم در سازمان حج و زیارت: سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰اسفند ماه متوقف شده است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در تهران: ۱۰۴بیمار مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان مسیح دانشوری

  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از فوت یک نفر در اثر بیماری کرونا در همدان خبر داد.

  • فعلاً به مازندران سفر نکنید
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: به‌دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹در برخی از شهرهای شمالی، از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید.

  • رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ایران از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در این شهر خبر داده است.

  • علی‌اکبر ولایتی: دو نفر از همکاران بیمارستان ریوی مسیح دانشوری در تهران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  • توقف موقت پروازهای خطوط هوایی ترکیه تا پنجشنبه ۸اسفند به چهار شهر ایران: مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز
  • به گزارش خبرگزاری رویترز، خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) تا روز پنجشنبه ۲۷فوریه (۸اسفند) پروازهای خود به چهار شهر ایران را لغو کرده و تعداد پروازهای تهران را کاهش داده است.
  • خطوط هوایی ترکیه اعلام کرده است پروازهای تهران هم به دو پرواز در روز کاهش پیدا می‌کند. در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران، ترکیه مرزهای زمینی خود با ایران را بست.


آسوشیتدپرس فوت ۵۰نفر در قم را شوکه‌کننده خواند
  • آسوشیتدپرس درباره آمار قربانیان ویروس کرونا در قم نوشت: خبرگزاری نیمه رسمی رژیم ایران روز دوشنبه گزارش کرد به‌طور شوکه‌کننده‌ای ۵۰نفر در شهر قم از ویروس کرونا در این ماه کشته شده‌اند. آمار جدید کشته‌ها به‌طرز چشمگیری بیشتر از تعداد اخیر تأیید شده از مبتلایان است که به‌گفته تلویزیون دولتی، تعداد کشته‌ها ۱۲نفر از ۴۷مورد مبتلایان بوده است.
  • آسوشیتدپرس افزود: تعداد افراد فوت شده در مقایسه با مبتلایان تأیید شده این ویروس در ایران نسبت به سایر کشورها از جمله چین و کره جنوبی بیشتر است و شیوع بسا گسترده‌تر بوده است.


  • مورد مبتلا به کرونا در عراق نیز ایرانی است؛ دولت عراق از ابتلای یک طلبه ایرانی در نجف به کرونا خبر داد.
  • اولین مورد رسمی کرونا در عراق ایرانی است.

  • خبرگزاری حکومتی ایلنا: امیرآبادی نماینده مجلس ارتجاع در قم در خصوص تکذیب آمار فوتی ۵۰نفر در قم گفت: اسامی فوتی‌ها را به معاون وزیر بهداشت دادم، منتظر استعفای حریرچی هستم.

اعزام اولین جوان شاهرودی مبتلا به کرونا به تهران
سخنگوی و معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتلای یک پسر جوان ۲۵ساله شاهرودی مبتلا به کرونا خبر داد و گفت ‌: بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان مسیح دانشوری اعزام شد.

وزیر بهداشت ترکیه: ایران قم را قرنطینه نکرد به این دلیل ترکیه مرزها را بست
  • وزیر بهداشت ترکیه در مصاحبه با روزنامه "حریت" گفته است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران از شهر قم شروع شده و اگر این شهر قرنطینه می‌شد نیازی به بستن مرزها نبوده است.
حریرچی، دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا، در نشست خبری سخنگوی دولت آخوند روحانی:
  • رشت دومین استان درگیر کشور با کروناست.

  • رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت رژیم: مبتلایان به کرونا ویروس در ایران ۶۴نفر
  • طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۸نفر در استانهای مختلف مبتلای جدید به کرونا ویروس جدید شناسایی شدند که از این تعداد هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است. هم‌چنین از این ۱۸نفر چهار نفر متأسفانه جان‌ باخته‌اند.
  • با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس مجموعاً به ۶۴نفر و مجموع فوتیها به ۱۲نفر رسید.

  • امیرآبادی نماینده مجلس ارتجاع در قم: ۵۰نفر تا شب گذشته بر اثر کرونا جان خود را در قم از دست داده‌اند.
  • متأسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.
  • اکنون بیش از ۲۵۰نفر در قرنطینه هستند‌.
  • در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید.
  • دولت به‌دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند.
  • جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است.
  • اولین فوتیهای مشکوک به کرونا ۲۴بهمن فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس ارتجاع در قم در جلسه امروز مجلس ارتجاع با بیان این‌که روزانه ۱۰نفر در قم از بین می‌روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

عضو هیات رئیسه مجلس ارتجاع با بیان این‌که ۵۰نفر در دو هفته اخیر به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، بیان کرد: متأسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان این‌که پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.
امیرآبادی با بیان این‌که اکنون بیش از ۲۵۰نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته‌های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی دارو خانه‌ها نیز ماسک پیدا نمی‌شود.
نماینده قم در مجلس ارتجاع گفت: «در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید، زیرا شرایط این‌گونه که به نمایندگان می‌گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است. هم‌چنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته‌اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید».
وی با بیان این‌که دولت به‌دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعاً با اقتصاد قم لطمه می‌زند.
امیرآبادی فراهانی با بیان این‌که در طول این مدت ۳۲نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند، عمدتاً به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.
خبرگزاری حکومتی ایلنا: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متأسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریع‌تر جانشین ایشان انتخاب شود. وی افزود: هیچ امکاناتی به پرستاران نمی‌دهند در حالی که وزیر می‌گورد از صبح ۷هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده‌اند و نمی‌دانم این اظهارات صحیح است یا نه.
خبرگزاری حکومتی ایلنا: وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴بهمن فوت کرده‌اند و ‌پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده‌اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند.

اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ارتجاع در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵اسفندماه) مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزیر بهداشت، گفت: تقریباً ۴۷مورد در سراسر کشور مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که متأسفانه منجر به فوت ۱۲نفر شده است.

ترمینال آزادی تهران، بیهوشی یک فرد مشکوک مبتلا به ⁧کرونا⁩ ⁦
‏ ترمینال آزادی تهران، بیهوشی یک فرد مشکوک مبتلا به ⁧کرونا⁩ ⁦
‏ ترمینال آزادی تهران، بیهوشی یک فرد مشکوک مبتلا به ⁧کرونا⁩ ⁦

تجمع مردم در مقابل بیمارستان ۲۲بهمن در مسجد سلیمان
بامداد روز دوشنبه پنجم اسفند ۹۸جمعی از مردم مسجدسلیمان در اعتراض به انتخاب بیمارستان ۲۲بهمن این شهر برای بیماران مبتلا به کرونا تجمع کردند.
تازه‌ترین خبرهای این ساعت در رابطه با ویروس کرونا
  • دولت عراق برای جلوگیری از شیوع کرونا، منع ورود شهروندان ایران به این کشور و سفر عراقی‌ها به ایران را برای ۱۵روز دیگر تمدید کرد.
  • جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع برای بررسی وضعیت شیوع«کرونا» با حضور نمکی وزیر بهداشت رژیم آغاز شد.
  • «امیرآبادی» نماینده مجلس رژیم در قم: دولت هنوز کرونا را در قم جدی نگرفته است.
  • نماینده مجلس رژیم در قم از مثبت بودن تست کرونای دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.
  • بنا‌ به گزارش خبرگزاریهای حکومتی، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم «بنا بر توصیه پزشکان باید مدتی در قرنطینه تحت‌نظر قرار گیرد».
  • مدارس یزد، کرمانشاه، ایلام، لرستان، قم، کرمان و خراسان‌شمالی تا پایان هفته تعطیل است.
  • وزارت بهداشت کویت کشف ۳مبتلا به کرونا در میان افراد بازگشته از مشهد را اعلام کرد.
  • اردن ورود ایرانی‌ها را ممنوع کرد.

  • کشف اولین مورد کرونا در بحرین
  • بیمار، شهروند بحرینی بازگشته از سفر به ایران است.
  • ایران به یکی از کانون‌های کرونا در منطقه تبدیل گشته است.

  • عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در غرب افغانستان اعلام کرده که بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی افغانستان مرز اسلام قلعه میان افغانستان و ایران موقتا‌ مسدود است.
  • شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته بعد از آن تصمیم به بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی افغانستان با ایران گرفت که مسئولان بهداشت در هرات گزارش دادند، سه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این شهر کشف شده و ۳۶نفر دیگر که سابقه سفر به شهر قم ایران داشتند، قرنطینه شده‌اند.
  • کرونا به شهر وان ترکیه رسید.
  • شهر ووهان چین از قرنطینه درآمد
  • دولت چین اعلام کرد از امروز دوشنبه، افرادی که مبتلا به ویروس کرونا نیستند، تحت شرایط خاصی می‌توانند شهر ووهان را ترک کنند.
  • شهر ۱۱میلیونی ووهان چین، مرکز اصلی و ابتدایی شیوع ویروس کرونا است که از روز ۳بهمن در قرنطینه کامل قرار دارد.
  • شمار قربانیان کرونا در چین به ۲۵۹۲تن افزایش یافت.
  • صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

مطالب مرتبط:
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم

#سال_سرنگونی

 #قیام_تا_پیروزی

 #مجاهدین_خلق

#درود_بر_کانونهای_شورشی

 #من_یک_شورشی_هستم